מוצר ראשון ב-20% | מוצר שני ב-30% | מוצר שלישי ב-40%. ההנחה תתעדכן בעגלת הקניות *בכפוף לתקנון

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B9 מברשת אייליינר

119.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

סומק מינרלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית אפויה

112.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לחות

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע

ברונזר מט מינרלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית דחוסה – סדרה חדשה

99.00

Sale 30%

תווית מבצע

קרם אנטי אייג'ינג

250.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B2 מברשת אלכסונית לתיחום

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

מסקרה טבעונית

112.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית דחוסה

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B4 מברשת הצללות (קונטור)

189.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

מייקאפ מינרלי

174.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

נקבוביות: כל מה שאת צריכה לדעת על נקבוביות פעורות

הנקבוביות הן חלק מהותי ממבנה העור שלנו, וממלאות תפקיד מרכזי בבריאותו ובמראהו הכללי. לעתים קרובות מתעלמים מהפתחים הזעירים האלה, כשלמעשה הם עוזרים לעור שלנו לנשום, להגן ולשמור על האיזון שלו. עם זאת, כאשר הנקבוביות הופכות גלויות יותר או מוגדלות יותר, בשפה העממית קוראים לזה גם בדרך כלל "נקבוביות פעורה", הן עלולות להוביל לכל מיני בעיות קוסמטיות. 

במאמר זה נצלול עמוק לתוך עולם הנקבוביות, נשפוך אור על מה הן, על התפקיד שלהן, מה גורם להן להיראות גדולות יותר, והכי חשוב, איך נוכל למזער אותן וליהנות מעור עם גוון אחיד יותר. 

מה זה בכלל נקבוביות ומה התפקיד שלהן?

נקבוביות הן לא רק פתחים קטנים על העור שלנו; הם מבנים דינמיים המהווים חלק בלתי נפרד משמירה על בריאות העור. פתחים מיקרוסקופיים אלה משרתים מספר תפקידים חשובים. ראשית,  נקבוביות מכילות זקיקי שיער, שכל אחד מהם פועל כערוץ שדרכו עובר החלב, השמן הטבעי המיוצר מבלוטות החלב, אל פני העור. תהליך זה חיוני לשמירה על לחות העור, גמיש ומוגן. הסבום יוצר שכבת הגנה דקה השומרת על העור מפני הגורמים הקשים של הסביבה, לרבות מזהמים ומיקרואורגניזמים, ובכך ממלאת תפקיד הגנתי בבריאות העור.

יתרה מכך, הנקבוביות מסייעות בתפקוד הנשימה של העור. הם מאפשרים לעור 'לנשום' על ידי הקלת חילופי גזים: חמצן נספג דרך העור, בעוד פחמן דו חמצני נפלט. החלפה זו היא חלק מהמערכת האקולוגית המורכבת של העור, התורמים ליכולתו לתקן ולהתחדש.

תפקיד חיוני נוסף של הנקבוביות הוא סילוק רעלים. בתהליך ההזעה, הנקבוביות מוציאות רעלים וחומרי פסולת מהגוף. זה לא רק עוזר בוויסות טמפרטורת הגוף אלא גם בשמירה על סביבת עור בריאה על ידי מניעת הצטברות של חומרים מזיקים שעלולים להוביל לזיהומים או גירויים בעור.

למרות התפקידים החשובים הללו, הנראות והגודל של הנקבוביות יכולים להוות מקור לדאגה עבור אנשים רבים. גורמים כמו נטייה גנטית, גיל, השפעות סביבתיות ובחירות אורח חיים יכולים להשפיע על גודל הנקבוביות. לדוגמה, רמות גבוהות יותר של ייצור חלב עלולות לגרום לנקבוביות להיראות גדולות יותר, וכך גם לאובדן גמישות העור עם ההזדקנות. חשיפה לשמש עלולה להחמיר עוד יותר את מראה הנקבוביות על ידי פגיעה בקולגן, החלבון שאחראי על מוצקות העור והידוק.

 

מה זה נקבוביות "פעורות" ומה הגורמים לכך?

נקבוביות פעורות מתייחסות למצב שבו נקבוביות העור נראות מוגדלות ונראות לעין יותר מהרגיל. תופעה זו יכולה להשפיע על אנשים מכל סוגי העור אך בולטת במיוחד באלה עם עור שמן או מעורב. הנראות של נקבוביות פתוחות עלולה להוביל לחוסר ביטחון, שכן היא עלולה להעניק לעור מראה לא אחיד, המתואר לרוב כפחות חלק.

