מוצר ראשון ב-20% | מוצר שני ב-30% | מוצר שלישי ב-40%. ההנחה תתעדכן בעגלת הקניות *בכפוף לתקנון

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

ברונזר מינרלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית מינרלית

88.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לחות

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית דחוסה

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לילה

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית דחוסה – סדרה חדשה

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

סומק מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B10 מברשת גבות / ריסים

69.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

B7 מברשת קבוקי

229.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B11 מברשת צלליות

119.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B5 מברשת סומק

169.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B12 מברשת שפתיים

99.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

ניאצינמיד – כל מה שרצית לדעת

 

אולי כבר שמעת עליו, אולי אפילו ניסית אותו ביודעין או לא, הניאצנמיד הוא אחד ממרכיבי הטיפוח הכי מפורסמים ונשים רבות נוהרות מדי יום לקנות בקבוקונים עם תמיסת הקסם הזו לעור.  ניאצינמיד, או ניקוטינמיד, הוא סוג של ויטמין B-3. נטילתו יכולה לסייע במניעת מחסור ב-B-3 ועשויה לטפל באקנה ואקזמה ויש לו עוד סגולות עור נוספות. במדריך הבא אנחנו נדבר על כל מה שצריך לדעת, מה זה, מה היתרונות, איך להשתמש ועוד! אז קדימה בואו נצלול…

 

האם ניאצינמיד זה בעצם אותו דבר כמו ניאצין?

למרות הדמיון בשמות, ניאצינמיד זה לא ניאצין. הם שני סוגים שונים של ויטמין B-3. עם זאת, הגוף שלך יכול לייצר ניאצינמיד מתוספי ניאצין שנטלת. זה קורה כאשר יש כמות מוגזמת של ניאצין בגוף. טריפטופן בגוף יכול גם להפוך לניאצינמיד.

אילו יתרונות מציע ניאצינמיד?

בשורה תחתונה? ניאצינמיד יכול לעזור לבנות חלבונים בעור ולנעול לחות מה שמסייע לעור שלך להיראות טוב יותר ולקבל מראה זוהר. הוא עוזר לבנות קרטין, חלבון ששומר על בריאות העור. הוכח גם שהוא עושה את העור שלך חזק יותר, חלק יותר ובהיר יותר. ניאצינמיד משמש לטיפול באקנה ויכול לעזור להזין ולהגן על העור שלך, במיוחד כאשר הוא משמש עם מוצרים אחרים כמו רטינול – הוא גם הרבה פעמים טוב לעור רגיש ואינו מעורר תגובות.

הנה עוד כמה יתרונות משמעותיים שיש לו:

✅ מגביר הידרציה

ניאצינמיד עשוי לשפר את תפקוד העור שלך והוא יוכל לסייע לנעול לחות ולהרחיק זיהומים או חומרים מגרים פוטנציאליים אחרים, מה שהופך את העור שלך ללח יותר ופחות רגיש.

✅ מרגיע אדמומיות

ניאצינמיד הוכח כמקל על דלקות, מה שיכול לעזור להרגיע אדמומיות עקב מצבים כמו אקנה, רוזצאה ואקזמה. זה יכול גם להרגיע גירוי הנגרם על ידי פילינג חזק כמו רטינול או חומצה גליקולית המסירים תאים מתים משטח העור שלך.

✅ עשוי להפחית את מראה הנקבוביות

ניאצינמיד עשוי לעזור למזער את המראה של הנקבוביות בכך שהוא עוזר לשמור על העור שלך חלק. זה גם עשוי לעזור לווסת את כמות השמן שהבלוטות שלך מייצרות, מה שיכול למנוע פצעונים ונקבוביות חסומות.

