שליח חינם עד הבית בקניה מעל 199 ש"ח
ניסית את המייקאפ והגוון לא התאים? החלפת גוון ללא עלות!

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

ברונזר מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע

פריימר

237.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B12 מברשת שפתיים

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

סומק מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע

קרם אנטי אייג'ינג

250.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית דחוסה

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B9 מברשת אייליינר

119.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קונסילר נוזלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B5 מברשת סומק

169.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לחות

237.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

B7 מברשת קבוקי

229.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע

ברונזר מט מינרלי

124.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

איך לטפל באדמומיות בפנים?

 אם אי פעם הסתכלת במראה ושמת לב שהלחיים שלך דומות לעגבניה בשלה, את לא לבד. אדמומיות בפנים היא בעיה שכיחה להפליא שמשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. בין אם זה סומק זמני או גוון ורוד מתמשך יותר, הלחיים הסמוקות הללו עלולות להשאיר אותנו מודעות לעצמנו, מתוסכלות ואפילו נבוכות לפעמים ("למה את מסמיקה??" 


האדמומיות המתמדת הזו יכולה לגבות מחיר רציני מהביטחון וההערכה העצמית שלנו. אנחנו עלולות למצוא את עצמנו נמנעים ממצבים חברתיים, מרגישים אי נוחות בעור שלנו, או אפילו משנים את כל שגרת האיפור שלנו בניסיון להסוות את האדמומיות הזו. אבל אל דאגה!  אתה לא צריכה לתת לאדמומיות בפנים להשפיע על השגרה שלך.
היום, אנחנו הולכים לצלול עמוק לתוך עולם העור האדמומי. נחקור מה גורם לאדמומיות המתמשכת, ממצבי עור ועד לטריגרים סביבתיים. אבל חשוב מכך, נלמד דרכים יעילות להרגיע, להפחית ולאמץ את המראה הוורוד הזוהר הזה. כי בסופו של יום, קצת צבע בלחיים שלך אין באמת מה להתבייש – למעשה, זה יכול להיות ממש מהמם כשאת לומדת לעבוד עם זה!


אז קחו נשימה עמוקה, קחו משקה קריר (נגיע למה זה יכול לעזור בהמשך!), והתכוננו להפוך למקצועניותת להפחתת אדמומיות בעור הפנים. הביטחון העצמי שלך עומד לעשות קאמבק זוהר 🙂 

אדמומיות בפנים -למה זה קורה?

לפני שנתמודד עם פתרונות, בואו נבין תחילה את הסיבות השורשיות לאדמומיות בפנים. אחרי הכל, ידע הוא כוח, והכרת האויב שלך זה כבר חצי מהקרב!

רוזציאה: מצב עור כרוני זה הוא אחד האשמים הנפוצים ביותר מאחורי אדמומיות מתמשכת בפנים. רוזציאה עלולה לגרום להסמקה, כלי דם גלויים, ואפילו בליטות דמויות אקנה, המשפיעות בעיקר על הלחיים, האף והמצח. בעוד שהסיבה המדויקת אינה ידועה, גורמים כמו גנטיקה, הורמונים וטריגרים סביבתיים (כמו מזון חריף או מתח) יכולים להחמיר את התסמינים.

עור רגיש: אם העור שלך נמצא בצד הרגיש, הוא עשוי להגיב למוצרים מסוימים, לתנאי מזג אוויר, או אפילו לרגשות על ידי הפיכת לגוון אדום מקסים. עור רגיש יכול להיות גנטי או להתפתח לאורך זמן עקב גורמים שונים, כולל הזדקנות או חשיפה מוגזמת לשמש.

חשיפה לשמש: אם כבר מדברים על השמש, הקרניים האלה שאנחנו כל כך אוהבות לשיזוף יכולות להיות חרב פיפיות. בעוד שמעט ויטמין D טוב לנפש (ולמערכת חיסונית!), יותר מדי שמש עלולה לגרום לאדמומיות, דלקות ואפילו כוויות שמש. אאוץ!

אלרגיות וחומרים מגרים: ממוצרי טיפוח ועד למזונות מסוימים, אלרגנים וחומרים מגרים יכולים לעורר תגובה דלקתית בעור, מה שמוביל לאדמומיות, גירוד ואי נוחות.

שינויים הורמונליים: אה, הורמונים – השליחים הכימיים הזעירים שיכולים להמיט הרס על גופנו (ועל עור הפנים שלנו). תנודות ברמות ההורמונים במהלך הווסת, הריון או גיל המעבר עלולות לגרום לסומק פנים מוגבר ואדמומיות.

אלכוהול ומאכלים חריפים: מי לא אוהב כוס יין או קארי חריף? למרבה הצער, פינוקים אלו יכולים לפגוע בכלי הדם ולעורר אדמומיות, במיוחד אצל אלו המועדים להסמקה.

