שליח חינם עד הבית בקניה מעל 199 ש"ח
ניסית את המייקאפ והגוון לא התאים? החלפת גוון ללא עלות!

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

תווית מבצע

פריימר

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

מסקרה טבעונית

112.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

ברונזר מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B10 מברשת גבות / ריסים

69.00

Sale 30%

תווית מבצע

קרם אנטי אייג'ינג

250.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

מייקאפ מינרלי

174.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית דחוסה

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קונסילר נוזלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע

ברונזר מט מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B11 מברשת צלליות

119.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

סומק מינרלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית מינרלית

88.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

קמט בין הגבות (קמטי זעף) איך להעלים אותם?

קמט בין הגבות, או קמטי זעף/כעס – הם לא דבר רע, ואתן לא צריכות להתבייש בכך שחייתם חיים מלאי רגש וניסיון (זה החיים לא?) למרבה הצער, כל הפרסומים והמגזימים מקדשים תמונות של עור חלק נטול פגמים – וזה משהו שמדגיש את חוסר הביטחון ויש מצב שזו הסיבה שהגעת לכאן, כי הקמט הזה שהופיע לך בין הגבות מטריד אותך ואת מחפשת דרך להעלים אותו.

תראי, אני לא כאן להטיף לך על קבלה ואהבה עצמית, כי האמת, שכל הפוסט הזה כן הולך לעסוק הרבה באיך להעלים קמטים בצורה טבעית (וגם לא טבעית) אבל עם דגש לטיפוח בריא של העור. אז קדימה, בואי נתחיל.

מה זה בדיוק קמט בין הגבות? (קמטי זעף)?

קמטים בין הגבות, או קמטי זעף – מופיעים כשני קווים בין הגבות. אם תעשי פרצוף כועס או מרוכז, את תשימי לב לקו עמוק יחסית שנותן מראה כועס, ומכאן השם.

כדאי לדעת שקמטים אלה יכולים להופיע בכל גיל. כן הם יהפכו לבולטים יותר ככל שתזדקני – אבל הרבה פעמים זה קמטים שמופיעים לפני שאר הקמטים, בהתחשב בעובדה שאת מבלה שנים ביצירת אותן הבעות פנים.

מה הגורמים לקמט בין הגבות?

במיוחד באזור המצח, קמטים יכולים להיות בולטים עוד יותר מכיוון שהעור דק יותר מאזורים כמו הלחיים. ובכל זאת, הקמטים והגורמים להם הם מורכבים – הנה כמה סיבות:

תנועות חוזרות: קמטים יכולים להיווצר כתוצאה מתנועות חוזרות ונשנות. קמטי זעף נוצרים כתוצאה מכיווץ השרירים על המצח שלנו ומסביב לעיניים שלנו. בין אם זה בגלל שאתם מכווצים את העיניים כדי לא להסתנוור, כיווץ עיניים כדי להתרכז או להביע כעס ועוד.

ירידה בקולגן:  קמטים נוצרים בחלקם כתוצאה מאובדן של חלבוני קולגן ואלסטין בדרמיס. החלבונים המבניים הללו הופכים את העור למוצק וגמיש. ככל שאנו מתבגרים כמות החלבונים הללו בעור יורדת, מה שהופך את העור לפגיע יותר לקמטים. זו גם הסיבה שקמטים הופכים להיות בולטים יותר ככל שמתבגרים.

נזקי השמש: נזקי השמש כתוצאה מקרינת UV יכולים להאיץ את פירוק חלבוני העור המעניקים לעור את המראה החלק.

גנטיקה: גנטיקה בהחלט משחקת תפקיד מכיוון שחלק מהאנשים הצעירים בשנות ה-20 לחייהם עשויים להבחין כבר בקמטים עמוקים, בעוד שלאנשים אחרים בשנות ה-70 לחייהם אולי אין הרבה כאלה. קמטים הקשורים לגיל קשורים לעתים קרובות יותר לייצור מופחת של קולגן.

רדיקלים חופשיים: רדיקלים חופשיים המגיעים מקרני UV וגורמים סביבתיים משחקים גם הם תפקיד בהופעת קמטים. מולקולות חמצן לא יציבות אלו עלולות לפגוע במבנים תאיים ולתרום להיווצרות תכונות הקשורות להזדקנות העור.

עישון: עישון קשור ללחץ חמצוני על העור. מתח חמצוני יכול לתרום ליצירת רדיקלי חמצן חופשיים, שעלולים לפגוע בסופו של דבר גם בתאי העור.