הסיבות לנקבוביות הפתוחות הן רבות, וזה כולל שילוב של גורמים גנטיים, בריאות העור והשפעות חיצוניות:

גנטיקה: בדיוק כמו עם מאפייני עור אחרים, לגנטיקה יש תפקיד משמעותי בקביעת גודל הנקבוביות. בעלות עור שמן באופן טבעי נוטות ליותר לנקבוביות גלויות מכיוון שבלוטות החלב מייצרות יותר שמן, מה שעלול לגרום לנקבוביות להיראות גדולות יותר.

גיל: ככל שאנו מזדקנים, העור שלנו מאבד קולגן ואלסטין, החלבונים האחראים לשמירה על העור שלנו מוצק ואלסטי. אובדן גמישות זה עלול לגרום לעור להימתח ולצנוח, ולגרום לנקבוביות להיראות גדולות יותר. יתר על כן, תהליך הפילינג הטבעי של העור מואט עם הגיל, מה שמוביל להצטברות של תאי עור מתים שיכולים להגדיל את מראה הנקבוביות.

ייצור מוגזם של חלב: ייצור יתר של חלב יכול להוביל לנקבוביות מוגדלות. כאשר מיוצר עודף שמן, הוא יכול להצטבר בנקבוביות, להתערבב עם תאי עור מתים ולעיתים להוביל למה שנקרא "נקבוביות חסומות". זה לא רק יכול לגרום לנקבוביות להתרחב אלא גם יכול להוביל לאקנה ולבעיות עור אחרות.

נזקי השמש: חשיפה ממושכת לקרני UV של השמש עלולה לפגוע בעור, ולהוביל לפירוק הקולגן. זה לא רק תורם להזדקנות מוקדמת אלא גם משפיע על השלמות המבנית של הנקבוביות, מה שגורם להן להתרחב.

טיפוח עור לא תקין: הזנחת טיפוח עור עלולה להחמיר את המראה של נקבוביות פתוחות. ניקוי לקוי עלול להוביל להצטברות של שומן ופסולת, בעוד שפילינג יתר או שימוש במוצרי טיפוח לא טבעיים עלולים לגרום לעור לאבד את השמנים הטבעיים שלו, מה שיוביל לייצור מוגבר של סבום כמנגנון מפצה.

גורמים סביבתיים: רמות לחות גבוהות עלולות לגרום לעור להתנפח, ולגרום לנקבוביות להיראות גדולות יותר. לעומת זאת, אקלים יבש במיוחד עלול להוביל לעור מיובש, מה שיכול גם להשפיע על גודל הנקבוביות והנראות.

האם אפשר למזער מראה של נקבוביות גדולות?

למרות שהגודל הפנימי של הנקבוביות היא תכונה גנטית שאיננו יכולים לשנות, ישנן מספר אסטרטגיות יעילות לצמצום הנראות שלהן, לגרום להן להיראות קטנות יותר ולמרקם העור מעודן יותר. זה חיוני לגשת לזה אבל בגישה חומלת מתוך הבנה שהנקבוביות משרתות פונקציות חיוניות לבריאות העור, כולל ויסות שמן, סילוק רעלים ומשמשות כערוצים לזקיקי שיער. לכן, המטרה היא לשפר את מראה העור מבלי לפגוע בבריאותו.

דבר נוסף, חשוב להקפיד על ציפיות ריאליות כאשר שואפים לצמצם את מראה הנקבוביות. אמנם שיפור משמעותי אפשרי, אך השגת עור "חסר נקבוביות" אינה דבר ריאלי, בשל התפקוד הטבעי וההכרחי של הנקבוביות בפיזיולוגיה של העור. טיפול עקבי המותאם לצרכי העור האישיים, יחד עם סבלנות, הוא המפתח למזעור הנקבוביות ולשיפור מרקם העור.

איך למזער מראה של נקבוביות?

הפחתת מראה הנקבוביות ניתנת להשגה באמצעות אסטרטגיה מקיפה הכוללת טיפוח עור קפדני, בחירה מושכלת באורח חיים ובחינת טיפולים דרמטולוגיים מקצועיים במידת הצורך. 

שגרת טיפוח העור

ניקוי: אבן יסוד בכל שגרת טיפוח יעילה, הניקוי מסיר עודפי שומן, לכלוך ולכלוכים שיכולים להגדיל את מראה הנקבוביות. בחרו בתכשיר ניקוי עדין ומאוזן ב-pH המנקה ביעילות מבלי להפשיט את העור מהשמנים הטבעיים שלו, מכיוון שזה יכול לעורר ייצור יתר של חלב.

פילינג: פילינג רגיל חיוני להסרת תאי עור מתים שעלולים לסתום את הנקבוביות. פילינגים כימיים כמו חומצה סליצילית (BHA) וחומצה גליקולית (AHA) יעילים לחדור לעומק הנקבוביות ולהמס את הקשרים בין תאי עור מתים, מקלים על הסרתם וחושפים עור חלק ומעודן יותר.

