שליח חינם עד הבית בקניה מעל 199 ש"ח
ניסית את המייקאפ והגוון לא התאים? החלפת גוון ללא עלות!
תקריב של פיגמנטציה בעור

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

סומק מינרלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

ברונזר מינרלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית מינרלית

88.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

מייקאפ מינרלי

174.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית דחוסה

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

B7 מברשת קבוקי

229.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B9 מברשת אייליינר

119.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B11 מברשת צלליות

119.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B5 מברשת סומק

169.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קונסילר נוזלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית דחוסה – סדרה חדשה

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

מסקרה טבעונית

112.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

פיגמנטציה בעור הפנים – איך מטפלים? (עדכני ל2023)

לא בטוח שאת יודעת – אבל האמת, שזה שגוון עור לא אחיד הרבה נפוץ מגוון אחיד. ללא קשר לצבע העור, כתמי פיגנמטציה יכולים להופיע בפנים ובגוף באזורים שנחשפים באופן קבוע לשמש או כתוצאה מצלקות (לדוגמה, בגלל אקנה).  זה מה שמכונה היפרפיגמנטציה, וזה נורמלי לחלוטין – למרות שהרבה מאיתנו חושבות שזה בעייתי, שתדעי זה לא. אני יודעת שזה ממש מבאס שיש כתמים על הפנים – אבל שתדעי שהרבה פעמים ניתן לטפל, להפחית ואפילו להעלים את הכתמים. התחום של הטיפול בפיגמנטציה נחלק לכמה סוגי טיפולים – יש כאלה שנעשים בלייזר, פילינג כימי ועוד – ויש גם טיפולים טבעיים שיכולים לעזור לך. אז אם את תוהה איך להעלים כתמי פיגמנטציה בצורה טבעית – אני הולכת לדבר על זה במדריך הזה. 

רגע לפני שנתחיל, מה זה פיגמנטציה בפנים?

היפרפיגמנטציה היא לא בהכרח מצב אלא מונח שמתאר עור שנראה כהה יותר. זה יכול:

  • להתרחש בכתמים קטנים
  • לכסות שטחים גדולים

 

בעוד שפיגמנטציה בדרך כלל אינה מזיקה, זה יכול להיות סימפטום של מצב רפואי אחר, אז אם את מבחינה בכתמים חדשים בעור שלך, תמיד כדאי להתייעץ עם רופא. 

סוגי פיגמנטציה

ישנם מספר סוגים של היפרפיגמנטציה, כאשר הנפוצים שבהם הם מלזמה, כתמי שמש והיפרפיגמנטציה פוסט דלקתית.

מלזמה- מאמינים כי מלזמה נגרמת משינויים הורמונליים ועלולה להתפתח במהלך ההריון. אזורים של היפרפיגמנטציה יכולים להופיע בכל אזור בגוף, אך הם מופיעים לרוב בבטן ובפנים.

כתמי שמש-  נקראים גם כתמי כבד.  כתמי שמש נפוצים מאוד – הם קשורים לחשיפה עודפת לשמש לאורך זמן. בדרך כלל, הם מופיעים ככתמים באזורים החשופים לשמש, כמו הידיים ועור הפנים.

היפרפיגמנטציה פוסט דלקתית-  פיגמנטציה בעקבות פציעה או דלקת בעור. גורם שכיח זה אקנה. 

 

מהם התסמינים וגורמי הסיכון?

כתמים כהים על העור הם התסמינים העיקריים של היפרפיגמנטציה. 

גורמי הסיכון הגדולים ביותר להיפרפיגמנטציה כללית הם חשיפה לשמש ומצבים של דלקת, שכן שני המצבים יכולים להגביר את ייצור המלנין. ככל שהחשיפה לשמש גדולה יותר, כך גדל הסיכון לפיגמנטציה מוגברת של העור.

מה גורמי הסיכון? 

  • שימוש באמצעי מניעה הורמונליים
  • סוג עור כהה יותר 
  • תרופות שמגבירות את הרגישות לעור השמש 
  • טראומה לעור, כמו פצע, פציעה או כוויה שטחית 

 

מה הגורמים לפיגמנטציה? 

סיבה שכיחה להיפרפיגמנטציה היא ייצור עודף של מלנין. המלנין הוא פיגמנט שנותן לעור את צבעו. זה מיוצר על ידי תאי עור הנקראים מלנוציטים. מספר מצבים או גורמים שונים יכולים לשנות את ייצור המלנין בגוף.

לדוגמה, הריון משנה את רמות ההורמונים ויכול להשפיע על ייצור המלנין אצל חלק מהנשים.