התייבשות: אמנם התייבשות לא תגרום לקמטי זעף בצורה ישירה, אבל זה יכול להפוך אותם ליותר בולטים. מחסור במים יכול להדגיש קמטים עדינים יותר, לכן חשוב לשתות מספיק מים. 

אישה נוגעת בגבות שלה בזמן שהיא עושה קמטי הבעה במצח

מה יכול לעזור להעלים קמט בין הגבות?

הנה האמת: מכיוון שקמטים בין הגבות הם בעיקר נובעים מבעיה שרירית, כלומר – בגלל תנועות חוזרות ונשנות אז אין תרופות מקומיות שיפעלו כדי להעלים לחלוטין את הקמטים האלה. עם זאת – כן יש כמה דברים שאת יכולה לעשות כדי לטשטש את הקמט המעצבן וגם למנוע.

רטינול

ישנם מרכיבים שניתן לשלב בשגרה שלך בשלב מוקדם שיעזרו למנוע מהעור שלך לייצר קמטים רבים.  שימוש קבוע ברטינול לאורך זמן יכול לתרום ליצירת קולגן חדש, שבתורו יכול לעזור לשמור על עור מוצק.  רטינול נקשר לקולטני רטינואידים בתוך תאי העור וזה עוזר לייצר יותר קולגן.

אם את חדשה בענייני רטינול, שלבי בשגרת הטיפוח שלך פורמולה עדינה והשתמשי בה כל כמה לילות, הגדלי בהדרגה.

ויטמין סי

בעוד שסרום ויטמין C ידוע בעיקר בזכות תכונותיו להבהיר את העור, הוא גם ממלא תפקיד עצום במלחמה נגד הזדקנות העור.  בנוסף, ויטמין C הוא נוגד חמצון מעולה, הוא עוזר לנטרל רדיקלים חופשיים שיכולים לפרק קולגן ולתרום להזדקנות כללית של העור. כמעט כולם יכולים להפיק תועלת מסרום של ויטמין C, בין אם זה לקמטים עדינים, כתמים חומים בעור ועוד.

למדריך שלנו על ויטמין C לעור לחצי כאן. 

מסכות לד

דרך נוספת לתמוך בייצור קולגן היא באמצעות טיפול באור אדום, הידוע גם כמסיכות אור LED

מסכות LED אדומות עשויות להפחית מצבי דלקת בעור ולהגביר את ייצור הקולגן.  אבל זה רחוק מלהיות טיפול חד-פעמי. "ש להשתמש במסכות אלו באופן שגרתי לאורך זמן על מנת שבאמת יהיו אפקטיביות. בעוד שמסכות אור אדום עשויות להיות מועילות כדי להקל על קמטים עדינים ולהפחית מצבי דלקת שגורמים לאקנה, זה טקס שתצטרכו להתמסר אליו כדי לקבל תוצאות אמיתיות.

קרם הגנה

בהתחשב בעובדה שנזקי השמש הם גורם תורם משמעותי לקמטי הזעף, קרם הגנה הוא חובה! מעבר להגנה ומניעת קמטים – קרם הגנה יגן על עורך גם מפני סרטן העור.

למדריך שלנו על כל מה שצריך לדעת על קרם הגנה מינרלי >>

עיסוי פנים

בואו נבהיר דבר אחד: עיסוי פנים לא יעלים באורח קסם קמטים בין הגבות. עם זאת, השימוש בגואה שה, רולר או הידיים שלך כדי לעסות את האזור הזה במצח שלך לא יזיק. למרות שזה לא יעלים את הקמטים בצורה מיידית  זה עשוי לעזור לך לחטב את שרירי הפנים ולהיות גם מודעת יותר לתנועות שאת מבצעת עם השרירים.

אם את בקטע של עיסוי פנים אולי המדריכים הבאים יעניינו אותך: 

יוגה לפנים – המדריך המלא להעלמת קמטים בעיסוי 

גואה שא – מה זה ולמה זה טוב

אישה מסתכלת על קמטי ההבעה שיש לה במצח

מתי לפנות לאיש מקצוע

אז האם את צריכה לראות איש מקצוע לקמטים בין הגבות? תראי, אם זה לא מפריע לך יותר מדי, אז זה בסדר. בסך הכול מדובר במשהו מאוד שכיח ונורמלי. אבל עבור אלה שהקמטים האלה מאוד מפריעים להן – אז במקרה כזה אולי כדאי לפנות לרופא עור. הנה כמה דרכים בהן רופא עור יוכל לתמוך בך:

פילינג כימי: באמצעות פילינג לעור והפחתת תאי עור מתים, פילינג כימי עוזר להבהיר את העור ולהגביר את הקולגן לאורך זמן, ומפחית את הופעת הקמטים, אבל השמועות נכונות: פילינג כימי אינו מיועד לבעלות לב חלש. טיפולים אלו דורשים הרבה זמן השבתה אך לרוב שווים את ההמתנה.

