שליח חינם עד הבית בקניה מעל 199 ש"ח
ניסית את המייקאפ והגוון לא התאים? החלפת גוון ללא עלות!

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B5 מברשת סומק

169.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B12 מברשת שפתיים

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית אפויה

112.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לילה

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

מייקאפ מינרלי

174.00

Sale 30%

תווית מבצע

פריימר

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

ברונזר מינרלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית דחוסה – סדרה חדשה

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B11 מברשת צלליות

119.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B2 מברשת אלכסונית לתיחום

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

מסקרה טבעונית

112.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

B7 מברשת קבוקי

229.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

שחורים באף – איך להוציא אותם ביעילות?

בואו נדבר על השחורים המציקים האלה על האף! כולנו היינו שם – בוהות במראה, מנסות להתבונן מקרוב בשחורים על אפינו. את מכירה את אלה שאני מדברת עליהם, נכון? הפראיירים הקטנים העקשניים האלה שנדמה שהם מתגרים בנו בכל פעם שאנחנו רואים אותם. שחורים יכולים להיות כל כך מתסכלים ולגרום לנו להרגיש כל כך מודעים לעצמנו. אבל אל דאגה, את בהחלט לא לבד במאבק הזה נגד נקבוביות חסומות.


כמומחית לטיפוח עור, ראיתי את חלקי ההוגן בבעיות שנקראות שחורים באף במהלך השנים. אני זוכרת היטב את היותי נערה והייתי אובססיבית לגבי השחורים והמציקים האלה, הרגשתי שהם משתלטים על כל הפנים שלי. הייתי מבלה יותר מדי זמן מול המראה, מנסה כל טריק בספר כדי להיפטר מהם. מרצועות הדבקה ועד סחיטה ידנית מה שאני קורית לו (נא לא לעשות את זה!), ניסיתי הכל. אבל את יודעת מה למדתי? שחורים באף זה רק חלק נורמלי מהחיים, ועם הגישה הנכונה, הם ניתנים לניהול לחלוטין.

זו הסיבה שאני כאן כדי לתת לכם את כל הטיפים שיעזרו לכם להתמודד עם זה כמו מקצועניות. בסופו של יום, חשוב לזכור ששחורים זה רק אי נוחות זמנית, והם בהחלט לא מגדירים את הערך או היופי שלך.

אז, בואי נצלול פנימה ונרד לתחתית העסק השחור הזה! אני אשתף את כל הטיפים והטריקים של המומחים שלי, בואי נתחיל! 

מה הם שחורים באף?

אז בואו נדבר ונבין לעומק את הצרה הזו שנקריאת שחורים באף, המכונים רשמית קומדונים פתוחים (פנסי, נכון?), שחורים זה בעצם רק נקבוביות חסומות. אבל במקום להיות חסומים כמו בני הדודים הלבנים שלהם, שחורים הם פתוחים על פני השטח.
זה בערך כמו לקחת את המכסה מהצנצנת – כל מה שבפנים נחשף לאוויר ומתחמצן, ונותן לו את המראה השחור הייחודי שכולנו מכירים ואוהבים לשנוא. מה זה בדיוק הדבר הזה, אתן שואלות? ובכן, זו תערובת מרנינה של עודפי שומן (סבום) שהעור שלנו מייצר, תאי עור מתים שהחריפו את קבלת הפנים שלהם, ופיזור של חיידקים למען האמת.
אז במילים פשוטות, ראש שחור הוא רק נקבובית פתוחה מלאה בשמן מחומצן, עור מת וחיידקים. מעורר תיאבון, אני יודעת! אבל אל דאגה, כולנו היינו שם. השחורים האלה אולי מכוערים, אבל הם גם פצעונים נפוצים להפליא ואין מה להתבייש.
השאלה האמיתית היא איך נפטרים מהדברים המציקים האלה? ובכן, על זה עוסק שאר המאמר הזה! נצלול למה שגורם להיווצרות שחורים מלכתחילה, ולאחר מכן אחלוק את כל הטיפים והטריקים המובילים שלי לטיפול ומניעתם. 

מה גורם לשחורים באף?

ישנם מספר גורמים מרכזיים התורמים להיווצרות שחורים:
ייצור עודף שמן: העור שלנו מייצר באופן טבעי שמן (סבום) כדי לשמור על לחות וגמישות. עם זאת, כאשר הגוף שלנו מייצר יותר מדי חלב, הוא יכול להתערבב עם תאי עור מתים ולסתום את הנקבוביות שלנו, מה שמוביל לשחורים.

