שליח חינם עד הבית בקניה מעל 199 ש"ח
ניסית את המייקאפ והגוון לא התאים? החלפת גוון ללא עלות!

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B12 מברשת שפתיים

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B9 מברשת אייליינר

119.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B11 מברשת צלליות

119.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B5 מברשת סומק

169.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית דחוסה – סדרה חדשה

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

ברונזר מינרלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית מינרלית

88.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית אפויה

112.00

Sale 30%

תווית מבצע

קרם אנטי אייג'ינג

250.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

מייקאפ מינרלי

174.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לילה

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

סומק מינרלי

124.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

כתמים חומים בפנים – מה זה אומר ואיך לטפל?

בתור מאפרת אני נתקלת בהמון שאלות שקשורות לכתמים על עור הפנים – זו תופעה הרבה יותר נפוצה ממה שאת חושבת, היא יכולה לקרות ממגוון סיבות – חלק בלתי מזיקות וחלק…מצריכות לראות רופא. בכל מקרה, במדריך הזה אני הולכת לדבר על הסוג הנפוץ – כתמים חומים ומה המשמעות שלהם ועוד כמה סוגי כתמים שכדאי לך לזהות ולהכיר, אז בואי נתחיל. 

למה יש לי כתמים חומים על עור הפנים?

כתמים חומים נגרמים מייצור יתר של מלנין בעור שלך. המלנין הוא הפיגמנט שנותן לעור, לשיער ולעיניים את צבעם. הוא מיוצר על ידי תאים הנקראים מלנוציטים. חשבו על מלנוציטים כאל ספוגים שסופגים אור שמש. ככל שהעור שלך מקבל יותר חשיפה לאולטרה סגול (UV), כך הספוגים שלך יקבלו רווי יותר במלנין. בניגוד לדעה הרווחת לאנשים כהי עור אין יותר מלנוציטים. לאנשים בהירים וכהה יש מספר דומה של מלנוציטים על העור שלנו. ההבדל הוא באברונים המכילים פיגמנט, הנקראים מלנוזומים, שהם גדולים יותר, רבים יותר ופיגמנטיים יותר בחושך בהשוואה לאנשים בעלי עור בהיר.

כדי לעשות זאת די פשוט, ישנן ארבע סיבות עיקריות לכך שתראו כתמים חומים על העור שלכם:

  • חשיפה לשמש
  • שינויים הורמונליים (היריון לדוגמה) 
  • גנטיקה
  • גיל
  • עישון 

כתמים חומים, הידועים גם כ"פיגמנטציה" זו תופעה יחסית נפוצה. לפעמים זה קורה בגלל גיל, כי הם נוטים להתרבות ככל שאנחנו מתבגרות והם לרוב מתפתחים בתגובה לנזקי השמש – זוכרת את הימים שאמא אמרה לך לשים קרם הגנה ולא שמת? אם לא, העור שלך בהחלט זוכר, וזה לא השאלה האם תראי נזקים מהשמש – אלא מתי. 

אבל עבורנו, הנשים – את בטח יודעת שכבר קיבלנו כמה "מתנות" – אז שתדעי שגם כתמי עור. שמעת נכון, כתמי עור יכולים להיות גם תוצאה של שינויים הורמונליים, במיוחד במהלך היריון. אבל אל תדאגי – הכתמים עשויים להיעלם גם אחרי ההיריון שלך. לרוב זה יהיה בעיקר באזור השפה העליונה, המצח והלחיים. אגב, זה יכול לקרות גם אם את נוטלת גלולות. 

תמונה של נמשים תקריב

האם יש משהו שאני יכולה לעשות כדי למנוע את הכתמים החומים האלה?

כמובן! יש המון דברים שאת יכולה לעשות, אחד מהם זה להגן על העור שלך מפני השמש – כי זה מה שגורם לרוב הכתמים בעור. הנה כמה דברים שאת יכולה לעשות: 

  • למרוח קרם הגנה מדי יום עם SPF 30 ומעלה
  • ללבוש בגדים ארוכים בימים חמים 
  • לחבוש כובע רחב שוליים 
  • מריחה חוזרת של קרם הגנה כל שעתיים בשמש 

יצא לי לשמוע נשים שאומרות "אבל אני אוהבת להשתזף", או "אני לא אוהבת את המרקם של קרם הגנה". אז הרשי לי לעדכן אותך – יש היום אינספור נוסחאות לקרם הגנה, גם נוסחאות קלילות שלא ישאירו ריח  או תחושה דביקה. המראה השזוף מגיע גם עם מחיר מסוים – אז אני ממליצה להימנע כמה שניתן. 

אגב – אם את רוצה עוד משהו שיעודד אותך להשתמש בקרם הגנה זה להשתמש באפליקציה שנקראת סאנפייס (באנגלית Sunface) – תעלי לשם סלפי והאפליקציה תנבא לך איך העור שלך יראה עוד 10, 15, 20 שנה אחרי חשיפה לשמש או במיטות שיזוף. 

איך לטפל בכתמים החומים שכבר יש לי?

