שליח חינם עד הבית בקניה מעל 199 ש"ח
ניסית את המייקאפ והגוון לא התאים? החלפת גוון ללא עלות!

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית אפויה

112.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לחות

237.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B10 מברשת גבות / ריסים

69.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית דחוסה – סדרה חדשה

99.00

Sale 30%

תווית מבצע

פריימר

237.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

B7 מברשת קבוקי

229.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע

ברונזר מט מינרלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית מינרלית

88.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לילה

237.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B5 מברשת סומק

169.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

ברונזר מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B4 מברשת הצללות (קונטור)

189.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

היי בנות, בואו נדבר על משהו שמציק לכולנו – פצעונים! את יודעת, הבליטות הקטנות והמציקות האלה שמופיעות על הפנים שלנו בזמנים הכי לא נוחים. בין אם את מתבגרת או אישה בוגרת –  פצעונים יכולים בהחלט לבאס. אבל אל דאגה, דאגנו לכן למדריך מפורט שיעזור לכן להיפטר מהם בקלות! (ובדרכים טבעיות) עם כמה טיפים חשובים, אז קדימה בואי נתחיל 🙂 

פצעונים בעור הפנים - מה שורש הבעיה?

אוקיי אז את בטח תוהה מה לעזאזל גורם לפצעונים המציקים האלה להופיע על הפנים שלך ללא הזמנה, נכון? ובכן, זו "חגיגה" של שלושה אשמים עיקריים שפועלים יחד כדי ליצור קרקע פורייה לפצעונים.
ראשית, יש לנו עודף ייצור שמן. לעור שלנו יש בלוטות זעירות הנקראות בלוטות החלב שמייצרות חומר שומני בשם חלב. עכשיו, כשההורמונים שלנו מתחילים להשתגע, הבלוטות האלה יכולות להיכנס להילוך יתר, ולשאוב יותר מדי חלב.
לאחר מכן, יש לנו תאי עור מתים. אנחנו כל הזמן מורידות תאי עור ישנים, אבל לפעמים הם לא מקבלים את התזכורת ומחליטים להישאר בנקבוביות שלנו. כאשר התאים המתים הללו מתערבבים עם עודפי החלב, זה יוצר בית קטן ונעים עבור חיידקים לעבור אליו.
ואם כבר מדברים על חיידקים, זה האמיגו השלישי במסיבת הפצעונים הזו. יש סוג כזה של חיידקים הנקראים Cutibacterium acnes (או בקיצור C. acnes) שפשוט אוהבים להסתובב בנקבוביות שלנו ולהתענג על הסבום הטעים הזה. כשהם מתרבים בקצב מטורף, הם גורמים לדלקת, מה שמוביל לאותם פצעונים מציקים שצצים, וזה על רגל אחת 🙂 

סוגים של פצעונים בעור הפנים

לא כל הפצעונים נוצרים שווים,אחות יקרה. ישנם סוגים שונים, וחשוב לדעת עם מה את מתמודדת. הנה סקירה מהירה:
לבנים: אלו הם הפצעונים הקלאסיים עם מרכז לבן או צהבהב. הם נוצרים כאשר נקבובית נסתמת בתאי עור מתים ובסבום, אך הנקבובית נשארת סגורה.
שחורים: אלו הן אותן נקודות שחורות קטנות ומציקות שנראות צצות בכל מקום. הם נגרמים מאותה סתימה כמו ראשים לבנים, אבל הנקבובית נשארת פתוחה, והסבום מתחמצן והופך אותו לשחור.
פנימיים: אלו הן בליטות קטנות ואדומות שמודלקות אך אין להן ראש גלוי.
מוגלית: אלה הם אלה עם הראש הלבן או הצהוב מלא מוגלה. הם דלקתיים ולעתים קרובות כואבים.
ציסטות: ציסטות הן גדולות, האדומות ונראות כועסות למדי למראה. צסיטות מלאות במוגלה ויכולות להיות די כואבות. יש להם גם סיכון גבוה יותר להצטלקות.

איך ניתן לטפל בצורה טבעית בפצעונים?

