שליח חינם עד הבית בקניה מעל 199 ש"ח
ניסית את המייקאפ והגוון לא התאים? החלפת גוון ללא עלות!

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B9 מברשת אייליינר

119.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית דחוסה – סדרה חדשה

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

ברונזר מינרלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע

ברונזר מט מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B2 מברשת אלכסונית לתיחום

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית דחוסה

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

מסקרה טבעונית

112.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B10 מברשת גבות / ריסים

69.00

Sale 30%

תווית מבצע

פריימר

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קונסילר נוזלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

B7 מברשת קבוקי

229.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לחות

237.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

איך להעלים חצ'קון מהר?

לכולנו יצא להתעמת עם אורח לא רצוי על הפנים ולרוב הוא מחליט להגיע ביום גדול כמו דייט או פגישה חשובה, חתונה או כל מעמד מכבד. אין יותר מתסכל מזה! 

הדחף לפתוח במתקפת נגד עשוי להיות חזק, אבל – כפי שאמרו לפני רופאי עור וספרי ילדים כאחד במשך עשרות שנים – אלימות היא אף פעם לא הפתרון 😁 אז אם לא כדאי לפוצץ את הפצעון, מה כן אפשר לעשות כדי להעלים חצ'קון מהר? 

אמנם אין באמת דבר כזה תרופה שתעלים את החצ'קון ללא זכר בכמה דקות – אבל כן, יש דרכים בהם תוכלי לקצר את הביקור של הפצעון. 

 ריכזתי לך רשימה של דברים שאת יכולה לעשות וגם מה לא לעשות. אז בואי נתחיל. 

איך להעלים חצ'קון סורר ומהר? 5 דרכים!

אקנה היא מחלת עור שכיחה הפוגעת בכ-85% מהאנשים בשלב מסוים בחייהם – התסמינים כוללים פצעונים מציקים לפעמים כואבים וקשה להיפטר מהם. בעוד שטיפולים קונבנציונליים יכולים להיפטר מפצעונים, הרבה פעמים הם יכולים גם לגרום לכל מיני תופעות לוואי לא נעימות כמו יובש וגירוי בעור. לכן, אני ממליצה תמיד לחפש אחר פתרון טבעי שהוא גם אפקטיבי – וכן, בהחלט יש דבר כזה. 

הנה כמה שיטות טבעיות שיעזרו לך להיפטר במהירות מכל חצ'קון מעצבן! 

#1 השתמשי בצורה נקודתית בשמן עץ התה 

 

שמן עץ התה מופק מעליו של העץ מיוחד שמקורו באוסטרליה. הוא ידוע כשמן שיכול להילחם בחיידקים, להפחית דלקות בעור ו…להילחם גם באקנה ובחיידקים שיכולים לגרום לפצעונים. 

לא מאמינה? זה מגובה גם במחקרים.  

באחד המחקרים מצאו כי  ג'ל המכיל 5% שמן עץ התה הוכח כיעיל באותה מידה בהפחתת פצעונים כמו קרם המכיל 5% בנזואיל פרוקסיד, תרופה נפוצה לאקנה, רק ששמן עץ התה פחות מגרה את העור – כל עוד את דואגת לדלל אותו בשמן נשא (כמו לדוגמה שמן שקדים או חוחובה). כמו כן, את שמן עץ התה יש למרוח בצורה נקודתית אחרת זה עלול לגרות ולצרוב את העור. אם את מחליטה לנסות את הטיפול הזה – נסי את השמן קודם על היד בצורה נקודתית ורק אם אין תגובה בעור אז מרחי על עור הפנים. הוא פחות מתאים לבעלות עור רגיש. 

כיצד להשתמש בשמן עץ התה כדי להעלים חצ'קון

שימי 1 טיפה של שמן עץ התה עם 1 כפית שמן נשא.

טבלי צמר גפן בתערובת ומרחי אותו ישירות על החצ'קון 

חזרי על תהליך זה 1-2 פעמים ביום, לפי הצורך.

 

#2 טיפול נקודתי עם שמנים אתריים אחרים

בנוסף לשמן עץ התה, שמנים אתריים רבים אחרים בעלי תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי דלקתיות יכולים לסייע לעזור להיפטר מחצ'קון מהר.  שמנים אתריים כמו קינמון, ורד, לבנדר וציפורן נלחמים בחיידקים הגורמים לאקנה. גם שמן רוזמרין ועשב לימון יכולים לעזור. 