לייזר: לייזר יוצר פצעים בעור שיוכלו לעודד אותו ליצור יותר קולגן, ובכך יסייעו להקל על קמטים. יש הרבה סוגים של לייזרים בחוץ, אז התייעצי את רופא העור שלך איזה מהם (אם בכלל) מתאים לעור שלך.

רטינואידים במרשם: לא כולן יכולות לסבול רטינואידים חזקים במרשם במיוחד אלה בעלות עור רגיש. אני באופן אישי פחות ממליצה כי באמת מדובר במשהו יחסית חזק שעשו לפגוע בעור ולגרות אותו מאוד.  

הזרקות: אם את מעוניינת בטיפולים בהזרקה, אין כאן שיפוטיות – הבחירה היא שלך. וזה נכון שטיפולים אלו יכולים להועיל במיוחד לקמטים קשים. נוירוטוקסינים ממזערים את היכולת לכווץ שרירי פנים התורמים להיווצרות של קמטים. עם זאת, כן חשוב לקחת בחשבון שמדובר באפשרות יחסית פולשנית.

  

טיפים למניעת קמטים

לא משנה איך תחליטי לטפל בעור שלך – אם לא תקדישי זמן למניעה, זה יהיה בזבוז של זמן וכסף. הנה כמה טיפים שיעזרו לך למנוע קמטים בין הגבות:

קרם הגנה: הזכרתי כמה פעמים קרם הגנה, אני יודעת, אבל זה בגלל שהוא חיוני מאוד לשמירה על עור בריא וכן למנוע קמטים בעתיד. אז אני יודעת שקל לשכוח – אבל הקפידי למרוח כל יום קם הגנה, גם בימים בהם קר.

אכילה טובה: כדי לתמוך בבריאות העור הכללית, שימי לב לאילו מזונות את צורכת. ודאי שאת מקבלת מספיק חומרים מזינים ממזונות מלאים וטבעיים שעשירים בסיבים, מינרלים וויטמינים.

ניהול מתח: לעתים קרובות אנשים אומרים שלחץ וחרדה גורמים לנו להזדקן מהר יותר, זה לא שקר. כשהגוף שלך בסטרס, הוא מייצר פחות קולגן וכתוצאה מכך העור שלך עשוי להיות יבש ועשויים להיווצר בו יותר קמטים. לכן חשוב מאוד אם את סובלת מחרדות או אורח חיים עמוס לדעת כיצד לפרוק את זה – בין אם זה באמצעות פעילות גופנית, מדיטציות (יש לנו מדיטציה מומלצת כאן), או כל דבר שיעשה לך טוב.

שינה: גם שנת יופי היא דבר אמיתי. לא רק שמחסור בשינה מפריע לייצור הקולגן שלך, אלא שהעור שלך גם מחמיץ את הזמן הטוב ביותר לתקן את עצמו. בזמן שאת ישנה – העור שלך ממשיך לעבוד, ואם את מונעת ממנו את השינה הזו – בטווח הארוך זה עשוי להתבטא ביותר קמטים.

כמה מילים אחרונות

אז לפני שאת מנסה את כל השיטות והטיפים האלה כדי לנסות לעצור את הקמטים האלה – זה הזמן להזכיר לעצמך שזה בסדר גם להזדקן וזה בסדר שיהיו לך קמטים. קמטים בין הגבות או קמטי זעף מבטאים רגעים מסוימים בחיים בהם הבעת רגשות. כן, זה יכול להיות קשה לצאת מהנרטיב האנטי-אייג'ינג, ולהתחיל לאהוב את תהליך ההזדקנות – ובכל זאת, שתדעי בתרבויות עתיקות קמטים נחשבו לסמל של חוכמה ושל חכמות השבט. כך גם שיער לבן.

לכן, במקום לבזבז את כל האנרגיה שלך במאמצי אנטי-אייג'ינג, התמקדי יותר בטיפוח העור שלך ממקום שאת רוצה שיהיה בריא יותר, וגם בבריאות המנטלית והפיזית שלך – תאמיני לי שזה הרבה יותר מתגמל לחיות חיים ארוכים ומאושרים מאשר להיפטר מכמה קמטים.

ובכל זאת – אם חשוב לך להיפטר מהם, אז הטיפים האלה יעזרו לך. והכי חשוב – התייעצי עם הרופא שלך לפני שאת מנסה כל תכשיר או תרופה. 

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (9)

שחורים באף – איך להוציא אותם ביעילות?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

עגלת קניות