הגנה מפני סרטן העור

ניאצינמיד הוא קרוב משפחה של ויטמין B אחר הנקרא ניקוטינמיד. תוספי ניקוטינמיד דרך הפה עשויים לסייע במניעת התפתחות סרטן עור חדש או כתמים טרום סרטניים אצל אנשים מסוימים

הבהרת וטיפול בכתמים חומים

ניאצינמיד יכול לסייע בהבהרת גוון העור. כמה מחקרים מראים שנוסחאות טיפוח עם 5% ניאצינמיד יכולות גם לעזור להבהיר כתמים חומים.

הפחת קמטים וקמטוטים

תכונות נוגדות החמצון של ויטמין זה עשויות לסייע בהגנה על העור שלך ולסייע בהחלמתו מנזקים וגורמים כמו הזדקנות, שמש ומתח. כמה מחקרים הראו כי ניאצינמיד איכותי יכול לשפר קמטוטים.

היי! אם את כאן יש מצב שגם המאמרים האלה יעיינו אותך (כדאי לשמור 😉)

 

 

אישה עם עור חלק על רקע צהוב

החוויה שלי עם ניאצינאמיד

כחובבת טיפוח (וביקורות טיפוח…)אני תמיד מחפשת מרכיבים שמבטיחים לשפר את בריאות העור שלי ואת המראה שלו. ניאצינמיד ללא ספק משך את תשומת ליבי בשל הביקורות הנלהבות שלו ויתרונות העור המרובים. ידוע ביכולתו לתמוך בעור, לווסת את ייצור השמן ולמזער את מראה הנקבוביות והקמטוטים, הייתי להוטה לשלב אותו בשגרת היומיום שלי כי העור שלי עבר תקופה לא טובה. עם זאת, עם עור רגיש, ניגשתי לתוספת החדשה הזו  בשגרת הטיפוח בתערובת של התרגשות וחשש. עד לאותה נקודה (וגם עכשיו) אני נזהרת מאוד ומשתמשת רק במוצרי טיפוח טבעיים, כמו של גאיה קוסמטיקס שהמשכתי לשלב את המוצרים בשגרת הטיפוח. 

חששות ראשוניים🙋🏽‍♀️

המסע שלי עם ניאצינמיד התחיל בזהירות. מודע לנטיית העור שלי להגיב בצורה בלתי צפויה, התחלתי עם פורמולה בריכוז נמוך. החששות הראשוניים שלי התרכזו בעיקר בפוטנציאל לגירוי, שכן הצגת כל מוצר חדש עלולה להוביל לתוצאות בלתי צפויות כמו אדמומיות, יובש או פצעונים. בדקתי את המוצר בקפידה על אזור קטן לפני שהנחתי אותו על כל הפנים שלי.

רושם ראשוני:

הדבר ההראשון ששמחתי זה שלא חוויתי גירוי כמו בהרבה מוצרי טיפוח אחרים, והמוצר השתלב בצורה חלקה במשטר הקיים שלי. המרקם הקל משקל של הסרום הזה הייתההפתעה נעימה, נספג במהירות מבלי להשאיר שאריות שמנוניות. מעודדת מהיעדר תגובות שליליות, המשכתי את המריחות שלי פעמיים ביום, בוקר ולילה, לאחר הניקוי ולפני הלחות.

המבחן האמיתי של כל מוצר טיפוח הוא הזמן. בשבועות הראשונים, ראיתי שינויים עדינים אך מבטיחים. העור שלי נראה לח וזוהר יותר, סימן שהניאצינמיד מתחיל לחזק את העור שלי. עם זאת, השיפורים הבולטים ביותר הגיעו עם המשך השימוש. עד סוף החודש הראשון, השמנוניות באזור ה-T שלי פחתה, מה שהפך את הברק המעצבן הזה פחות בולט. בנוסף, נראה שהאדמומיות והגודל של הנקבוביות שלי הצטמצמו, מה שהוביל לגוון גוון אחיד יותר.

