מוצר ראשון ב-20% | מוצר שני ב-30% | מוצר שלישי ב-40%. ההנחה תתעדכן בעגלת הקניות *בכפוף לתקנון

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B11 מברשת צלליות

119.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית דחוסה – סדרה חדשה

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

B7 מברשת קבוקי

229.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

מסקרה טבעונית

112.00

Sale 30%

תווית מבצע

פריימר

237.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B10 מברשת גבות / ריסים

69.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B2 מברשת אלכסונית לתיחום

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B12 מברשת שפתיים

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית מינרלית

88.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B5 מברשת סומק

169.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע

ברונזר מט מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לילה

237.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

המדריך המלא לרטינול לעור

לא צריך להיות משפיענית טיפוח גדולה כדי לשמוע על רטינול. זה נחשב למוצר 'קסום' בזכות יכולתו לסייע בהפחתה משמעותית על מצבי אקנה, היפרפיגמנטציה וסימני הזדקנות, אין זה פלא מדוע מוצר טיפוח הזה עשה את דרכו לכל שגרת טיפוח. השאלה היא מה חשוב לדעת עליו? מה היתרונות? מה החסרונות? ולמי לא כדאי להשתמש ברטינול? כל התשובות במדריך הבא.

מה זה רטינול בכלל?🤷🏽‍♀️

אז מה זה רטינול? רטינול הוא חלק ממשפחת הרטינואידים, שהוא מונח המשמש לכל נגזרות טיפוח של ויטמין A לעור.  ישנם סוגים רבים של רטינואידים, ורטינול הוא רק אחד מאלה. בדומה לאופן שבו יש הרבה סוגי פירות שונים, אבל לא כל הפירות זהים או בעלי אותן תכונות – לצורך העניין תות שדה שונה מאוד מבננה!

משפחת הרטינואידים כוללת מוצרים הזמינים ללא מרשם רופא וכאלה שכן.

חלק מהסוגים השונים של רטינואידים כוללים:

רטינול

אדפאלן

✅ טרטינואין

✅ איזוטרטינואין

רטינדהיד

טזארוטן

אסטרים של רטינול

במדריך שלנו, אנו הולכים לדבר אך ורק על רטינול, שהוא הרטינואיד החזק ביותר שתוכלו להשיג ללא מרשם ללא מרשם.

איך רטינול יכול לתרום לעור הפנים?

רטינול משמש בעיקר לטיפול במצבי העור הבאים:

מה עושה רטינול?

בואו נחזור לשיעורי הביולוגיה שלנו כדי לרענן את המוח שלנו על האנטומיה האנושית כדי שנוכל להבין יותר על מה רטינול עושה.

לעור שלנו יש שלוש שכבות ואלו הן:

האפידרמיס – זוהי השכבה החיצונית מאוד של העור שלנו, הפועלת כמחסום עמיד למים ויוצרת את גוון העור שלנו.

הדרמיס – השכבה האמצעית נקראת דרמיס, זה יושב מתחת לאפידרמיס ומכיל רקמת חיבור קשוחה, זקיקי שיער ובלוטות זיעה. 

 ההיפודרמיס – השכבה העמוקה ביותר של העור נקראת היפודרמיס והיא עשויה משומן ורקמת חיבור.

אישה עם עור חלק על רקע צהוב

איך רטינול עובד: החלק המדעי!🔬

רטינול פועל בצורה שונה ממוצרי טיפוח אחרים. במקום פשוט להסיר תאי עור מתים מהשכבה החיצונית של העור (האפידרמיס), המולקולות הזעירות שנמצאות ברטינול חודרות עד לשכבה האמצעית (הדרמיס). ברגע שהמולקולות הללו נמצאות בשכבה האמצעית, הן מסוגלות לפעול על רדיקלים חופשיים על ידי נטרולם. רדיקלים חופשיים הם מולקולות המכילות חמצן ומאופיינות במספר לא אחיד של אלקטרונים. המספר הלא אחיד של האלקטרונים אומר שרדיקל חופשי יכול להגיב בקלות עם מולקולות אחרות וזה יכול לגרום לתגובות כימיות בגוף. נטרול רדיקל חופשי כרוך בנוגדי חמצון (כגון רטינול) 'מוסר' חלק מהאלקטרונים שלו לרדיקלים החופשיים אשר עוזרים ליצור מספר זוגי של אלקטרונים ולשבור את תגובת השרשרת. לאחר מכן, הרטינול מסוגל להגביר את ייצור האלסטין והקולגן בשכבה האמצעית של העור – וזה מה שעוזר להשיג את אותו עור שמנמן רצוי, משפר את מראה הקמטים והנקבוביות המוגדלות.

בכמה רטינול צריך להשתמש כדי  לראות  שינוי?