כמו שמן עץ התה, שמנים אתריים אלו מרוכזים מאוד ויכולים לגרום לגירוי אם מורחים אותם ישירות על העור. הקפידי לדלל את כל השמנים האתריים בשמן נשא, בצע בדיקה באזור לא גלוי לפני שימוש ובמידה ומתפתח גירוי יש להפסיק את השימוש. 

 

כיצד להשתמש בשמנים אתריים לאקנה

שימי 10 טיפות שמן אתרי עם 30  מ"ל של שמן נשא.

טבלי צמר גפן בתערובת ומרחי ישירות על פצעונים.

חזרי על תהליך זה 1-2 פעמים ביום, לפי הצורך.

 

שמן לעור שמטפטף לקערת עץ

#3 מרחי תה ירוק על העור

הרבה אנשים שותים תה ירוק בגלל היתרונות הבריאותיים וכי זה טעים, אבל את אולי הולכת להיות מופתעת לגלות שיש לו יתרונות גדולים במריחה על העור.  תה ירוק מכיל פלבנואידים וטאנינים, הידועים כמסייעים במלחמה בדלקת ובחיידקים שעלולים לגרום לפצעונים. הוא גם עשיר בנוגדי החמצון. יש מוצרי טיפוח רבים שמכילים תה ירוק – בעיקר טונרים – אבל זה גם פשוט להכין את זה בעצמך בבית. 

איך לעשות את זה? 

תחלטי תה ירוק במים רותחים למשך 3-4 דקות.

הניחי לתה להתקרר.

מרחי אותו על הפנים עם צמר גפן או באמצעות בקבוק ספריי.

השאירי אותו למשך 10 דקות או למשך הלילה, ולאחר מכן שטף את הפנים שלך במים.

יש למרוח 1-2 פעמים ביום, לפי הצורך. ניתן לשמור במקרר עד שבועיים

#4 אלוורה 

אלוורה זה צמח טרופי שאנחנו אוהבות לשים במרפסת או בגינה, אבל יש לו יתרונות רבים. הוא בעל עלים מיוחדים המייצרים ג'ל שקוף וכשמורחים את ה הג'ל על העור – הוא יכול לעזור להילחם בחיידקים, להפחית דלקות ולקדם ריפוי של העור (מי לא השתמשה בו אחרי שנשרפה בים?)  זו הסיבה שהוא פופלרי לטיפול במגוון מחלות עור כולל פסוריאזיס, פריחות, חתכים וכוויות. אלוורה מכילה לופאול, חומצה סליצילית, אוריאה, חומצה קינמונית, וגופרית, כולם עוזרים להילחם בחיידקים שאחראיים על הופעת החצ'קונים! 

כיצד להשתמש בג'ל אלוורה לאקנה

  • מגרדים את הג'ל מעלי האלוורה בעזרת כפית.
  • מורחים את הג'ל על העור
  • חזרי 1-2 פעמים ביום, או לפי הצורך.

#5 מסכות חימר 

חימר זה למעשה אבקה אשר עשויה ממשקעי סלע אשר נטחנים דק. מוציאים אותם לרוב מקרקעית או הים או על גדות הנהר. החימר הוא מצוין בכללי לעור עם אקנה ויכול לעזור לך לספוג רעלים, שומן ולכלכוך שהצטבר. כמובן, הערה חשובה זה את חייבת לקנות חימר שמתאים לעור הפנים ולעור שמן – כי יש מגוון ענק של מסכות חימר בחוץ. 

מסכת חימר סופחת ויכולה לייבש פצעונים וחצ'קונים במהירות, תוכלי למרוח על כל הפנים או נקודתית על הפצעון.  כאשר החימר רטוב המולקולות מתחילות ליצור ממש מטענים חשמליים אשר אלה מאפשרים לו לספוח ולספוג לתוכו חיידקים ופסולת, כל זה מבלי לייבש את העור.

אם את כאן אולי יעניין אותך לקרוא גם את המדריך לכתמים חומים בפנים

דרכים נוספות שיעזרו לך להפחית פצעונים

אם את מחפשת עוד שיטות לטפל בחצ'קון שלך – הנה עוד כמה דברים שכדאי לך לנסות: 

 

חומץ תפוחים – החומצות האורגניות בחומץ תפוחים עשויות לעזור לחסל חיידקים הגורמים לפצעונים ולהפחית את הסיכוי לצלקות. יש לדלל במים ולמרוח נקודתית עם צמר גפן. 