מתח ורגשות: כאשר אנו מרגישות חרדה, כעס או מבוכה, הגוף שלנו יכול להגיב על ידי הגברת זרימת הדם לפנים, וכתוצאה מכך גוון ורוד שלא ממש מבורך.

עכשיו, אחרי שכיסינו את הסיבות הפוטנציאליות, בואו נעבור לחלק הפרקטי– מציאת פתרונות!

שגרת טיפוח מומלצת לעור אדמומי

כשמדובר בטיפול בעור אדום וסמוק, גישה עדינה ומרגיעה היא המפתח. הנה שגרה שיכולה לעזור להרגיע ולהזין את עור הפנים שלך:
נקי בעדינות:  תכשירי ניקוי קשים יכולים להסיר מהעור שלך את השמנים הטבעיים שלו, ולהשאיר אותו הדוק, יבש ואפילו מגורה יותר. במקום זאת, בחרי בתכשיר ניקוי עדין, נטול ריח, שלא ישבש את האיזון העדין של העור שלך. חפשי  פורמולות קרמיות וחלביות עם מרכיבים כמו סרמידים, גליצרין וניאצינמיד כדי לעזור לשמור על מחסום הלחות של העור שלך. אני מאוד ממליצה על קרם הלחות של גאיה קוסמטיקס עם נוסחה מיוחדת לעור רגיש. 
תתחילי להשתמש איפור מינרלי: איפור מסורתי יכול לפעמים להחמיר אדמומיות וגירוי, אבל פורמולות המבוססות על מינרלים הן משנות משחק. מוצרים אלה נקיים מכימיקלים קשים, צבעים וניחוחות, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור עור רגיש. בנוסף, קווי איפור מינרליים רבים מציעים גוונים מתקנת צבע שיכולים לנטרל אדמומיות וליישר את גוון העור שלך. בחר פריימרים או יסודות בגוון ירוק כדי לנטרל אדמומיות, וחפש פורמולות ניתנות לבנייה ונושמות שלא יסתמו את הנקבוביות.
לכי על טבעי:  כשזה מגיע לטיפוח העור, לפעמים פחות זה יותר. שקלי לשלב מוצרים טבעיים על בסיס צמחי בשגרה שלך. מרכיבים כמו אלוורה, קמומיל ותה ירוק ידועים בתכונות המרגיעות והאנטי דלקתיות שלהם, שיכולות לעזור להרגיע אדמומיות וגירוי. חפשי סרומים, מסכות וקרמי לחות המושרים בתמציות הבוטניות הללו לגישה עדינה אך יעילה להפחתת אדמומיות.
לחות, לחות, לחות:  עור לח הוא עור שמח. חפשי קרמי לחות העשירים בסרמידים, חומצה היאלורונית ומרכיבים מזינים אחרים שיכולים לעזור לחזק את המחסום של העור ולנעול לחות. זה לא רק יעזור להרגיע אדמומיות אלא גם ימנע התפרצויות עתידיות הנגרמות מיובש וגירוי.
✅ הגנה מפני השמש: בעוד שמעט שמש זה נחמד, חשיפה רבה מדי ל-UV עלולה להחמיר אדמומיות ודלקת. הקפידו למרוח קרם הגנה מינרלי עם מקדם הגנה של 30 לפחות בכל יום, ואל תשכחו למרוח מחדש לפי הצורך, במיוחד אם אתן מבלות זמן רב בחוץ. חפשו מסנני קרינה על בסיס מינרלים עם תחמוצת אבץ או טיטניום דו חמצני, מכיוון שהם נוטים להיות עדינים יותר לעור אדמומי ורגיש.

 

איך להרגיע עור אדמומי?