חשוב לדעת שרטינול מגיע בעוצמות שונות. בדרך כלל, היתרונות הנפוצים ביותר שתראו הם; 1%, 0.5%, 0.3% ו-0.25%. ודאי כשאת קונה את מוצר הרטינול שלך שאת מודעת לרמות הריכוז, שכן זה יקבע כמה ובאיזו תדירות עליך להשתמש בו.

כדי להבטיח שאת משתמשת ברטינול בצורה בטוחה, מומלץ להתחיל עם כמות קטנה ולהגדיל במידת הצורך.

טיפ: אם את משתמשת ברטינול כדי לטשטש קמטים, אנו ממליצים להשתמש במוצרי הרטינול שלך לצד מוצרים אחרים המכוונים לבעיות הטיפוח שלך כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

לדוגמה, שילוב מוצרים המכילים נוגדי חמצון ומרכיבים מעניקים לחות כגון חומצה היאלורונית יאפשרו לעור שלך להישאר לח יותר לאחר השימוש ברטינול.

זכרי להמתין 20-30 דקות לפני מריחת כל מוצר אחר על הפנים שלך לאחר השימוש ברטינול!

תקריב סרום ויטמין אי

החוויה והמסקנות שלי משימוש ברטינול 

שמעתי הרבה על רטינול ואני החלטתי להשתמש בו בעיקר בגלל הגוון עור לא אחיד שלי + קצת קמטים שהופיעו לי. כשהבנתי את עוצמת הרטינול, התחלתי עם ריכוז נמוך, מרחתי אותו רק פעמיים בשבוע כדי לאפשר לעור שלי להסתגל. מרחתי כמות קטה לאחר הניקוי ולפני הלחות, נמנעתי מאזור העיניים בו העור הכי עדין. בתחילה, חוויתי אדמומיות קלה וקצת קילוף, תופעות לוואי נפוצות שלעתים קרובות מרתיעות רבים מלהמשיך להשתמש בו. עם זאת, חמושה בסבלנות ובהבנה שתגובות אלו הן חלק מתהליך ההסתגלות של העור, התעקשתי.

מסקנות לאחר חודשיים:
לאחר תקופת ההסתגלות הראשונית, העור שלי החל להראות שיפור משמעותי. המרקם נעשה חלק יותר, הקמטים העדינים סביב העיניים והמצח שלי היו פחות בולטים, והעור הכללי שלי נראה צעיר וזוהר יותר. הרטינול אכן עמד במוניטין שלו. חשוב לציין שגם הקפדתי למרוח קרם הגנה מינרלי מדי בוקר, שכן רטינול יכול להגביר את רגישות העור לשמש.

האם זה מתאים לכולן?

התשובה היא לא, רטינול הוא מרכיב קשה בסופו של דבר ויכול לגרות את העור. לכן אני ממש ממליצה לא לנסות לבד ולהתייעץ עם רופא. אם המב של העור שלך לא גרוע ממש – לדעתי היצמדי לשגרת טיפוח עדינה שכוללת שימוש במוצרי טיפוח ואיפור מינרליים שירגיעו את העור שלך. 

באיזו תדירות עלי להשתמש ברטינול?

רטינואידים לא עובדים אותו הדבר עבור כולם. אם אתם סובלים מרוזציאה, אקזמה או פסוריאזיס, עדיף לא להשתמש ברטינול כלל, מכיוון שהוא עלול להיות קשוח מדי לעור שלכם שזקוק למרכיבים עדינים יותר.  עם זאת, רוב האנשים צריכים להיות בסדר גמור עם השימוש במוצר ברטיננול גם אם יש לך עור רגיש.

עדיף להכניס רטינול לשגרת הטיפוח שלך לאט אבל בטוח – לבנות בהדרגה את הסבילות של העור שלך. מומלץ להתחיל עם מוצרים המכילים ריכוז נמוך עד בינוני של רטינול – בין 0.25% או 0.3%,  בהתחלה, עליך להגביל את השימוש הראשוני לפעם או פעמיים בשבוע, ולהגדיל בהדרגה את התדירות ככל שהעור שלך מתרגל למוצר.

אם את לא נתקלת בבעיות, את יכולה להתחיל להגדיל את השימוש שלך לכל יום אחר ולאחר מכן כל יום. כמו במוצרי טיפוח רבים אחרים, ייתכן שיהיה עליך להתנסות כדי למצוא את השימוש הטוב ביותר עבור העור שלך ולעולם לא להמשיך להשתמש במוצר אם העור שלך מתחיל להרגיש מגורה.

 

מתי עלי להתחיל להשתמש ברטינול?

מאיזה גיל כדאי להתחיל להשתמש ברטינול? למרות שאין זמן מוגדר להתחיל להשתמש ברטינול, רופאי עור רבים מייעצים להכניס את המרכיב לשגרת הטיפוח שלך באמצע שנות העשרים שלך, במיוחד אם את סובלת מפצעונים או פיגמנטציה.