למרות התוצאות החיוביות, המסע לא היה חף מאתגרים. כשלושה שבועות לאחר מכן הבחנתי בכמה התפרצויות אקנה קנות. מודאגת, שקלתי להפסיק את המוצר. עם זאת, לאחר מחקר מסוים, למדתי שניאצינאמיד יכול לפעמים לגרום לאפקט "טיהור" כאשר העור מסתגל למרכיב החדש. החלטתי להתמיד, לצמצם את היישום לפעם ביום. התאמה זו הוכחה כיעילה, ותוךך שבוע המצב השתפר.

כשאני חושבת על החודשיים האחרונים, ההשפעה הכוללת של ניאצינמיד על עור הפנים שלי הייתה חיובית מאוד. החששות הראשוניים לגבי גירוי התבררו כבלתי מבוססים, והיתרונות היו משמעותיים. העור שלי נראה יותר מאוזן, צלול וגמיש יותר. השמנוניות המופחתת והנקבוביות הממוזערות חיזקו את הביטחון שלי, ואפשרו לי לאמץ מראה טבעי יותר, פחות תלוי איפור (אבל אני עדין אוהבת להשתמש במייקאפ המינרלי של גאיה

עם זאת, ניסיון זה הדגיש גם את החשיבות של סבלנות והסתגלות בטיפוח העור. למרות שהמוצר הזה מועיל, הוא אינו תרופת פלא. זה דרש זמן לעור שלי להסתגל וכדי שהתוצאות יבואו לידי ביטוי. זה לימד אותי את הערך של להקשיב לעור שלי ולשנות את הגישה שלי לפי הצורך.

אז אני ממליצה או לא? 🙃

בשורה תחתונה, ניאצינמיד זכה למקום קבוע בשגרת הטיפוח שלי. היתרונות הרב-גוניים שלו התייחסו לכמה מבעיות העור שלי, והובילו למראה בריא וצעיר יותר. למי ששוקלת להוסיף ניאצינמיד למשטר שלה, אני ממליצה להתחיל לאט ולאפשר ללעור שלך להסתגל. זכרי , טיפוח העור הוא מסע אישי, ומה שמתאים לאחת אולי לא יתאים לכולן. אבל עבורי, ניאצינמיד היה משהו שבאמת השתלם. עוד משהו קטן – השתדלתי מאוד להשתמש באותה תקופה באיפור מינרלי קליל שלא הכביד לי על העור…אז אולי זה משהו שכדאי גם לך לשקול. 

אישה עם עור חלק צוחקת

איך להשתמש

רוב מוצרי הטיפוח מכילים 5% ניאצינמיד או פחות, אך המינונים עשויים להשתנות. התחילי לאט עם ריכוז נמוך אם יש לך עור רגיש. מוצרים רבים של ניאצינמיד מגיעים בצורה של סרומים. חשבו על סרומים כעל טיפולים נוספים הנותנים מענה לבעיות עור אינדיבידואליות, מלבד ניקוי רגיל, מיצוק ולחות. תוכלי לקרוא עוד לא סרומים במדריך הזה.

היוש! 🙆🏽‍♀️ רק פה בשביל להגיד שיש מצב שגם הפוסטים הבאים יעניינו אותך: 

מה עלי לבדוק בבחירת מוצר?

ריכוז הניאצינמיד יכול להשתנות בין המוצרים, אם כי רוב התכשירים הם 5 אחוזים או פחות. כמה מחקרים מראים שפורמולות של 5 אחוז יעילות בטיפול בהיפרפיגמנטציה ובנזקים הקשורים לחשיפה לשמש. אם יש לך עור רגיש, אולי כדאי להתחיל עם ריכוז נמוך יותר. נוסחאות עם 2 אחוז ניאצינמיד עשויות לעזור להקל על תסמינים של אקזמה ומצבים דומים.

האם ניתן לשלב ניאצינמיד עם מרכיבים אחרים לטיפוח העור לקבלת אפקט מירבי?

