שליח חינם עד הבית בקניה מעל 199 ש"ח
ניסית את המייקאפ והגוון לא התאים? החלפת גוון ללא עלות!

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

ברונזר מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B4 מברשת הצללות (קונטור)

189.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית דחוסה

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B12 מברשת שפתיים

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קונסילר נוזלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

B7 מברשת קבוקי

229.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית דחוסה – סדרה חדשה

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B11 מברשת צלליות

119.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B9 מברשת אייליינר

119.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

מייקאפ מינרלי

174.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B10 מברשת גבות / ריסים

69.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית אפויה

112.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

עור רגיש – מה חשוב שתדעי?

עור רגיש הוא מצב שכיח למדי (הופתעת?) המשמעות היא שהעור שלך פשוט נוטה "להתרגש" יותר מדי ולהיות ריאקטיבי לכל מיני גורמים, מה שיתבטא לרוב באדמומיות וגרד. רוב האנשים שיש להם עור רגיש מבחינים מדי פעם בגרד, צריבה ודקירות עם הופעה של כתמים או פצעונים דמויי פריחה. החדשות הטובות הן שזו לא גזירת הגורל, ויש לך הרבה דרכים להקל על עור רגיש ולמנוע תגובות לא נעימות. במדריך הבא אנחנו נדבר על כל  מה שחשוב לדעת על עור רגיש, אז קדימה בואי נתחיל!

איך תדעי אם יש לך עור רגיש?

סימנים של עור רגיש הם די ברורים ויכולים להיגרם על ידי דברים סביבתיים (לדוגמה, עצים מסוימים שפורחים, חול וכו') תגובות אלרגיות למוצרים מסוימים (לדוגמה, מוצרי קוסמטיקה שאינם מותאמים לעור רגיש), יובש או מחלות רקע לרוב מחלות אוטואימיוניות. 

הנה כמה מהתסמינים לעור רגיש:

  • כתמים מחוספסים ומתקלפים
  • מרקם מקומט ומחוספס
  • אדמומיות 
  • נפיחות
  • עור מתקלף

עור רגיש יכול לגרום הן לסימנים אובייקטיביים והן לתסמינים סובייקטיביים. כלומר, סימנים אובייקטיביים הם שינויים פיזיים שרופא שלך יכול להבחין בהם, כגון אדמומיות, נפיחות או פצעים. אלה למעשה שינויים במחסום של העור שלך וקל לראות אותם מנקודת מבט חיצונית.

התסמינים הסובייקטיביים מתייחסים לתחושות שעור רגיש יכול לגרום, כמו גירוד, צריבה וכאב. הם אמיתיים באותה מידה, אבל רק את מרגישה אותם. 

הגורמים לעור רגיש והטיפול

דרמטיטיס

דרמטיטיס זהסוג של אקזמה, שהיא קבוצה של מחלות עור שמאופיינות ביובש וגירוי בעו.אם את סובלת מזה, הדלקת מתרחשת בעור שלך כאשר הוא נחשף לחומר גירוי. כאשר החומר הגירוי, נגיד ניחוח חזק מדי במרכך כביסה, בא במגע עם העור שלך, הוא גורם לאיזה שהוא גירוי. בתגובה, הגוף שלך מנסה להגן על עצמו מהאיום הזה באמצעות תגובה חיסונית. 

הדרך הטובה ביותר לטפל בדרמטיטיס היא להימנע ממה שגורם לזה. אם אינך יודעת מה גורם לכך או שזה משהו שלא ניתן להימנע ממנו, יכול להיות שבמצב כזה אמצעים טבעיים לא יעזרו וכדאי לך להתייעץ עם רופא. לרוב מביאים טיפול בסטרואידים כשהמצב מורכב – אבל יש עוד שלל פתרונות.

אלרגיה

כאשר לעור שלך יש תגובה אלרגית, זה אומר שמערכת החיסון שלך נמצאת במצב שנקרא תגובת יתר. כאשר העור שלך נוגע באלרגן, כגון אבקנים בתקופות מסוימות כמו באביב, הגוף שלך מנסה להגן על עצמו על ידי שחרור תאי T.1 תהליך זה יכול להוביל לאדמומיות וגירודים.