בסביבות גיל זה, בדרך כלל, ייצור האלסטין בעור יתחיל להאט באופן טבעי. אלסטין הוא מה שהופך את העור שלנו לזוהר והדוק. 

תמונה של קרם פנים לעור שמן

איך להכניס רטינול לשגרת הטיפוח שלי?

רטינול מגיע בצורות ובמרקמים שונים החל מסרום רטינול, ועד מסיכות פנים וקרם לילה. באופן כללי, סרומים נוטים להיות הטובים ביותר עבור אנשים עם עור שמן וקרמים עובדים טוב יותר עבור אנשים עם עור יבש יותר. איך את מכניסה את הרטינול לשגרת הטיפוח שלך? יש לנו כמה טיפים לדרך הבטוחה והיעילה ביותר לעשות את זה: 

שלב 1: בלילה, לשטוף את הפנים עם תכשיר ניקוי עדין ולייבש את הפנים במגבת (ממליצה להשתמש בחלב הפנים של של גאיה) 

שלב 2: המתיני מספר דקות עד שהעור שלך יבש לחלוטין. זה חשוב, מכיוון שאם העור שלך לח, הרטינול עלול להיספג עמוק מדי בעור ועלול לגרום לגירוי

שלב 3: קחי כמות בגודל קטנה של מוצר הרטינול שלך ומרחי בעדינות אך בחוזקה עם קצות האצבעות שלך, התחילי מהמצח (העור שם פחות רגיש, כך שהוא יכול לקחת מינון חזק יותר אם את מורחת בטעות יותר מדי), ואז להמשיך אל האף, הלחיים והסנטר.

שלב 4: המתיני 20 – 30 דקות לפני מריחת קרם לחות או סרום אחר, הקפידי להימנע מכל מוצרי אקנה (כל דבר שכולל בנזואיל פרוקסיד או חומצות סליציליות, שכן אלו עלולים לגרום לגירוי).

שלב 5: זכרי למרוח קרם לחות עם spf בבוקר שאחרי, מכיוון שרטינול הופך את העור לרגיש יותר לשמש.

האם אני יכולה להשתמש ברטינול עם מוצרים אחרים?

את יכולה להשתמש ברטינול עם כמה מוצרים אחרים, אבל זה לא פשוט כמו להטיח כמה מוצרים שאת אוהבת בו זמנית.

חלק מהמוצרים יעילים מאוד בשימוש לצד רטינול, למשל שימוש בסרום לחות כמו סרום חומצה היאלורונית בבוקר שלאחר השימוש ברטינול להחזרת הלחות הוא חובה!

מצד שני, שימוש בכל דבר שמכוון לאקנה במקביל לשימוש ברטינול הוא בדרך כלל ביג נו נו, שכן תערובת זו של מוצרים עלולה לגרום לגירוי חמור.

אחת השאלות הנפוצות ביותר שיש לאנשים היא האם את יכולה להשתמש ברטינול עם ויטמין C והתשובה הקצרה לכך היא כן, אבל יש כמה אמצעי זהירות שאת צריכה לנקוט עם זה. י

השורה התחתונה היא שתמיד עדיף לערוך מחקר מעמיק סביב סוג המוצר הספציפי שבו את רוצה להשתמש בשילוב עם רטינול כדי לברר אם זה בטוח לעור שלך ולהתייעץ עם רופא עור או איש מקצוע לנסיבות הייחודיות שלך. לאחר מכן, אם זה בטוח עבורך לשימוש על העור שלך, וודאי שאת ממתינה לפחות 20-30 דקות לאחר מריחת הרטינול שלך לפני החלת מוצרים אחרים.

רטינול וחומצה היאלורונית:

שילוב של רטינול עם חומצה היאלורונית הוא כמו שילוב של הלוחם המושלם עם חומר לחות מטורף. היכולת של רטינול לחדש את תאי העור ולהילחם בסימני ההזדקנות עלולה לפעמים לפשט את הלחות מהעור, מה שמוביל ליובש או לגירוי. על ידי שילוב חומצה היאלורונית, הידועה בתכונותיה המדהימות של שימור הלחות, תוכלי לעזור לשמור על רמות הלחות של העור. שילוב זה מאפשר לעור להישאר לח ופחות מגורה, ומאפשר שלב הסתגלות רטינול חלק ונוח יותר. החומצה ההיאלורונית פועלת כמזור מרגיע, ומספקת שכבת הגנה של הידרציה שיכולה לעזור להפחית את הסבירות להתקלפות ואדמומיות הקשורות לעתים קרובות לשימוש ברטינול.

