מוצר ראשון ב-20% | מוצר שני ב-30% | מוצר שלישי ב-40%. ההנחה תתעדכן בעגלת הקניות *בכפוף לתקנון

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לילה

237.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B9 מברשת אייליינר

119.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית דחוסה – סדרה חדשה

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B5 מברשת סומק

169.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

מייקאפ מינרלי

174.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קונסילר נוזלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

ברונזר מינרלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית דחוסה

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע

ברונזר מט מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B11 מברשת צלליות

119.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית מינרלית

88.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B12 מברשת שפתיים

99.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

איך ויטמין A יכול לשנות את איך שהעור שלך נראה?

היי בנות! בפוסט האחרון שלנו דיברנו על חשיבות ויטמין C  לעור, על סוגי המוצרים, היתרונות ועוד (אם פספסתן, תוכלו למצוא את המדריך הזה כאן). סיפרתי לכן כמה זה שינה לי את כל העור לטובה, בעיקר בגלל שאני סובלת מכל מיני צלקות אקנה וזה בהחלט שיפר לי את מצב העור, וזה גרם לי לחקור עוד ויטמינים לעור הפנים, הפעם – את ויטמין A. האמת שעד שהתחלתי לחקור את המרכיב הנפלא הזה הייתי בטוחה שזה נמצא בעיקר בגזר ושהוא טוב לנו לראייה, אבל יש לו הרבה יותר תפקידים מזה, ובאופן כללי הרבה חברות קוסמטיקה משתמשות בויטמין A במוצרי הטיפוח שלהם.

בפוסט הזה, אני הולכת לדבר על מה זה ויטמין A, מה היתרונות שלו ואיך להשתמש בו לעור הפנים? קדימה בואי נתחיל!

מה זה בדיוק ויטמין A

ויטמין A הוא ויטמין מסיס בשומן הממלא תפקיד קריטי בשמירה על ראייה בריאה, תפקוד חיסוני וצמיחת תאים. הוא מגיע בצורות שונות, כאשר רטינול הוא הצורה הפעילה והשמישה ביותר בגוף האדם. ויטמין A ניתן לקבל משני מקורות תזונתיים עיקריים: ויטמין A שנוצר מראש, המצוי במוצרי בעלי חיים כמו חלב, דגים ובשר (במיוחד כבד), וקרוטנואידים פרוויטמין A, הקיימים במזונות מהצומח כגון פירות וירקות, עם בטא. -קרוטן הוא הידוע ביותר, אבל – אל תדאגו, אנחנו נגיע למקורות וצריכת הויטמין בהרחבה בהמשך. הגוף יכול להמיר את הקרוטנואידים הללו בצורה הפעילה של ויטמין A.

אז מה הקשר לבריאות העור? ויטמין A יש לו תפקיד חשוב! הוא חיוני לתיקון ותחזוקה של רקמת העור, ומחסור עלול להוביל לעור יבש ועייף. יתר על כן, ויטמין A, במיוחד בצורת רטינואידים מקומיים, מוכר באופן נרחב בזכות תכונות האנטי-אייג'ינג שלו. זה עוזר להמריץ את הייצור של תאי עור חדשים ומגביר את קצב תחלופה של התאים, מה שעלול להפחית את המראה של קמטים וגוון עור לא אחיד. בנוסף, ויטמין A הוכח כיעיל בטיפול באקנה והפחתת נזקי השמש. תכונותיו נוגדות החמצון מסייעות גם בנטרול רדיקלים חופשיים מזיקים שעלולים לגרום נזק לתאי העור. לפיכך, צריכה נאותה של ויטמין A היא חיונית לשמירה על עור בריא, צעיר וזוהר 😊

איך ויטמין A יכול לעזור לעור שלך?

שיפור מראה הקמטים

מחקרים רבים הוכיחו כי רטינואידים מקומיים – או במילים אחרות, ויטמין A, יכול לפעול כדי להפחית את המראה של קמטים על ידי גירוי של ייצור קולגן.  רטינואידים כמו רטינול יכולים גם לשפר את גמישות העור ומראה עור עייף על ידי סיוע בסילוק סיבי אלסטין פגומים וקידום אנגיוגנזה, או במילים פשוטות יותר: עידוד ייצור של כלי דם חדשים.

 

הפחתת היפרפיגמנטציה ונזקי שמש אחרים

תזונה עשירה בקרוטנואידים (ויטמין A) יכולה לסייע במניעת נזק לתאים, הזדקנות העור ומחלות עור. קרוטנואידים יכולים גם לעזור להגן על העור שלך מפני גורמים סביבתיים כמו זיהום וקרינת UV, שיכולים גם להשפיע על בריאות העור ומראהו. ויטמין  A  מעודד תחלופת תאי עור וכתוצאה מכך לשפר כתמי גיל, שמש וכתמי היפרפיגמנטציה.

 

עוזר לטפל באקנה

 מחקרים רבים מראים שויטמין A יכול לסייע לטפל באקנה. הרטינואידים שבו עושים ממש "פילינג" פנימי, מסירים לכלוך, שמן ותאי עור מתים מהנקבוביות, כמובן שזה לא קורה בדרך קסם אלא באמצעות הקפדה על נטילת ויטמין A או שימוש בקרמים ותכשירים עם ויטמין A הוא יעזור לתחלופת תאים מהירה יותר מה שיעניק לך מראה זוהר.