מחלה אנדוקרינית נדירה הנקראת מחלת אדיסון עלולה לייצר היפרפיגמנטציה הבולטת ביותר באזורים של חשיפה לשמש, כגון הפנים, הצוואר והידיים, מרפקים וברכיים.

השורה התחתונה זה שחשיפה מוגזמת לשמש יכולה גם לגרום לעלייה במלנין. כן אחת הדרכים המועילות ביותר למנוע כתמי פיגמנטציה היא להגן על העור מפני השמש. 

אישה עם נמשים

טיפול טבעי בפיגמנטציה (אבל יעיל!)

לימון:

אין ספק שלימון הוא טונר נהדר להבהרת העור מאחר ויש בו חומצת לימון המלבינה את העור שלנו, מבהירה את גוון העור ומטשטשת את הכתמים הכהים. השילוב שלו עם דבש עושה פלאים ומהווה טיפול היפריגמנטציה טבעי שמתברר כיעיל מאוד. כמה הערות חשובות: יש לבדוק לפני שהעור שלך לא רגיל ללימון, אם יש לך עור שנוטה להיות רגיש אני לא ממליצה. דבר שני – כדאי לבצע טיפולים עם לימון רק בעונת החורף כשאין שמש חזקה וכשאת לא מתכננת לצאת מהבית (לדוגמה בשעות הערב) שכן השילוב של לימון יחד עם השמש יביא לריאקציה ועשוי להחמיר מצב של כתמים. 

 תפוח אדמה 

לתפוח אדמה יש אנזים טבעי שמבהיר את גוון העור ויכול לטשטש כתמים כהים. מריחת המיץ שלו על הפנים משפרת את מרקם העור ובהעלמת עיגולים שחורים מתחת לעיניים. דרך מהירה לעשות זאת היא לחתוך פרוסת תפוח אדמה ולטבול אותה במים, ואז למרוח את הפרוסה הזו על האזור עם הפיגמנטציה למשך עשר דקות. עשי זאת מספר פעמים בשבוע לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

חומץ תפוחים (טבעי!) 

חומץ תפוחים מפחית פלאים כתמים כהים שנוצרים עקב היפר-פיגמנטציה.  זה קורה הודות לכמויות הגדולות של חומצה אורגנית  שהוא מכיל. שימוש בחומצה בצורה זו נקרא פילינג כימי והוא טיפול היפרפיגמנטציה יעיל מאוד – כל שעליך לעשות זה לערבב יחס שווה ביןחומץ תפוחים ומים, ולאחר מכן להשאיר על העור למשך מספר דקות ולשטוף. עשי זאת פעמיים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר. שימי לב: יש להשתמש בחומץ תפוחים אורגני בלבד. יש בדוק לפני שעורך אינו רגיש לחומץ. 

ויטמין E

כידוע, היפר-פיגמנטציה היא תוצאה של חשיפה ישירה לשמש. ויטמין E מנטרל את ההשפעות של קרני UV המזיקות מכיוון שהוא נוגד חמצון עוצמתי שעוזר לתקן ולהגן  על העור שלנו. ניתן למרוח אותו עם שמן קיק, שקדים או פפאיה כדי להגביר את התוצאות. מומלץ להשאיר על הפנים למשך הלילה ולאחר מכן לשטוף בבוקר. ויטמין E כבר נמצא בשימוש במספר מוצרי טיפוח כמו קרמים של אנטי אייג'ינג

כורכום

כורכום הוא טיפול זול ועם זאת יעיל במיוחד להפחתת פיגמנטציה בפנים. יש לו תכונות ריפוי והלבנה נהדרות. אפשר לערבב כורכום עם שמן קוקוס (אורגני) וליצור משחה, להניח אותה על העור למספר דקות ואז לשטוף היטב. 

אלוורה

אלוורה היא דרך מצוינת נוספת לטיפול בפיגמנטציה בעור הפנים. הוא מכיל חומצה סליצילית אשר מסירה תאים מתים ומבהירה את גוון העור. תכונותיו האנטי דלקתיות והאנטי מיקרוביאליות מטפלות גם באקנה ובעיות עור נוספות. 

דבש אורגני

דבש ידוע כמרכיב נפלא שיכול להזין ולהעניק לחות לעור. הדבש מסיר את תאי העור המתים, מזין בויטמינים ומינרלים ויכול לסייע בהבהרת עור הפנים. אפשר לשלב אותו במגוון מסכות ביתיות או למרוח רק דבש, להשאיר כמה דקות ולשטוף. שימי לב: חשוב שזה יהיה דבש אורגני ואמיתי. 