כתמים חומים אינם מסוכנים. הסיבה היחידה לטפל בהם היא קוסמטית – כי זה באמת משפר את מרקם ומראה העור שלנו – וזה גורם לנו להיראות הרבה יותר צעירות. אז אם יש לך כבר כתמים בעור – יש מה לעשות. הנה כמה דברים שיעזרו לך: 

קרמי הבהרה:  ישנם משחות להבהרת עור ללא מרשם כגון סרומים של חומצה קוג'ית, סרומים ויטמין C, תכשירים עם חומצה לקטית וחומצה גליקולית, שהם בטוחים יחסית. ישנם גם משחות הידרוקינון הנמכרות ללא מרשם , שהן שנויות במחלוקת מכיוון שהן מעלות את הסיכון לפתח מצב עור הנקרא אוכרונוזה. העצה שלי היא להיות זהירות אם את לא רוצה להחמיר את המצב ולהתייעץ תמיד עם רופא עור. 

רטינואידים או נגזרות של ויטמין A: אלה מועילים מאוד להבהרת העור – הם ממריצים את ייצור הקולגן ועושים פילינג עדין לעור. חשוב לקחת בחשבון שהם עלולים לגרום לגירוי בעור אז התחילי להשתמש ברטינואיד לאט – 2-3 פעמים בשבוע בהתחלה, ולאחר מכן הגבירי את תדירות השימוש בצורה הדרגתית. 

קריותרפיה: רופא העור או הקוסמטיקאית שלך יכולים לבצע את ההליך הזה. 

טיפול בלייזר: גם כאן מדובר בטיפול שתוכלי לבצע אצל קוסמטיקאית. עם זאת, חשוב למצוא אשת מקצוע אמינה שתוכל לעשות לך את הטיפול מבלי להשאיר צלקות. 

פילינג כימי – יש לו את היכולת להבהיר את העור.  

אישה עם כתמים חומים לפני ואחרי

טיפולים טבעיים לכתמים בעור

ישנם מרכיבים טבעיים שיכולים לעזור להסיר כתמים כהים מהפנים שלך במהירות, כולל:

שמן קיק: מרחי שמן קיק על הכתמים פעמיים ביום.
תמצית תה ירוק: זה עוזר לטפל בנזקי רדיקלים חופשיים הגורמים לסימני הזדקנות, בינהם גם כתמים חומים. זה גם מעודד ייצור הקולגן, מה שמוביל למראה עור בהיר וצעיר יותר.
ויטמין E: תכונותיו נוגדות החמצון מעניקות לחות לעור ומסייעות בהפחתה של הכתמים.
אלוורה: אלוורה מסייעת להפחית את המראה של כתמים כהים. יש למרוח ולהשאיר על העור למשך 30 דקות ולשטוף.

איך להסתיר כתמים חומים?

העלמת כתים חומים מעור הפנים יכולה לקחת זמן, זה לא משהו שיקרה בן לילה. עד אז, כדי שתוכלי ליהנות ממראה עור אחיד וזוהר – השתמשי במייקאפ המינרלי שלנו כדי לטשטש ולהעלים כל כתם שעל עור הפנים שלך. הנה מדריך שיעזור לך לעשות את זה נכון: 

שלב 1 – שימי פריימר 
 פריימר יכול לעזור להבטיח שהאיפור יימרח באופן שווה ויחזיק לאורך היום – זו הסיבה שכמאפרת, זה מוצר שהוא חובה בעיני. אם יש לך עור יבש השתמשי בפריימר עם לחות ואם יש לך עור שמן, נסי נוסחה מאט. מרחי אותו על כל הפנים או באזורים ממוקדים – לדוגמה, איפה שיש לך כתמים בעור. 

שלב 2- קורקטורים (מתקני גוון)

לכל צבע שקיים בטבע יש צבע נוסף שמנטרל אותו. למשל, אם יש לך אדמומיות בפנים, השתמשי בקורקטור ירקרק לנטרול האדמומיות.  אם יש לך כתמים חומים השתמשי בקורקטור אדמדם. אם יש לך כתמים צהובים השתמשי בקורקטור סגלגל. 

את הקורקטור את מניחה לאחר המייקאפ בטפיחות (ניתן להשתמש באצבעות או ספוגית) ולאחר שהקורקטור מתקבע על העור (מתייבש) הניחי קונסילר בגוון של העור שלך ויהיה לך כיסוי מושלם. 

 

שלב 3 – מרחי את המייקאפ 

לאחר שכיסית את הכתמים הכהים שלך בקונסילר ומתקן צבע, התחילי למרוח את המייקאפ. אני ממליצה על המייקאפ המינרלי של גאיה קוסמטיקס שהוא טוב גם לעור יבש וגם לעור זמן. הבסיס האבקתי שלו עושה פלאים והוא מגיע לכיסוי מרשים.

מתי לפנות לרופא עור?

  • ניתן לזהות את הסימנים הפוטנציאליים של סרטן העור (מלנומה) עם ראשי התיבות ABCDE:
  • אסימטריה- אם את שמה לב לנגע בצורה משונה 
  • גבולות לא סדירים, משוננים או לא עגולים לחלוטין 
  • האם הצבע נראה לא אחיד? יותר מגוון אחד? 
  • האם הקוטר גדול יותר מקוטר של מחק עיפרון? 
  • האם את שמה לב לשינויים בגודל/צורה לאחרונה? 

 

אם את שמה לב לסימנים הללו – כדאי ללכת להיבדק אצל רופא עור. 

 

כמה מילים אחרונות

כמעט כל אחת בשלב כזה או אחר תתקל בכתמי עור – זה חלק מהחיים, חלקנו יותר חלקנו פחות – אבל יש המון מגוון רחב של פתרונות וטיפולים שיעזרו לך להתמודד ולהבהיר את הכתמים בקלות רבה יחסית! 

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (9)

שחורים באף – איך להוציא אותם ביעילות?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

עגלת קניות