מוצר ראשון ב-20% | מוצר שני ב-30% | מוצר שלישי ב-40%. ההנחה תתעדכן בעגלת הקניות *בכפוף לתקנון

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

מייקאפ מינרלי

174.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית מינרלית

88.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B9 מברשת אייליינר

119.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

סומק מינרלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית אפויה

112.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לחות

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע

ברונזר מט מינרלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

ברונזר מינרלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

מסקרה טבעונית

112.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B4 מברשת הצללות (קונטור)

189.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B10 מברשת גבות / ריסים

69.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית דחוסה

99.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

כל מה שחשוב לדעת על חומצה סליצילית לעור

היום, אנחנו הולכות לדבר על אחד המושיעים האהובים עלי במוצרי הטיפוח – חומצה סליצילית. המרכיב הקטן הזה הפך להיות אבן יסוד בשגרת הטיפוח שלי, ואני כאן כדי לחלוק איתכן את כל מה שחשוב לדעת.

בין אם אתן מכורות לעולם הטיפוח ויכולות לדקלם לי רשימת מרכיבים משינה ואת סדר השימוש בכל המוצרים שלכן…:) ובין אם אתן פשוט מחפשות משהו שיעזור לפצעונים שלכן, המדריך הזה הוא בשבילכן.  אני אפרט את כל הדברים החשובים שצריך לדעת על החומצה הסליצילית – מהיתרונות המרכזיים שלה ועד איך לשלב אותה בשגרה שלך. אז קדימה בואי נתחיל.

אני זוכרת כשנתקלתי לראשונה במונח "חומצה סליצילית". זה נשמע יותר כמו משהו שלקוח ממעבדת כימיה מאשר מדף מוצרי טיפוח העור. אבל, ככל שהעמקתי להבין מה זה ואיך זה עובד, הבנתי שזה יכול להיות הגיבור שחיפשתי. כמו רבות מכן אני מניחה, היו לי חלק ניכר מבעיות העור – מהתפרצויות אקנה מתסכלות בגיל ההתבגרות שהחליטו לא להיעלם גם בגיל מאוחר, ועד לעור המעורב המבלבל שלעולם לא הצליח להיסגר על עצמו מה הוא.

אז מה זה חומצה סליצילית?

חומצה סליצילית, מרכיב בולט למשפחת חומצות בטא הידרוקסיות (BHA), והיא מככבת הרבה בעולם הטיפוח הודות ליכולתה יוצאת הדופן לעשות פילינג לעור ולהקטין נקבוביות. מה שמייחד אותה מחומצות אחרות זה  מסיסותה בשמן. מאפיין ייחודי זה מאפשר לחומצה סליצילית לחדור לשכבות השומנים המצפות את עורנו ולחדור לנקבוביות מלאות בשמן ברמת דיוק שחומרים מסיסים במים אינם יכולים להשתוות. ברגע שחומצה סליצילית עושה את דרכה לנקבוביות, היא מתחילה לפעול ומשאירה בסופו של דבר את העור שלו נקי, רענן ומחודש יותר.

היתרונות של חומצה סליצילית לעור

חומצה סליצילית היא נהדרת ויכולה לעזור לכל מי שמתמודדת עם אקנה, שחורים ועור שמן. הנה כמה מהיתרונות שלה:

פותחת את הנקבוביות: נסי לדמיין את העור שלך כמו מקום עם מלא מנהרות זעירות, שכל אחת מהן נוטה להיחסם מתאי עור מתים, עודפי שומן ולכלוך יומיומי. חומצה סליצילית פועלת ומשחררת את "הסתימות" האלה בנקבוביות – כך שאת תקבלי לבסוף עור צלול וחלק יותר.

מפחיתה אדמומיות ונפיחות: מעבר לעבודתה ברמת פני השטח, לחומצה סליצילית יש תכונות אנטי דלקתיות חזקות. זה אומר שהיא לא רק מפנה פסולת מהעור שלך אלא גם מרגיעה את האדמומיות והנפיחות הקשורים לעתים קרובות לאקנה.