בנוסף לשגרת טיפוח מותאמת, ישנן מספר טכניקות נוספות שתוכלו לנסות לעזור להרגיע ולהפחית אדמומיות בפנים ברגע או למנוע התלקחויות עתידיות:
צנני את זה: כשהפנים שלך מרגישות סמוקות, דלקתיות וכועסות, הושיטו יד למשהו קריר ומרענן. אולי קוביית קרח או אפילו טונר לחות יכולים לספק הקלה מיידית על ידי כיווץ כלי דם והרגעת אדמומיות. אבל השיטה הכי פשוטה זה פשוט לעטוף קוביית קרח במטלית רכה והצמידו אותה בעדינות אל האזורים הסמוקים שלכם – הטמפרטורה הקרה תעזור להפחית את הדלקת והאדמומיות. את יכולה אפילו לשמור רולר לפנים או אבן גואה שא במקרר לעיסוי פנים מרגיע שיוריד את האדמומיות.
תשמרי על רוגע: מתח יכול להיות טריגר מרכזי לאדמומיות בפנים, ולכן חשוב למצוא דרכים להירגע. נסי לתרגל תרגילי נשימה עמוקה, מדיטציה או יוגה כדי להרגיע את המחשבות שלך ואת עור הפנים. את יכוה גם לפנק את עצמך בעיסוי מרגיע, טיפול פנים, או פשוט לעשות אמבטיה ארוכה עם שמנים ארומתרפיים מרגיעים כמו לבנדר או קמומיל.
שמרי על התזונה שלך: מזונות ומשקאות מסוימים יכולים להרחיב את כלי הדם ולתרום לאדמומיות בפנים. מנות חריפות, אלכוהול, קפאין ואפילו משקאות חמים עלולים לגרום לתגובה. שקלי להגביל או לבטל פריטים אלה כדי לראות אם האדמומיות שלך משתפרת. מהצד השני, שלבי מזונות אנטי דלקתיים כמו דגים שומניים, אגוזים, עלים ירוקים ופירות יער בתזונה שלכם.
שמרי על לחות: לחות נכונה חיונית לבריאות העור הכוללת, כולל הפחתת אדמומיות ודלקת. שאפו לשתות הרבה מים במהלך היום – מומחים ממליצים על לפחות 8 כוסות. את יכולה גם להגביר את הלחות על ידי שילוב מזונות עשירים במים כמו מלפפונים, אבטיח ופירות יער בתזונה שלך. ככל שהעור שלך ימלא יותר לחות, כך הוא ייראה שמנמן ופחות דלקתי.
השתמשי באיפור בצורה נכונה: אמנם לא טיפול, אבל שימוש אסטרטגי באיפור יכול לעזור להסוות ולנטרל אדמומיות בטווח הקצר. פריימרים וקונסילרים בגוון ירוק מתקן צבע יכולים לעזור לנטרל אדמומיות לפני הבסיס. אני מאוד ממליצה להתנסות במייקאפ המינרלי של גאיה קוסמטיקס שהוא ממש מצוין בטשטוש אדמומיות (ובאום כללי בריא יותר כי הוא עשוי ממרכיבים טבעיים)

מתי כדאי לפנות לרופא כשזה מגיע לעור אדמומי?

דיברנו על כל הטיפים והטריקים להרגעת אדמומיות הפנים בבית. אבל יש מקרים שבהם הלחיים הוורודות האלה יכולות להוות סימן למשהו רציני יותר שדורש מומחיות של רופא.
אם האדמומיות שלך מלווה בתסמינים אחרים כמו פצעונים מוגלתיים, קשקשים או אפילו בעיות עיניים כמו אדמומיות או נפיחות, זה הזמן לקבוע תור לרופא עור. אלה עשויים להיות סימנים של רוזציאה, אקזמה או מצב עור אחר הדורש אבחון וטיפול נאותים.
באופן דומה, אם ההסמקה שלך מופיעה בפתאומיות, מתפשטת במהירות, או מלווה בתחושות כמו צריבה, גירוד שלא נרגע או נפיחות כללית בפנים, אל תנסי להתגבר על זה בעצמך. לכי לראות רופא עור. הופעה מהירה של אדמומיות עזה יכולה לפעמים להעיד על תגובה אלרגית או זיהום הזקוקים לטיפול רפואי.

אם את נאבקת באדמומיות מתמשכת במשך חודשים ארוכים ללא כל הקלה משגרת הטיפוח הרגילה שלך, זה גם רעיון טוב ללכת לרופא. הם יכולים לבחון מקרוב, להריץ כמה בדיקות במידת הצורך, ולהגיע לשורש הבעיה של מה באמת גורם לסומק הזה.
השורה התחתונה היא שאם האדמומיות שלך נראית יוצאת דופן, מלווה בתסמינים מדאיגים אחרים, או פשוט לא נרגעת –  אל תהססו לקבוע את התור הזה לרופא. עדיף להיבדק מאשר לסבול מגירוי ואדמומיות שלא לצורך. העור שלך יודה לך!

כמה מילים אחרונות

אדמומיות בפנים עלולה להיות מתסכלת, אבל זו בעיה שכיחה שלעיתים קרובות ניתן להתמודד עם הגישה הנכונה. על ידי הבנת הסיבות הפוטנציאליות, אימוץ שגרת טיפוח עדינה ומרגיעה ושילוב שינויים באורח החיים, תוכלי לעזור להרגיע ולהזין את עור הפנים שלך.
רק אל תשכחי שזה יכול לקחת זמן כי העור של כל אחת מאיתנו הוא ייחודי לגמרי, יש מצב שזה ידרוש ניסוי וטעייה כדי למצוא את השילוב המושלם של מוצרים ושיטות הרגעה שמתאימות לך. 

מקווה שהמדריך הזה עזר לך  🙂 ואם את מחפשת מוצרי טיפוח טבעיים שיוצרו באהבה ובמיוחד לעור אדמומי ורגיש, מוזמנת לשוטט בחנות של גאיה קוסמטיקס. 

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (9)

שחורים באף – איך להוציא אותם ביעילות?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

עגלת קניות