רטינול: רטינול, נגזרת של ויטמין A, ידוע ביכולתו לקדם את חידוש העור, לשפר את ייצור הקולגן ולשפר את מרקם העור. על ידי האצת תחלופת התאים, רטינול עוזר לשמור על נקבוביות נקיות ופחות גלויות. 

הגנה מפני השמש: חשיפה לקרינת UV עלולה לפגום בקולגן ואלסטין, מה שמוביל לעור רפוי יותר ונקבוביות בולטות יותר. מריחת קרם הגנה רחב טווח עם מקדם הגנה של 30 ומעלה מדי יום יכולה להגן על העור מפני נזקי השמש ולעזור לשמור על מוצקותו וגמישותו.

לחות: לחות נכונה, הן פנימית על ידי שתיית מים מרובה והן חיצונית באמצעות שימוש במוצרי טיפוח עור לחות, כמו קרם הלחות של גאיה קוסמטיקס – היא חשובה. עור עם לחות נראה חלק ותוסס יותר, מה שיכול לעזור למזער את מראה הנקבוביות. חפשו מוצרי טיפוח טבעיים שמכילים תמציות טבעיות שיוכלו למלא את העור שלכן בטוב מבלי לחסום את הנקבוביות. 

התאמות אורח חיים

תזונה: תזונה בריאה ועשירה בנוגדי חמצון וחומרים מזינים חיוניים יכולה לתמוך בבריאות העור. 

הימנעות ממוצרים בעייתיים: שימו לב למוצרים קומדוגניים שעלולים לחסום נקבוביות. בחרו במוצרי טיפוח ואיפור שאינם קומדוגניים שלא יתרמו לחסימת  הנקבוביות, מה שמוביל אותנו לסעיף הבא. 

שימוש באיפור מינרלי – שילוב איפור מינרלי בשגרה שלך יכול גם לסייע במזעור מראה הנקבוביות – וזה לא אנחנו אומרים, אלא מגובה במחקרים. בניגוד לאיפור קונבנציונלי, שעשוי להכיל שמנים העלולים לסתום את הנקבוביות, איפור מינרלי מנוסח עם מינרלים טבעיים כגון תחמוצת אבץ וטיטניום דו חמצני. מרכיבים אלו לא רק מספקים כיסוי אלא גם בעלי תכונות אנטי דלקתיות, מה שהופך אותם למתאימים לעור רגיש ונוטה לאקנה. לכן אנחנו ממש ממליצים להשתמש במייקאפ מינרלי שיאפשר לעור שלך לנשום במהך היום. 

 

מוצרים לא חוסמי נקבוביות מומלצים לשנת 2024

ברונזר מט מינרלי של גאיה קוסמטיקס:

גאיה קוסמטיקס מציעה ברונזר מינרלי מאט שהוא בעל ברית אמיתי לכל מי ששגרת הטיפוח חשובה לה, במיוחד כשמדובר בשמירה על נקבוביות נקיות. הברונזר הזה מצוין מכיוון שהוא עשוי כולו מחומרים טבעיים, מה שמבטיח שהעור שלך יקבל את כל היתרונות ללא שום חסרונות. אין פרבנים, טלק או ניחוחות מעורבים, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור אלה שמעדיפות את מוצרי הטיפוח שלהן קרובים ככל האפשר לטבע. הפורמולה קלילה להפליא, מספקת זוהר טבעי ושיזוף הורס ללא סיכון של נקבוביות סתומות או גירוי בעור. זה מתאים במיוחד לנשים עם עור רגיש או לבעלות נטייה לאקנה, שכן המרכיבים העדינים עוזרים למזער את הסיכוי להתפרצות. עם הפיגמנט המרוכז והמרקם הקטיפתי שלו, את יכולה להשיג מראה זוהר שנשאר לאורך כל היום, ללא מאמץ.

המייקאפ המינרלי של גאיה קוסמטיקס:

המייקאפ המינרלי מבית Gaia Cosmetics הוא חד משמעית הבסטי שלך בכל מה שקשור לשמירה על נקבוביות. מוצר זה תוכנן בקפידה כדי להבטיח שהעור שלך יישאר צלול ומאוורר היטב. אחד המאפיינים העיקריים שלו הוא הכיסוי הניתן לבנייה, המאפשר לך להתאים את עוצמת האיפור מבלי לדאוג לחסימת הנקבוביות שלך, שהוא חיוני לכיסוי פגמים מבלי לפגוע בבריאות העור. לא רק זה, אלא שמדובר במוצר ללא כימיקלים, העלולים לגרות עור רגיש או לתרום לחסימת נקבוביות. המוצר זמין בצורת אבקה, מהולל בזכות תכונותיו הלא-קומדוגניות, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור נשים עם עור שמן או נוטה לאקנה שרוצות לשמור על נקבוביות בריאות.