אולי תרצי לקרוא גם – איך להרגיע עור מגורה 💆🏽‍♀️

מונע פצעונים: עקביות היא המפתח להצלחה עם חומצה סליצילית. השימוש הקבוע בה מבטיח שהנקבוביות שלך נשארות נקיות וחופשיות מההצטברות שמובילה להתפרצויות פצעונים עתידיות.

משפרת את מרקם העור: על ידי פילינג עקבי של העור והסרת תאים מתים, חומצה סליצילית מסייעת לקדם מרקם עור חלק יותר וגוון עור אחיד יותר.

האם זה מתאים לכולם? 

לא. ובאופן כללי – אני ממליצה לשמור את הפתרון הזה רק במקרים קשים (נגיד כמו שלי). אם יש לך פצעונים יחסית בקטנה – אז זה ממש לא מומלץ. נסי להשתמש קודם בדברים קלילים יותר, לשנות שגרת טיפוח ותזונה. אם זה לא עובד רק אז אפשר לשלוף את התותחים הכבדים – כי זה חומר שהוא כן מגרה את העור. יכולה לומר לך את השורה התחתונה – כן זה עזר לאקנה שלי, ומצד שני זה גם לא היה הכי נוח וקל. בנוסף, משהו שהקל עלי לאורך כל התהליך זה להשתמש במוצרים טבעיים כמה שיותר שהתמקדו בהרגעת העור שלי כמו המוצרים של גאיה קוסמטיקס. 

איך לבחור את מוצר חומצה סליצילית הנכון

כשאת בוחרת מוצר שמכיל חומצה סליצילית, שקלי את סוג העור ואת הבעיות שלך. לעור רגיש, חפש פורמלות עם ריכוזים נמוכים יותר (בסביבות 0.5% עד 2%) וחשוב בזמן הזה להתמקד גם באיפור מינרלי כדי לא לחסום את הנקבוביות שלך. אם את מתמודדת עם אקנה חמור, אולי תבחרי בפתרון חזק יותר. כמו כן, שקלי את סוג המוצר; סרומים וטיפולי נקודתיים מציעים מריחה ממוקדת, בעוד שניתן להשתמש בתכשירי ניקוי וטונרים לתחזוקה כוללת.

שילוב של חומצה סליצילית עם מוצרי טיפוח אחרים

חומצה סליצילית יכולה להיות דבר נהדר במערך טיפוח העור שלך. שילוב זה עם מרכיבים לחות כמו חומצה היאלורונית יכול לעזור לקזז את היובש מבלי להפחית מיעילותו. את יכולה גם להשתמש בו לצד ניאצינמיד, שיכול לשפר עוד יותר את מרקם וגוון העור.

עם זאת, היזהרי בעת שילוב חומצה סליצילית עם פילינגים אחרים (כמו AHAs או רטינול). זה יכול להוביל לקילוף יתר, ולגרום לגירוי ורגישות. אם את משלבת אותם, שקלי להשתמש בהם בשעות שונות של היום (למשל, אחד בבוקר ואחד בלילה) או בימים חלופיים.

ממה להימנע

הימנעי משימוש בחומצה סליצילית עם ויטמין C, מכיוון שרמות ה-pH של שני אלה עלולות לסתור זו את זו ולהפחית את יעילותן. כמו כן, הימנעו משילובו עם חומצות חזקות אחרות או רטינואידים מבלי להתייעץ עם רופא עור, שכן הדבר עלול להוביל לגירוי או נזק בעור.

חומצה סליצילית

איך חומצה סליצילית עזרה לעור שלי?