הגבילי באותם ימים את צריכת מוצרי החלב –  מחקרים שונים הראו שאנשים ששתו יותר חלב סבלו מיותר פצעונים. 

נסי מסכת דבש וקינמון – לדבש ולקינמון יש תכונות נוגדות חמצון, אנטיבקטריאליות ואנטי דלקתיות, כך שהם עשויים להועיל לעור הנוטה לאקנה. 

תפחיתי לחץ – זה לא סוד שלחץ לא בריא לבריאות – מחקרים הראו קשר בין חצ'קונים לסטרס. הקפידי לשמור על רוגע כמה שניתן באמצעות פעילות גופנית, מדיטציות ואורח חיים לא לחוץ כמה שניתן. 

השתמשי באיפור מינרלי – זה הטיפ הכי חשוב שלי, אני יודעת שיש כאן הרבה בנות שחייבות להשתמש במייקאפ טוב כדי להסתיר את כל החצ'קונים, אני יודעת כמה זה פוגע בביטחון לצאת החוצה בלי כלום על הפנים, אבל אם את משתמשת – ואני אומרת לך את זה  מניסיון, עשי זאת בחוכמה. השתמשי באיפור איפור מינרלי יאפשר לך להתאפר וליהנות ממראה מושלם בלי לחסום את נקבוביות העור שלך. אני באופן אישי ממליצה ממש על מייקאפ המירנלי של גאיה, למרות שהוא אבקתי – הוא יושב מושלם על עור שמן עם פצעונים ואקנה ומסתיר הכול מבלי ליצור מראה לא טבעי. הכיסוי הוא נבנה ויוצר מראה עור חלק בלי להזיק לעור שלך. 

 

טיפים אחרונים להעלמת חצ'קון במהירות

 

✅ הימנעי מלגעת בפצעונים (ובוודאי שלא לפוצץ!) 

זה יכול להיות מאוד מפתה, אבל נגיעה בחצ'קונים ואקנה בכללי עלולה לגרות את העור ולהחמיר את המצב. פיצוץ של החצ'קון זה הכי גרוע! זה עלול להוביל ליותר פצעונים, אז נסי להתאפק!  (אני יודעת שזה קשה) זכרי בידיים שלך יש בכל רגע נתון המון חיידקים שלעולים להיכנס לפצעון ולגרום לזיהום. במידת הצורך, התייעצי עם הקוסמטיקאית שלך. 

 

✅ בחרי בסבון פנים הנכון 

לסבונים רגילים רבים יש חומציות, או pH, גבוה מדי מה שעשוי לגרות את העור ולהחמיר את הפצעונים.

ממליצה מאוד לבחור בחומרי ניקוי עדינים שיוכלו לעזור לך בניקוי הפנים מבלי להחמיר את המצב. 

 

✅ שמרי על לחות העור 

כאשר העור יבש, זה יכול לגרום לו להיות יותר רגיש, סדוק ופגיע, מה שבפוטנציאל יכול להיות מצע לשגשוג פצעונים מעצבנים. שמירה על לחות העור היא חשובה מאוד, גם אם העור שלך שומני. אם את לא בטוחה איזה קרם פנים מתאים לך, מוזמנת להיכנס למדריך שהכנתי על בחירת קרם לחות נכון. 

אישה נוגעת בפנים שלה

כמה מילים אחרונות

אין אחת שלא עברה תקופה של חצ'קונים בחייה – ואני ממש לא מדברת רק על גיל ההתבגרות. לפעמים הם צצים מלחץ, שינויים הורמונליים, מתזונה לא מאוזנת – ועוד. אבל לרוב הם לא נשארים הרבה זמן, ואני מקווה שהטיפים שהבאתי לך כאן יעזרו לך להעלים אותם מהר יותר. 

אם זה לא עוזר ואת חייבת להעלים את החצ'קון היום – אז צר לי לאכזב, אין דרך כזו, אבל את כן יכולה לטשטש אותו בצורה משמעותית! איך? באמצעות המייקאפ המינרלי שלנו, אגב, תוכלי לראות סרטון שמראה איך הוא מעלים אקנה תוך דקות ספורות!  לחצי כאן למעבר לסרטון. 

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (9)

שחורים באף – איך להוציא אותם ביעילות?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

עגלת קניות