עכשיו כשאנחנו יודעות עם מה אנחנו מתמודדות, בואו נדבר על איך להיפטר מהפצעונים המציקים האלה באופן טבעי. הנה כמה דרכים שבדקנו:
שמן עץ התה: לשמן אתרי זה יש תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי דלקתיות, מה שהופך אותו לטיפול נקודתי טבעי נהדר עבור פצעונים. פשוט טפחו מעט על האזור הפגוע עם צמר גפן.
דבש: דבש הוא חומר אנטיבקטריאלי ואנטי דלקתי טבעי. זה יכול לעזור לייבש פצעונים ולמנוע צלקות. פשוט יש למרוח שכבה דקה על האזור הפגוע ולהשאיר אותה למשך 15-20 דקות לפני השטיפה.
אלוורה: צמח פלאי זה מצוין בכל הנוגע להרגעת וריפוי העור. האלוורה יכולה לעזור להפחית דלקת ואדמומיות הקשורות לפצעונים. פשוט מרחי את הג'ל ישירות על האזור הפגוע.
תה ירוק: תה ירוק עשיר בנוגדי חמצון ובעל תכונות אנטי דלקתיות. את יכולה לשתות אותו או למרוח שקיות תה ירוק מקוררות ישירות על הפצעונים.
סודה לשתייה: חומר יסוד זה במטבח יכול לעזור לייבש פצעונים ולספוג עודפי שמן. הכינו משחה עם סודה לשתייה ומים, ומרחו אותה על האזור הפגוע במשך 10-15 דקות לפני השטיפה.
חומץ תפוחים: חומצה אצטית בחומץ תפוחים יכולה לעזור להרוג חיידקים ולייבש פצעונים. יש לדלל אותו במים ולמרוח אותו על האזור הפגוע בעזרת צמר גפן.

לייףסטייל שיעזור לך לטפל בפצעונים

בעוד טיפולים טבעיים שהצענו יכולים לסייע בטיפול בפצעונים, חשוב גם לאמץ אורח חיים בריא כדי למנוע מהם להתרחש מלכתחילה. הנה כמה טיפים: 

נקי את העור היטב ותני לו לחות: נקי את הפנים שלך פעמיים ביום עם תכשיר ניקוי עדין, לא קומדוגני (לא סותם נקבוביות), והמשיכי עם קרם לחות קל משקל נטול שמן.
פילינג באופן קבוע: פילינג עוזר להסיר תאי עור מתים ולמנוע חסימת נקבוביות. השתמשי בפילינג עדין (כמו חומצות אלפא הידרוקסיות או חומצות בטא הידרוקסיות) פעם או פעמיים בשבוע.
אלתשכחי לשתות מים: שתייה מרובה של מים יכולה לעזור לשטוף רעלים ולשמור על עור בריא וזוהר.
ניהול סטרס ומתחים: מתח יכול לעורר חוסר איזון הורמונלי ולהוביל להתפרצויות. תרגלי טכניקות לניהול מתחים כמו מדיטציה, יוגה או תרגילי נשימה עמוקה.
שינה מספקת: חוסר שינה עלול לשבש את התהליכים הטבעיים של הגוף ולהוביל להתפרצויות פצעונים. תשאפי תמיד ל7-9 שעות שינה איכותיות בכל לילה.
תזונה מאוזנת: תזונה עשירה בפירות, ירקות ושומנים בריאים יכולה לעזור להפחית דלקת ולקדם עור נקי.
בחרח איפור מינרלי: איפור מינרלי אינו קומדוגני ולא יסתום את הנקבוביות שלך, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת למי שסובלת מפצעונים.

מתי לשלוף את התותחים הכבדים?

לפעמים, אותם מוצרי אקנה ללא מרשם או תכשירים טבעיים פשוט לא עובדים, לא משנה באיזו תדירות את משתמשת בהם. אם מרחת באדיקות בנזואיל פרוקסיד, חומצה סליצילית או קרמים רטינואידים במשך 2-3 חודשים רצופים, והפצעונים שלך עדיין משתוללים, כנראה שהגיע הזמן לקבוע תור לרופא עור. מוצרים האלה נהדרים לאקנה קלה, אבל אם הם לא עוזרים ייתכן שתזדקקי למשהו חזק יותר עם מרשם.
עכשיו תראי, אם מצב האקנה שלך דומה יותר לאזור מלחמה מלא, עם בליטות ציסטיות כואבות, פצעונים מלאי מוגלה וגושים אדומים זועמים שמשתלטים על הפנים שלך, אל תטרחו אפילו עם הטיפולים הטבעיים. אלה כמו רובי מים נגד טנק – את תהי חייבת לשלוף את התותחים הכבדים. רופא עור יכול לרשום כמה תרופות ומשחות מקומיות רציניות כדי להתמודד עם רמה זו של אקנה דלקתי.