הספקנות הראשונית שחשתי כלפי חומצה סליצילית לא הייתה רק לגבי תגובות עור פוטנציאליות; אחרי הכול העור שלי נוטה להיות רגיש ומגורה בקלות. זה היה נטוע גם בתסכול עמוק יותר. אחרי שנים של מאבק עם העור שלי, התחלתי להיות סקפטית לגבי מה שנקרא פתרונות קסם. תעשיית היופי, עם המצעד האינסופי של מוצרים והבטחות, נראתה מעוניינת יותר לנצל את חוסר הביטחון מאשר לספק פתרונות אמיתיים. לפיכך, ההחלטה שלי לנסות חומצה סליצילית לא נעשתה בקלות ראש. זו הייתה החלטה שהגיעה באמת מתוך ייאוש, 

ביליתי אינספור ערבים בהתעמקות במחקרים ובעדויות דרמטולוגיות, בניסיון להבין לא רק מה, אלא גם למה מאחורי היעילות של חומצה סליצילית. באמצעות מחקר זה למדתי על יכולתו הייחודית להתמוסס בשמן, מה שמאפשר לו לחדור עמוק לתוך הנקבוביות, שם רוב המוצרים האחרים רק מרחפים את פני השטח. הידע הזה עזר לשנות את נקודת המבט שלי מראיית טיפוח העור כסדרה של ניסוי וטעייה לראייתו כמדע – עולם מורכב אך ניתן לנווט בו מרכיבים חשובים יותר מאשר שמות מותגים.

הגיחה שלי לחומצה סליצילית גם אילצה אותי להתעמת ולהעריך מחדש את כל שגרת הטיפוח שלי. לפני כן, הגישה שלי הייתה אקראית במקרה הטוב, מונחית על ידי הפיתוי של אריזה ושיווק משכנע יותר מאשר הבנה של הצרכים האמיתיים של העור שלי. הכנסת חומצה סליצילית למשטר שלי הייתה זרז לשינוי, מה שגרם לי לחפש מוצרים המשלימים את השפעותיה במקום לנטרל אותן. הפכתי להיות מודע יותר למרכיבים בכל מוצר שהשתמשתי בו, מחומרי ניקוי ועד קרמי לחות, מה שהוביל לשגרת טיפוח מלוכדת יותר, וחשוב מכך, יעילה יותר.

השינויים בעור שלי במהלך השבועות והחודשים הראשונים האלה לא היו רק פיזיים. כן, השיפורים הגלויים היו משמחים מאוד, אבל ההשפעה הפסיכולוגית הייתה עמוקה. בפעם הראשונה מזה זמן רב, הרגשתי בשליטה על העור שלי, ולא נתונה לחסדיו. הביטחון החדש הזה גלש לתחומים אחרים בחיי. מצאתי את עצמי פחות נוטה להתחבא מאחורי איפור, נוח לי יותר בעור, ויותר מוכן להתמודד עם העולם בלי השריון שבאתי לסמוך עליו.

עם זאת, ראוי לציין שהמסע שלי עם חומצה סליצילית לא היה חף משיעורי הענווה. היו רגעים של התלהבות יתר, שבהם אני, מחוזקת מההצלחה הראשונית, השתמשתי יתר על המידה במוצר, מה שהוביל ליובש ותזכורת בולטת לחשיבות האיזון והמתינות בטיפוח העור. הכישלונות הללו שימשו חוויות למידה יקרות ערך, לימדו אותי שאפילו למרכיבים היעילים ביותר יש את הגבולות שלהם ושטיפוח העור עוסק באותה מידה בהקשבה לעור שלך כמו במריחת מוצרים עליו.

אז מה היה המצב לפני ואחרי? 

לפני שילוב חומצה סליצילית בשגרה שלי, העור שלי היה שדה קרב של אקנה מעצבן, שחורים עקשניים במיוחד ובליטות כואבות מתחת לעור שנראו כאילו תפסו מקום קבוע על המצח והסנטר שלי. המרקם של העור שלי לא היה אחיד, עם כתמי שמנוניות מנוגדים באזורים שהרגישו מיובשים ומתוחים. 