שינויים הורמונליים: תנודות הורמונליות, במיוחד בגיל ההתבגרות, הווסת וההריון, יכולים להגביר את ייצור השמן ולתרום להיווצרות ראש שחור.

שגרת טיפוח לא נכונה: אי ניקוי נכון של העור או שימוש במוצרים קומדוגניים (חסימת נקבוביות) עלולים להוביל גם לחסימת נקבוביות ולשחורים.

גנטיקה: יש אנשים שפשוט נוטים יותר לשחורים באף בגלל ההרכב הגנטי שלהם וגודל הנקבוביות שלהם.

אבל למה דווקא באף?!

יש לזה כמה סיבות: 

ראשית באף יש ריכוז גבוה יותר של בלוטות חלב המייצרות שמן (סבום) בהשוואה לאזורים אחרים בפנים. ייצור שמן עודף זה עלול לסתום נקבוביות ולהוביל להיווצרות ראש שחור.
בנוסף,הנקבוביות באף הן בדרך כלל גדולות יותר בגודלן מה שהופך אותם ליותר מועדים להיסתם עם שמן, תאי עור מתים וחיידקים – מה שיוצר את השחורים.

עוד משהו שחשוב לזכור, זה שהאף הוא חלק מאזור "T-zone" של הפנים (יחד עם המצח והסנטר) המכיל יותר בלוטות שמן פעילות מאשר אזורים אחרים, ייצור השמן המוגבר באזור ה-T הזה הופך אותו לאזור מעולה להתפתחות שחורים.

איך לטפל בשחורים באף?

עכשיו כשאנחנו יודעים מה גורם לשחורים, בואו נדבר על איך להיפטר מהם. להלן מספר טיפולים יעילים שכדאי לקחת בחשבון:

חומצה סליצילית: חומצת בטא-הידרוקסי (BHA)זה טיפול נהדר בכל הנוגע לטיפול בשחורים. זה עוזר להמיס את השמן ואת תאי העור המתים שסותמים את הנקבוביות, מה שמקל על השחורים להתנקות. חפשי חומרי ניקוי, טונרים או טיפולים נקודתיים המכילים חומצה סליצילית.

רטינואידים: רטינואידים, כמו רטינול ואדפאלן, הם נגזרות של ויטמין A המסייעות בפתיחת סתימת נקבוביות ומניעת היווצרות שחורים בעתיד. הם פועלים על ידי הגדלת תחלופת התאים וקידום תחלופה של תאי עור מתים.

מסכות חימר: מסכות חימר, במיוחד כאלו המכילות בנטוניט או חימר קאולין, יכולות לעזור לספוח עודפי שמן ולהסיר זיהומים מהנקבוביות. השתמשי במסכת חימר פעם או פעמיים בשבוע לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

פילינג כימי: פילינג כימי מקצועי, כמו פילינג חומצה גליקולית או חומצה לקטית, יכול לעזור לקלף את העור ולהסיר את השכבה העליונה של תאי העור המתים, ולחשוף גוון חלק וזוהר יותר.

מניעה היא המפתח – הנה איך למנוע שחורים?

כולנו מכירים את המאבק של סוף סוף להשיג שליטה על השחורים המציקים האלה, רק כדי שהם יחזרו להשתולל כמה שבועות לאחר מכן. אבל אל דאגה, עם כמה הרגלי טיפוח קפדניים, את יכולה למנוע את הופעת השחורים. 

ראשית, בואו נדבר על ניקוי. ניקוי הפנים שלך פעמיים ביום עם תכשיר ניקוי עדין ולא קומדוגני זה חובה. זה עוזר להסיר את כל עודפי השמן, הלכלוך והאיפור שיכולים לסתום את הנקבוביות שלך ולגרום לשחורים. אבל היזהרי לא לנקות יתר על המידה.