אם את משתמשת באיפור רגיל, רופא העור שלך עשוי להמליץ להפסיק את כל מוצרי הקוסמטיקה התעיישיתיים ולעבור לאיפור מינרלי שמבוסס על רכיבים טבעיים ובאופן כללי על מוצרי טיפוח טבעיים.  

רוזציאה

רוזציאה זה מחלת עור הגורמת לאדמומיות ונפיחות בפנים ובצוואר. זה יכול להתחיל כמו סומק באזור הלחיים ולפעמים להתפשט לאוזניים. לרפואה המודרנית עדיין אין תשובה למה גורם לרוזציאה, אבל הם יודעים שאנשים בהירי עור והיסטוריה משפחתית נמצאים בסיכון גבוה יותר.

אנשים עם רוזציאה צריכים להקפיד על שימוש בקרם הגנה מינרלי מדי יום מכיוון שאור השמש יכול לעורר רוזציאה. 

אקנה

אם שרדת את שנות העשרה שלך ללא התקף אקנה, אז את  בת מזל. אקנה הוא מצב עור הגורם לפצעונים על העור. זוהי הסיבה השכיחה ביותר לפנייה לרופא עור. יש הרבה מיתוסים למה הגורם לזה, אבל אקנה מתפרץ כאשר נקבוביות העור שלך נחסמות. את יכולה להפחית אקנה על ידי שטיפת הפנים שלך מדי יום עם סבון עדין ולא מייבש. בנוסף, אם את משתמשת במייקאפ אז עדיף להשתמש במייקאפ שאינו חוסם נקבוביות, כמו המייקאפ המינרלי של גאיה קוסמטיקס. 

עור יבש

מסתבר שאוויר קר ויבש עשוי להספיק כדי לגרום לעור הרגיש שלך להתעורר. 

כדי להילחם בעור יבש, הרופא שלך עשוי להמליץ על משחותהמכילות מרכיבים כגון אוריאה, סרמידים, חומצת חלב או גליצרול. ניתן למצוא אותם ללא מרשם או במרשם. בנוסף, קוסמטיקאיות ממליצות להשתמש בקרם לחות שמתאים לעור יבש, כמו לדוגמה קרם הלחות של גאיה קוסמטיקס. הזמן הטוב ביותר למרוח קרם לחות ממש כמה דקות אחרי מקלחת. 

סיבות אחרות

ישנן סיבות אחרות, פחות שכיחות, לרגישות בעור. זה כולל:

  • הזדקנות, שגורמת לכך שהעור שלך מאבד לחות והופך יבש וסדוק
  • תרופות מסוימות, במיוחד כאלה המטפלות ביתר לחץ דם, שעלולות לגרום ליובש ורגישות
  • שינויים הורמונליים, כמו אלה במהלך המחזור החודשי
  • עישון, המזרז את הזדקנות העור ועלול להוביל לקמטים מוקדמים ולגירוי

 

שגרת טיפוח לעור רגיש -מה מומלץ?

כאשר יוצרים שגרת טיפוח לעור רגיש, חשוב לבחור מוצרים שמרגיעים ומגנים מבלי לגרום לגירוי. לבעלות עור רגיש, השגרה צריכה להתחיל בתכשיר ניקוי עדין, נטול ריח, המסיר ביעילות זיהומים מבלי להסיר את השמנים הטבעיים שלו. לאחר הניקוי, מריחת טונר מרגיע נטול אלכוהול יכולה לעזור להחזיר את איזון ה-pH של העור ולהפחית אדמומיות. השימוש בסרום המכיל מרכיבים כמו חומצה היאלורונית או ניאצינמיד חשוב במיוחד לשמירה על הלחות ולשיפור תפקוד מחסום העור. כדי לאטום לחות ולהגן עוד יותר על העור, סיימי עם קרם לחות קל משקל שאינו קומדוגני הכולל רכיבים מרגיעים כמו סרמידים או אלוורה.