ניתן להשתמש בניאצינאמיד לצד מרכיבים פעילים אחרים לתוצאות מיטביות. לדוגמה, מחקרים מסוימים מצביעים על כך שתוספת ניאצינמיד עשויה לפעול היטב לצד נחושת, חומצה פולית ואבץ לטיפול באקנה. ייתכן שתוכלי להפיק יותר מהסרום הניאצינמיד שלך על ידי שימוש בו לצד חומצה היאלורונית. אומרים כי חומצה היאלורונית מגבירה את ספיגת המוצר – תוכלי לקרוא על זה עוד במדריך שלנו על חומה היאלורונית.

 

שילוב של ניאצינמיד עם מרכיבי טיפוח אחרים:

יכולתו של ניאצינמיד לסנרגית עם מרכיבי טיפוח אחרים הופכת אותו למרכיב רב תכליתי ומועיל בשגרת טיפוח מקיפה. כל שילוב מכוון לבעיות עור שונות, מהזדקנות דרך לחות ועד אקנה, הנה כמה דוגמאות:

 

ניאצינמיד ורטינול:

שילוב של ניאצינמיד עם רטינול הוא כמו ליישר את היין המרגיע עם היאנג האגרסיבי של טיפוח העור. רטינול, נגזרת של ויטמין A, זוכה לשבחים בזכות יכולתו לקדם תחלופת תאים, לעורר ייצור קולגן ולהילחם בסימני ההזדקנות. עם זאת, החוזק שלו הוא גם החולשה שלו, שכן הוא יכול להוביל לאדמומיות, יובש וגירוי, במיוחד אצל משתמשים רגישים או מתחילים.

 

הניאצימיד בעל תכונותיו המרגיעות, האנטי דלקתיות, שיכול לשמש חוצץ, להפחית את הגירוי הנגרם על ידי רטינול מבלי להפחית מיעילותו. שילוב זה יכול לשפר משמעותית את מרקם העור, להפחית קמטים עדינים ולטפח גוון עור צעיר וזוהר יותר. כאשר משתמשים בהם יחד, בדרך כלל מומלץ למרוח ניאצינמיד בבוקר ורטינול בערב כדי למנוע רגישות אפשרית, או לחפש מוצרים שנוסחו במיוחד כדי לכלול את שני המרכיבים.

 

ניאצינמיד וויטמין C:

השילוב של ניאצינמיד עם ויטמין C, או חומצה אסקורבית, מפיג את המיתוס שמרכיבים אלו מנטרלים זה את זה. במקום זאת, הם יכולים ליצור צמד אדיר נגד קהות ושינוי צבע. ויטמין C הוא נוגד חמצון חזק שיכול לנטרל רדיקלים חופשיים, להאיר את העור ולהפחית את המראה של כתמים כהים וגוון עור לא אחיד. בשילוב עם ניאצינמיד, שהוא גם בעל תכונות אנטי דלקתיות ומעכבות מלנין, השניים יכולים לעבוד יחד כדי לשפר את זוהר העור הכללי ולהפחית סימני הזדקנות ונזקים סביבתיים. מומלץ להשתמש בויטמין C בבוקר כדי לנצל את תכונותיו נוגדות החמצון וניאצינמיד בערב, או למצוא תכשירים המיועדים לייצב את שני המרכיבים יחד.

 

ניאצינמיד וחומצה היאלורונית:

שילוב זה עוסק כולו בהידרציה ותיקון מחסומים. חומצה היאלורונית היא לא רק קרם לחות; היא מושכת לחות מהסביבה ויכולה להחזיק עד פי 1000 ממשקלה במים. עם זאת, הלחות האינטנסיבית הזו צריכה להיות נעולה כדי להיות יעילה, וזה המקום שבו ניאצינמיד נכנס לתמונה. על ידי שיפור מחסום השומנים של העור, ניאצינמיד עוזר לנעול את הלחות שמספקת החומצה ההיאלורונית, ומבטיח שהעור נשאר לח, שמנמן, חלק. אפקט סינרגטי זה לא רק משפר את מרקם העור וגמישותו, אלא גם מסייע להפחית את המראה של קמטוטים וקמטוטים הנגרמים מהתייבשות.