רטינול וניאצינמיד:

כפי שצוין קודם לכן, זיווג של רטינול עם ניאצינמיד יכול ליצור מערכת יחסים סינרגטית המשפרת את מרקם וגוון העור תוך מזעור גירוי. ניאצינמיד, עם תכונותיו המרגיעות והאנטי דלקתיות, יכול לעזור להקל על האדמומיות והרגישות הנגרמים לרוב על ידי רטינול. שילוב זה מועיל במיוחד לבעלי עור בוגר ורגיש מכיוון שהוא מכוון לקמטים וגוון עור לא אחיד, ללא הקשיחות הקשורה בדרך כלל לטיפולי רטינול בריכוז גבוה. הניאצינמיד מסייע גם בבנייה מחדש של מחסום השומנים של העור, ומפחית את הפוטנציאל לגירוי.

רטינול וויטמין C:

שילוב רטינול עם ויטמין C לעור יכול לספק גישה מקיפה לאנטי אייג'ינג ולהבהרת העור. שילוב זה יכול להיות חזק, שכן שני המרכיבים הם נוגדי חמצון רבי עוצמה הנלחמים בנזק של רדיקלים חופשיים. ויטמין C מגן על העור מפני גורמים סביבתיים במהלך היום, בעוד רטינול מפעיל את הקסם המחדש שלו בלילה. עם זאת, בשל טבעם החזק, יש לגשת לשילוב זה בזהירות. בדרך כלל מומלץ להשתמש בוויטמין C במהלך היום וברטינול בלילה כדי למנוע אינטראקציות ורגישות אפשריות. יחד, הם יכולים להפחית משמעותית את סימני ההזדקנות, לשפר את זוהר העור ולשפר את גוון העור הכללי.

רטינול ו-SPF:

אמנם אינו שילוב ישיר של מרכיבי טיפוח במובן המסורתי, אך שילוב של רטינול עם מסנן קרינה רחב טווח אינו ניתן למשא ומתן. רטינול יכול להפוך את העור לרגיש יותר לקרינת UV, מה שמוביל לסיכון מוגבר לכוויות שמש ולהזדקנות. שימוש בקרם הגנה SPF גבוה בוקר הוא חיוני כדי להגן על העור מפני נזקי השמש, במיוחד בעת שימוש במוצרי רטינול. זה מבטיח שבעוד רטינול פועל לשיפור מראה העור, קרם ההגנה שומר מפני כל נזק חדש מקרני UV.

רטינול ופפטידים:

שילוב של רטינול עם פפטידים זו אסטרטגיה יעילה נוספת למיקוד סימני הזדקנות. פפטידים, שרשראות קצרות של חומצות אמינו, פועלים על ידי איתות לעור לייצר יותר קולגן, מה שמוביל לעור מוצק וצעיר יותר למראה. בשימוש עם רטינול, פפטידים יכולים לעזור לחזק את ייצור הקולגן הטבעי של העור עוד יותר, לשפר את יתרונות האנטי אייג'ינג ולשפר את מרקם העור וגמישותו. שילוב זה יכול להיות עוצמתי במיוחד להפחתת המראה של קמטים עמוקים וקמטוטים, ומציע אגרוף כפול נגד הזדקנות.

שילוב של רטינול בשגרת הטיפוח שלך יכול לשפר משמעותית את מרקם העור, הגוון והמראה הכללי. עם זאת, חיוני לזווג אותו בחוכמה עם מרכיבי טיפוח אחרים כדי לשפר את היתרונות שלו תוך מזעור תופעות לוואי אפשריות. הצג תמיד שילובים חדשים בהדרגה ושם לב לאופן שבו העור שלך מגיב, התאם לפי הצורך. וזכרי, בעת שימוש ברטינול, מריחה יומית של קרם הגנה חיונית כדי להגן על העור שלך מפני השמש, חשוב מאוד! 

אישה עם כתמים חומים לפני ואחרי

כמה זמן לוקח לרטינול לעבוד?

אז כמה זמן את צריכה לחכות כדי לראות תוצאות?

ובכן, נראה שדברים טובים מגיעים למי שמחכה – רופאי עור אומרים שלוקח בממוצע 12 שבועות עד שחומצה רטינואית מייצרת שינויים ניכרים בעור. אז הישאיר עם זה לפחות פרק זמן זה כדי לראות את היתרונות.

אז קחי את זה לאט, הקשיבי לעור שלך ותמיד ודאי שאת תמיד שמה קרם הגנה לחות שהוא לפחות SPF 30 כדי להגן על העור שלך מקרני UV מזיקות, שכן העור שלך רגיש יותר לאור לאחר שימוש בטיפול רטינול, אני יודעת שאני חוזרת על זה כמה פעמים, פשוט לצערי שמעתי על מקרים שאפשר למנוע ולכן חשוב לי להדגיש את חשיבות הנושא. 

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

60

עור רגיש – מה חשוב שתדעי?

עגלת קניות