איפור מינרלי מועיל במיוחד לבעלות עור רגיש, בשל תכונותיו הלא מגרות והיעדר ריחות וחומרים משמרים סינתטיים, המהווים טריגרים נפוצים לרגישות ולתגובות אלרגיות. שלא כמו איפור מסורתי, שיכול להכיל כימיקלים קשים, איפור מינרלי מורכב ממינרלים טבעיים כמו טיטניום דו חמצני ותחמוצת אבץ. מרכיבים אלה לא רק מספקים כיסוי אלא גם מציעים הגנה טבעית מהשמש ובעלי תכונות אנטי דלקתיות, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור סוגי עור רגישים. שילוב איפור מינרלי בשגרת היומיום שלך יכול לעזור לכסות פגמים תוך תמיכה בבריאות הכללית של מחסום העור שלך, ובכך ליישר קו עם משטר טיפוח עדין.

איך לטפל בעור רגיש?

טיפול בעור רגיש דורש גישה עדינה כדי למנוע גירוי תוך שמירה על האיזון הטבעי שלו. הנה כמה דרכים לטפל בעור שלך:

בחרו במוצרי טיפוח עדינים: בחרו במוצרים המסומנים כ"נטולי ריח", "היפואלרגניים" ו"לא קומדוגניים". מוצרים אלה נוטים פחות לגרום לגירוי. חומרי הניקוי צריכים להיות עדינים ומעניקים לחות, ללא חומרי ניקוי קשים כמו נתרן לאוריל סולפט.

לחות,  לחות, לחות!: שמירה על לחות העור היא חיונית. השתמשו בקרם לחות המתאים לעור רגיש – חפשו מרכיבים כמו סרמידים, חומצה היאלורונית וגליצרין שעוזרים לתקן את מחסום העור ולנעול לחות.

הגבלת פילינג: בעוד פילינג יכול לעזור להצעיר את העור, זה יכול להיות קשוח לבעלות עור רגיש.   אם את עושה פילינג, בחרי בפילינג עדין (כמו חומצה לקטית) על פני קרצוף פיזי מחוספס, והגביל את זה לפעם בשבוע או פחות.

הימנעו מחומרים מגרים ידועים: התרחקי ממוצרים המכילים אלכוהול, ניחוחות סינתטיים וצבעים מלאכותיים, מכיוון שהם עלולים לעורר תגובות בעור רגיש. שימו לב לתגובת העור שלכם למרכיבים ספציפיים והימנעו מאלה שגורמים לאי נוחות.

הגני על העור שלך מפני השמש: חשיפה לשמש עלולה להחמיר את הרגישות ולגרום לגירוי נוסף. השתמשי בקרם הגנה מינרלי שמכיל תחמוצת אבץ או דו תחמוצת טיטניום, אשר נוטים פחות לגרות מאשר מסנני קרינה כימיים.

בדיקת מוצרים חדשים: לפני שילוב מלא של מוצר חדש בשגרת הטיפוח שלך, בצעי בדיקה על ידי מריחת כמות קטנה על האמה הפנימית שלך כדי לבדוק אם יש תגובות שליליות לאורך 24 עד 48 שעות.

צמצמי למינימום גורמי לחץ סביבתיים: מזג אוויר קר, מים חמים ואוויר יבש עלולים להחמיר עור רגיש. הגן על העור שלך על ידי לבישת בגדים מתאימים, הימנעות ממקלחת ארוכות וחמות ושימוש במכשיר אדים בסביבות יבשות.

כמה מילים אחרונות

עור רגיש הוא מצב שכיח המאופיין בעור שהופך בקלות לאדום, נפוח או מגורה בדרך אחרת. מספר דברים יכולים להוביל להתלקחות, כמו אלרגיות או רוזציאה. למרבה המזל, ישנם טיפולים רבים ושגרת טיפוח שמותאמת לך אישית 🙂 מקווה שהמדריך הזה עזר לך!

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (9)

שחורים באף – איך להוציא אותם ביעילות?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

עגלת קניות