 

ניאצינמיד וחומצה סליצילית:

עור נוטה לאקנה יכול להפיק תועלת רבה מהשילוב של ניאצינמיד וחומצה סליצילית. חומצה סליצילית היא חומצה בטא הידרוקסית הידועה ביכולתה לחדור לתוך הנקבוביות ולהמיס את הפסולת המובילה לאקנה, מה שהופך אותה למרכיב יעיל למניעה וטיפול בהתפרצויות אקנה ושחורים.  עם זאת, כמו טיפולי אקנה רבים, זה יכול להיות מייבש ומעצבן. ניאצינמיד משלים חומצה סליצילית על ידי הפחתת דלקת ואדמומיות, איזון ייצור החלב ותמיכה בתפקוד המחסום של העור. יחד, הם מתמודדים עם אקנה מכמה זוויות: חומצה סליצילית מנקה את הנקבוביות, בעוד שניאצינמיד מרגיע ומונע ייבוש וגירוי יתר. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, ניתן להשתמש בהם בשלבים שונים של שגרת הטיפוח, כגון תכשיר ניקוי חומצה סליצילית ואחריו סרום ניאצינמיד.

 

לסיכום, התאימות של ניאצינמיד למרכיבי טיפוח שונים מאפשרת פתרונות טיפוח ממוקדים הניתנים להתאמה אישית. על ידי הבנה ומינוף של שילובים אלה, אנשים יכולים לטפל ביעילות בבעיות העור הייחודיות שלהם, מה שמוביל לעור בריא וזוהר יותר.

 

אישה מורחת מול המראה חומצה סליצילית

האם יש סיכון לתופעות לוואי?

ניאצינמיד נחשב בדרך כלל בטוח לשימוש. אנשים שיש להם אלרגיות קיימות עשויים להיות בעלי סיכוי גבוה יותר לחוות תגובה אלרגית. הסיבה לכך היא שניאצינאמיד יכול לגרום לגוף שלך לשחרר היסטמין.

את יכולה למנוע תגובות אלרגיות נרחבות ורגישות למוצר על ידי ביצוע בדיקה פשוטה:

 

  • מרחי כמות קטנה של מוצר בגודל על האמה.
  • המתיני 24 שעות.
  • אם את מתחילה לחוות אדמומיות, גירוד או נפיחות, שטפי את האזור והפסיקי את השימוש.

אם אינך חווה תופעות לוואי כלשהן, זה אמור להיות בטוח ליישם במקום אחר.

לאילו תוצאות אפשר לצפות?

כמו בכל מוצר חדש לטיפוח העור, כנראה שלא תראי תוצאות משמעותיות במשך מספר שבועות. למרות שרוב המחקרים שיש מראים  שיפורים ניכרים לאחר ארבעה שבועות של שימוש, אין ציר זמן מדויק. ייתכן שתראו עוד יותר שינויים בעור שלך לאחר שמונה שבועות. זה כולל עור חלק יותר, גוון אחיד ומראה יותר זוהר.

אם אינך רואה שינויים כלשהם תוך מספר חודשים, ייתכן שהגיע הזמן להתייעץ עם רופא עור. הם יכולים להעריך את שגרת טיפוח העור שלך ולייעץ לך באילו מוצרים להשתמש, שינויים תזונתיים שעשויים לשפר את בריאות העור שלך ועוד.

מאמרים קשורים: 

 

בשורה התחתונה

בשימוש מקומי מדי יום, לניאצינמיד עשויה להיות השפעה חיובית על בריאות העור הכללית שלך. המרכיב יכול לעזור להפחית דלקת והיפרפיגמנטציה, להחליק את מרקם העור הכללי ולהבהיר את העור. זה יכול לקחת כמה שבועות כדי לראות שיפור ניכר, אז חשוב להיות סבלנתי ולדבוק בשגרה שלך.

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

60

עור רגיש – מה חשוב שתדעי?

עגלת קניות