בזמן שאנחנו עוסקות בנושא של בקרת שמן, פילינג הולך להיות החבר הכי טוב שלך. חפשי מוצרים המכילים חומצות אלפא הידרוקסיות (AHA) כמו חומצה גליקולית או חומצות בטא הידרוקסיות (BHAs) כמו חומצה סליצילית. המרכיבים הנהדרים האלה עוזרים לנקות תאי עור מתים ולשמור על הנקבוביות שלך נקיות. שאפו לעשות פילינג 2-3 פעמים בשבוע לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

עכשיו, בואו נדבר על עוד מכת מחץ לשחורים: מסכות חימר ופחם. שניהם עובדים על ידי ספיגת עודפי שמן ומשיכת כל אותם זיהומים שעלולים להוביל לנקבוביות חסומות. פנקו את עצמכן בסשן מסכות מפנק 1-2 פעמים בשבוע לעור צלול וזוהר יותר.


אם כבר מדברים על עור זוהר, אל תשכחו לחות! אני יודעת מה את חושבת – "אבל זה לא יגרום לי להיות יותר שומני ונוטה לשחורים?" הפוך גוטה,הפוך! שימוש בקרם לחות קל משקל שאינו קומדוגני (כמו קרם הלחות של גאיה) מסייע באיזון ייצור השמן של העור שלך, כך שלא תגמרי פיצוי יתר עם עודף חלב. הקפידי על לחות מבחוץ ובמפנים.

בזמן שאנחנו מחלקות טיפים לטיפוח העור, בואו לא נשכח את האשמים העיקריים בשחורים האלה: איפור ומוצרי שיער שלא טובים מספיק. בחרי תמיד בנוסחאות לא קומדוגניות כמו איפור מינרלי והקפידי להסיר כל זכר של איפור לפני השינה.

לקבלת חיזוק נוסף, שקלי להוסיף סרום חומצה סליצילית או טיפול נקודתי לשגרה שלך. התכונות האנטיבקטריאליות מסייעות להרחיק חיידקים הגורמים לשחורים תוך המסת עודפי שמן ותאי עור מתים. 

אחרון חביב, אל תזלזלו בכוחו של ניהול רמות המתח שלכם. מתח וסטרס גבוה עלולים ממש להרוס את העור שלך על ידי הגברת ייצור השמן והדלקת. קחו קצת זמן כדי לפרוק את הלחץ עם מדיטציה, יוגה, או כל דבר אחר שעוזר לך למצוא את הזן שלך.

אם את עדיין נאבקת עם שחורים באף גם אחרי כל הטיפים האלה – אולי הגיע הזמן להזעיק עזרה מקצועית של קוסמטיקאית או רופא עור שיוכלו להסיר את השחורים עם טיפולים קצת יותר רציניים. 

איך לא להיפטר משחורים?

למרות שזה עשוי להיות מפתה לנסות ללחוץ או לקלף את הראשים השחורים האלה, זה ביג ביג לא! לחיצה או התעסקות בשחורים עלולים להוביל להצטלקות, זיהום ואפילו להחמיר את המצב.

במקום לנסות להיפטר מהשחורים באף בעצמך, עדיף להשאיר זאת לאנשי המקצוע. לקוסמטיקאיות יש את הכלים והטכניקות הנכונות כדי לחלץ בבטחה שחורים מבלי לגרום נזק נוסף לעור שלך.

סיכום

שחורים על האף יכולים בהחלט לעצבן, אבל עם הגישה הנכונה, את יכולה לשמור עליהם תחת שליטה. זכרי, שחורים נגרמים משילוב של עודף שמן, תאי עור מתים וחיידקים שחוסמים את הנקבוביות שלך. כדי לטפל בהם, חפשי מוצרים המכילים חומצה סליצילית, רטינואידים או חימר, ושקלי טיפולים מקצועיים אצל קוסמטיקאית.

מניעה היא גם מפתח – נקי את העור באופן קבוע, פילינג, השתמשי במוצרים שאינם קומדוגניים ובטיפוח טבעי, אל תשכחי לחות ולשמור על רוגע.ומה שלא תעשי, תתנגדי לדחף ללחוץ או לגרד את השחורים! עם קצת סבלנות ושגרת הטיפוח הנכונה, תוכלי להיפרד מהשחורים באף ולהגיד שלום לעור פנים חלק וזוהר.

אז הנה לך – כל מה שאת צריכה לדעת על שחורים על האף. זכרי, את לא לבד בקרב הזה, ועם הכלים והטכניקות הנכונות, את יכולה להשיג את העור החלק והזוהר שמגיע לך!

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (9)

שחורים באף – איך להוציא אותם ביעילות?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

עגלת קניות