איך לקחת ויטמין A לעור?

יש מגוון דרכים לקחת ויטמין A כעיקרון, העניין הוא שזה נדיר מאוד היום לחוות חוסר. רובו מגיע מהתזונה שאתן אוכלות ביום יום, הנה כמה מהמזונות שעשירים בוויטמין זה:

מוצרים מן החי:

  •       סלמון
  •       בשר
  •       מוצרי חלב, חמאה וגבינה
  •       ביצים
  •       דג

מקורות צמחיים:

  •       גזר
  •       עגבניות
  •       בטטות
  •       עלים ירוקים
  •       מנגו
  •       משמש
  •       שזיף

 

מה לגבי תוספי תזונה של ויטמין A

כמו שאמרתי קודם, רוב האנשים מקבלים את כל הוויטמין A שהם צריכים דרך התזונה שלהם – אבל אם את שוקלת לקחת אותו דרך תוסף תזונה, אז במצב כזה אני ממליצה תמיד להתייעץ עם הרופא שלך, כי לא כדאי ליטול תוספים שלא לצורך.

ויטמין A במוצרי קוסמטיקה

הרבה מוצרי טיפוח מכילים ויטמין A  בגלל היתרונות הרבים שלו, החל מקרמים, סרומים ושמנים שהמטרה שלהם להפחית את הופעת הקמטים, הוא משחק תפקיד חשוב בכל מה שקשור לאנטי אייג'ינג.

כאשר מחפשים מוצרי טיפוח המכילים ויטמין A, חשוב להכיר את הצורות השונות של ויטמין A המשמשות במוצרים אלו. הצורות הנפוצות ביותר שתמצאו בפריטי טיפוח הן רטינול, רטינלדהיד  ורטיניל פלמיטאט. רטינול, צורה טהורה של ויטמין A, יעיל ביותר ונעשה בו שימוש נפוץ במוצרים ללא מרשם. זהו מרכיב חזק הידוע בתכונות האנטי-אייג'ינג שלו והצערת העור שלו. רטינאלדהיד הוא צורה מתונה יותר של ויטמין A, שהוא פחות מגרה את העור מאשר רטינול אבל עדיין יעיל מאוד. רטיניל פלמיטאט, נגזרת נוספת, עדינה יותר הן מרטינול והן מרטינלדהיד, מה שהופך אותו לבחירה טובה אם יש לך עור רגיש. מרכיבים אלה עשויים להיות רשומים גם תחת שמות אחרים כמו "ויטמין A palmitate" או "ויטמין A אצטט".

עבור אפשרויות חזקות יותר ואני מדברת יותר על תכשירים שאת עשויה לקבל מרופא עור, את ככל הנראה עשויה להיתקל במרכיבים כמו טרטינואין (הידוע בדרך כלל בשם המותג Retin-A), שהוא רטינואיד חזק יותר ומשמש לבעיות עור קשות יותר כמו קמטים בולטים או אקנה. ברשימת המרכיבים, רכיבים אלה יופיעו בדרך כלל לקראת האמצע או הסוף, מכיוון שהם משמשים בדרך כלל בריכוזים קטנים יותר בשל עוצמתם. חשוב גם לשים לב לריכוז של מרכיבים אלה, שכן זה יכול להשתנות מאוד. מוצרי רטינול ללא מרשם מכילים בדרך כלל בין 0.1% ל-1% רטינול. אם את חדשה בענייני הוויטמין A לעור, מומלץ בדרך כלל להתחיל בריכוז נמוך יותר ולהעלות בהדרגה ככל שהעור שלך מסתגל כדי למזער גירוי.

ויטמין A במוצרי טיפוח- למי זה פחות מתאים?

ויטמין A, במיוחד בצורה של רטינואידים ורטינול, עשוי שלא להתאים לעור של כולם, ויש קבוצות ספציפיות של אנשים שצריכים להשתמש בו בזהירות או להימנע ממנו לחלוטין:

נשים בהריון או מניקות: אחת הקבוצות החשובות ביותר שעליהן להימנע משימוש בנגזרות של ויטמין A, במיוחד רטינואידים, הן נשים בהריון או מניקות. מוצרים המכילים רטינואידים, כמו טרטינואין ואיזוטרטינואין, נקשרו למומים מולדים ואינם מומלצים במהלך ההריון. למרות שמוצרים ללא מרשם עם רטינול הם פחות חזקים, בדרך כלל מומלץ לנשים הרות ומניקות להימנע מהם, כאמצעי זהירות.

אנשים עם עור רגיש או מצבי עור מסוימים: רטינואדים ורטינול יכולים ליצור גירויים אצל אנשים עם עור רגיש.

בשורה התחתונה

בקיצור ויטמין A הוא נהדר לעור, ואם אין לך עור רגיש מדי אז אני כן ממליצה לשלב מוצרי טיפוח שמכילים את הנגזרות שלו, במיוחד אם יש לך קמטים או עור בוגר – במקרה כזה, את בהחלט תיהני ממגוון יתרונות שלו. 

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

60

עור רגיש – מה חשוב שתדעי?

עגלת קניות