סומק מינרלי של גאיה קוסמטיקס:

הסומק המינרלי של Gaia Cosmetics הוא חגיגה של בריאות. הוא עוצב תוך מחשבה על רווחת העור שלך, וכולל תערובת של מרכיבים טבעיים וידידותיים לעור. הסומק הזה למעשה מנוסח כדי להיות מועיל לעור שלך, מבטיח זוהר שהוא לא רק יפה אלא גם בריא. ללא כימיקלים מזיקים כמו פרבנים, טלק וניחוחות, 

הסומק שלהם זמין בארבעה גוונים מדהימים, הוא מציע צדדיות כדי להתאים לכל גוון עור ואירוע, ממראה רך וטבעי ליום ועד למראה זוהר ובולט יותר. האבקה הטחונה דק מבטיחה יישום קל, מתמזגת בצורה חלקה לגימור זוהר ועמידות לאורך זמן. הנוסחה העדינה שלו הופכת אותו למתאים אפילו לסוגי העור הרגישים ביותר. 

הפריימר של גאיה קוסמטיקס:
הפריימר מבית Gaia Cosmetics הוא נהדר למי שרוצה להשיג בסיס איפור מושלם. נועד להחליק את העור ולמזער את מראה הנקבוביות, הפריימר הזה מציע אפקט "דמוי פילטר" המשאיר את הפנים שלך אחידות ללא דופי ומוכנות להנחת איפור. הוא נספג במהירות בעור ומשאיר אחריו תחושה חלקה ונעימה ללא כל שמנוניות. הפורמולה אינה שומנית, מה שהופך אותה לבסיס מצוין ללחות או מתחת לאיפור המינרלי של גאיה קוסמטיקס. 

שילוב של הפריימר עם הברונזר המינרלי מאט, האיפור המינרלי והסומק המינרלי של גאיה קוסמטיקס מציע גישה מקיפה ליופי שלא רק משפרת את התכונות הטבעיות שלך אלא גם דואגת לבריאות העור שלך. 

קרם הלחות של גאיה קוסמטיקס:
קרם הלחות של Gaia Cosmetics הוא הצעד הראשון שלך לעבר עור רך, זוהר ומלא חיים. זה תוכנן במיוחד כדי להיות חלק משגרת הטיפוח היומית שלך, מיד לאחר הניקוי. הנה הסיבה למה אנחנו ממליצים עליו: 

ספיגה קלה ומהירה: קרם זה קל, מבוסס על מים, מה שאומר שהוא נספג במהירות. העור שלך לא ירגיש כבד או שמנוני; במקום זאת, את תיהני מתחושה מרעננת יחד עם ניחוח פרחוני עדין. זה הופך אותו למושלם להתחיל את היום או לרענן את העור בלילה.

לחות עמוקה: עמוס בחומצה היאלורונית, קרם זה מספק לחות עמוקה כדי לשמור על לחות העור שלך לאורך כל היום. חומצה היאלורונית ידועה בשמירה על רמות לחות גבוהות, ומבטיחה שהעור שלך יישאר שמנמן ומלא לחות. 

הגנה נוגדת חמצון: זה לא רק קרם לחות; זהו מגן מפני הזדקנות מוקדמת הודות לתערובת הייחודית של נוגדי חמצון רבי עוצמה. מרכיבים אלה נלחמים בהשפעות המזיקות של רדיקלים חופשיים, שעלולים להוביל לסימני הזדקנות מוקדמים.

עשיר בחומרים מזינים: מעבר ללחות, קרם זה מעשיר את העור שלך במינרלים וויטמינים חיוניים. תערובת זו תומכת בתהליכים בריאים של תאים, שומרת על גמישות העור ומבטיחה שהעור שלך ייראה צעיר וזוהר.

מתאים לכל סוגי העור: ללא קשר לסוג העור שלך, גם אם יש לך את העור הרגיש ביותר, קרם זה נועד להיות תואם ולספק לחות עדינה ויעילה. בנוסף חשוב לציין שהקרם הזה לא חוסם נקבוביות. 


כמה מילים אחרונות 

 

הנקבוביות הן חלק בלתי נפרד מהעור שלנו, ומבצעות מספר פונקציות חיוניות התורמות לבריאות העור הכללית שלנו. בעוד שלא ניתן להעלים לגמרי נקבוביות בולטות עקב תהליכים גנטיים וטבעיים בעור, ניתן למזער את המראה שלהן באופן משמעותי באמצעות שגרת טיפוח ייעודית, התאמות באורח החיים וטיפולים מקצועיים בעת הצורך. מקווים שהמדריך הזה עזר לך 🙂 

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

60

עור רגיש – מה חשוב שתדעי?

עגלת קניות