לאחר שילוב חומצה סליצילית, השיפורים היו הדרגתיים אך בלתי ניתנים להכחשה. הדבר הראשון ששמתי לב אליו היה ירידה בשמנוניות הכללית של העור שלי. חומצה סליצילית, עם יכולתה לחדור לעומק הנקבוביות, עזרה להמיס את עודפי החלב שתרם לברק התמידי ולפריצות התכופות שלי. ירידה זו בשמנוניות לוותה בירידה ניכרת בגודל הפגמים שלי. גבשושיות מתחת לעור שהגעתי לקבל כמתקן קבוע החלו להתמעט, והנקודות השחורות באף שלי הפכו פחות בולטות.

אבל היתרונות של חומצה סליצילית היו מעבר לניקוי אקנה פעיל. עם הזמן הבחנתי בשיפור במרקם ובגוון העור שלי. כתמי העור המחוספס והלא אחיד החלו להחליק, בין היתר הודות לתכונות הפילינג של חומצה סליצילית, שעזרה להעלים תאי עור מתים ולקדם את התחדשות העור החדש והבריא. פילינג זה גם מילא תפקיד בדעיכת הכתמים החומים בעור שהותירו מאחור פצעונים ישנים, מה שהוביל לעור פנים לא רק ברור יותר אלא גם בהיר יותר ואחיד יותר.

 

אז האם זה טוב לעור? או לא טוב? 

כאמור חומצה סליצילית היא מרכיב נהדר עבור אנשים עם עור שמן ונוטה לאקנה, ובמיוחד לטיפול ומניעה של אקנה קומונדונית (שחורים ולבנים).   אז, לא רק שהיא מטפלת בהתפרצויות נוכחיות, אלא היא גם יכולה לעזור למנוע בעתיד.

פוסטים קשורים:  

בדומה למוצרי אנטי-אייג'ינג אחרים, זה יעזור להאיץ את התחלופה של התאים וגם יכול להפחית נפיחות ואדמומיות.

בריכוזים גבוהים יותר, ניתן להשתמש בו לטיפול באקנה סיסטיק, אך תמיד כדאי להתייעץ תחילה עם רופא העור. אנשים עם עור יבש או רגיש צריכים לנקוט משנה זהירות שכן מרכיב זה עלול להתייבש עוד יותר ולגרות את העור.

איך משתמשים בחומצה סליצילית על הפנים?

ניתן למרוח חומצה סליצילית על הפנים בצורות שונות, החל מחומרי ניקוי, טיפולי נקודתיים ועד סרומים. אני אוהבת טיפולים נקודתיים עם חומצה סליצילית, סרומים שנספגים מהר בעור, לעומת תכשיר ניקוי שנמצאים על העור לזמן קצר ואחר כך נשטף.

סרום עשוי להיות יעיל יותר מאחרים, מכיוון שבדרך כלל יש בו מולקולות קטנות יותר של מרכיב פעיל, אשר יחדרו עמוק יותר לתוך העור.  אם יש לך עור רגיש יותר ואת  לא יכולה לסבול מריחת פנים מלאה של סרום חומצה סליצילית, טיפול נקודתי עשוי להתאים לך. 

האם אפשר להשתמש בחומצה סליצילית כל יום?

חומצה סליצילית בטוחה לשימוש בכל יום, אך אל תרוצו להוסיף אותה לשגרת הטיפוח שלכם מהר מדי. יש לה פוטנציאל לגרות ולייבש את העור שלך, אז התחילי לאט. הייתי מציעה להתחיל פעם או פעמיים בשבוע, להגדיל את התדירות.  זה יהיה תלוי עד כמה העור שלך רגיש ובאילו מוצרים אחרים את משתמשת. 

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

60

עור רגיש – מה חשוב שתדעי?

עגלת קניות