יוגורט

יוגורט ידוע בשל תכונותיו המרגיעות, אבל הוא גם יכול לעזור להבהיר כתמים ולהעניק לעור מראה זוהר הודות לחומצת החלב שהוא מכיל. חומצה זו גם טובה מאוד לטיפול בזיהומים פטרייתיים וניתן להשתמש בה מספר פעמים ביום. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, מרחי יוגורט על הפנים, השאירי למשך 20 דקות ולאחר מכן שטפי במים. 

תקריב של אישה עם כתמים חומים על העור

ויטמין C

אנחנו אוכלים פירות הדר לבריאות פנימית אבל הידעת, אנחנו יכולים להשתמש בו גם כדי לטפל ולסדר את הפיגמנט שיושב על הפנים שלך? 

מבחינה טכנית ויטמין סי הוא חבר ב'משפחת החומצות', הוא ידוע בשל תכונות ההבהרה הנפלאות שלו – ויטמין C הוא ללא ספק הבסטי שלך בכל מה שקשור להעלמת פיגמנטציה. ידוע גם בתכונות אנטי דלקתיות ואנטי אייג'ינג מצוינות, ויטמין C הוא נוגד חמצון חשוב, וכל אלו הן תכונות חשובות כשמדובר בטיפול בהיפרפיגמנטציה. ויטמין C משפר היווצרות יתר של פיגמנטים של תאי עור המייצרים מלנין בעור. 

תוספי תזונה

אחרון חביב, וכמי שמעובדת בגאיה קוסמטיקס (ומהם למדעתי את זה הכי טוב) לעור צריך לגשת בגישה הוליסטית, כלומר: לא רק מבחוץ, אלא גם טיפוח מבפנים. אני ממליצה לשים לב לתזונה שלך שהיא מורכבת מכל אבות המזון, מהמון פירות וירקות וכמובן להשלים עם תוספי תזונה כמו קולגן, ויטמין C, ויטמין A וE שיכולים לקדם מראה עור בריא וגם להגן על עור מפני סימני הזדקנות ופיגמנטציה. 

אם יעניין אותך, כתבתי מדריך בנושא תזונה לעור הפנים

2 נשים עושות מסכות לעור פנים

טיפולים נוספים לפיגמנטציה

פילינג 

אם המצב חמור ולא מגיב לטיפולים טבעיים, יש סיכוי שתצטרכי ללכת לטיפולים יותר רציניים. במקרה כזה, את יכולה לנסות פילינג מקצועי (שנעשה אצל אנשי מקצוע).  פילינג הוא טיפול  לא פולשני לעור המוקדש למניעת סימני הזדקנות ולכתמי פיגמנטציה ואת תוכלי לראות הבדלים כבר אחרי טיפול ראשון. 

רטינואידים ורטינול

לרטינול יכולות להיות מספר השפעות חיוביות על העור, מכיוון שהוא מעודד תחלופת תאי עור. רטינואידים ורטינול, המופקים מויטמין A, הם מרכיבים עוצמתיים שחודריפם לעומק העור. שימי לב שהם אכן משתנים בעוצמתם,  יש כאלה שדורשים מרשם רופא בעוד כאלה שתוכלי להשיג ללא מרשם וחלק ממוצרי טיפוח. 

רטינול מפחיתכתמי שמש על ידי עיכוב פעילותו של טירוזינאז שהוא אנזים הממריץ את ייצור המלנין בעור. 

חומצות

למרות שזו מילה מפחידה – בקוסמטיקה חומצות לא באמת מזיקות לפנים שלך. למעשה, חומצות הן טבעיות בחלקן, לא מתאימות לבעלות עור רגיש אבל האפקטים של החומצה מדהימה. הן עושות פילינג לשכבה העליונה של העור ויכולות לעזור לך להבהיר את עור הפנים. 

תקריב של פיגמנטציה בעור

כמה מילים אחרונות

פיגמנטציה בעור הפנים זה לא נורא – והיום יש המון פתרונות טבעיים וגם כאלה שלא. הדבר הכי חשוב שאת צריכה לזכור, שכל הפתרונות שכתבנו כאן צריכים התמדה, וכדי לשמור על התוצאות חשוב לשמור על אורח חיים בריא, מאוזן עם חשיפה מאוזנת לשמש. שמרי על חיים רגועים, השקיעי באיפור מינרלי שישמור על פנים בריאות והשתמשי בקרם הגנה. 

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (9)

שחורים באף – איך להוציא אותם ביעילות?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

עגלת קניות