צלקות אקנה הן סיבה נוספת לפנות לעזרה מקצועית. אם התפרצויות הפצעונים משאירות אחריהן בורות, שינוי צבע או צלקות מורמות, רופא עור יכול לא רק לסייע בשליטה על האקנה שלך, אלא גם לספק טיפולים כמו פילינג כימי, ליזר ועוד כדי לשפר את המראה של צלקות אלו.
בואו לא נשכח גם את הצד הרגשי של הדברים. אם הפצעונים שלך גורמים לך להרגיש ממש מדוכדכת, חרדה או הימנעות ממצבים חברתיים, בהחלט שווה לדבר עם איש מקצוע. אקנה חמור יכול לגבות מחיר רציני בבריאות הנפשית שלך, ורופא עור יכול לעזור לנקות את העור תוך מתן תמיכה ומשאבים להתמודדות עם ההשפעה הפסיכולוגית.


אה, ואם את אישה בוגרת שפתאום התחילו להתפרץ  לך פצעונים כאילו את  בת 16, זה יכול להיות סימן למשהו רציני יותר שקורה בפנים. במקרה כזה, אל תהססו להיבדק על ידי רופא עור כדי לשלול כל מצב רפואי בסיסי שעלול לגרום להתלקחות האקנה.

השורה התחתונה היא, אל תנסי להיות גיבורה ולהתגבר לבד אם האקנה שלך חמור מתמשך או גוזל מחיר רגשי. רופא יוכל לעזור לעזור לך! 

לפני שאת הולכת לרופא, הנה כמה טיפולים שכדאי לך לנסות:

בנזואיל פרוקסיד

בנזואיל פרוקסיד הוא אחד מטיפולי האקנה היעילים ביותר OTC. זה עוזר להרוג חיידקים הגורמים לאקנה ומסיר עודפי שומן ותאי עור מתים מנקבוביות סתומות זמין בריכוזים שונים בקרמים, ג'לים וחומרי ניקוי.

חומצה סליצילית

חומצה סליצילית היא חומצה בטא הידרוקסית המסייעת בפתיחת סתימת נקבוביות והסרת תאי עור מתים. זה נמצא במוצרי אקנה רבים כמו חומרי ניקוי, טונרים וטיפולי נקודתיים.

Adapalene (דיפרין ג'ל 0.1%)

Adapalene הוא רטינואיד שהיה זמין בעבר רק במרשם רופא. בשנת 2016, ג'ל 0.1% אדפאלן הפך לזמין ללא טיפול באקנה. הואעוזר בפתיחת סתימות של נקבוביות ומונע התפרצויות חדשות.

חומצות אלפא הידרוקסי (AHA)

AHAs כמו חומצה גליקולית וחומצה לקטית עוזרים להסיר תאי עור מתים ולפתור סתימות של נקבוביות בשימוש במוצרי אקנה.

גופרית 

גופרית עוזרת לייבש נקודות לבנים ונקודות שחורות על ידי הסרת עודפי שמן. היא נמצאת במסכות רבות לאקנה, תכשירי ניקוי וטיפולים נקודתיים

שימי לב! חשוב להתאזר בסבלנות מכיוון שעם הטיפולים האלה זה יכול לקחת 2-3 חודשים כדי לראות תוצאות.

כמה מילים אחרונות

פצעונים זו בהחלט בעיה מעצבנת, אבל עם הגישה הנכונה, את תצליחי להיפטר מהם.  זכרו, הכל עוסק בטיפול בגורמים מהשורש- עודף שמן, תאי עור מתים וחיידקים – ואימוץ אורח חיים בריא. אל תשכחי להיות עדינה עם העור שלך ולאמץ תרופות טבעיות במידת האפשר. עם קצת סבלנות ועקביות, אתה תצליחי לחזור לעור חלק ואחיד. 

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (9)

שחורים באף – איך להוציא אותם ביעילות?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

עגלת קניות