שליח חינם עד הבית בקניה מעל 199 ש"ח
ניסית את המייקאפ והגוון לא התאים? החלפת גוון ללא עלות!
אישה מחזיקה עלה

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

ברונזר מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B5 מברשת סומק

169.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

סומק מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B2 מברשת אלכסונית לתיחום

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B12 מברשת שפתיים

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

B7 מברשת קבוקי

229.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

מסקרה טבעונית

112.00

Sale 30%

תווית מבצע

קרם אנטי אייג'ינג

250.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לחות

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית דחוסה

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B9 מברשת אייליינר

119.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע

ברונזר מט מינרלי

124.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

יש לך עור יבש? הנה כל מה שאת צריכה לדעת

מי לא חוותה עור יבש לפחות פעם בחיים? אין תחושה יותר מעצבנת כשאת מעבירה את היד שלך על העור וזה מרגיש כאילו את מינימום נוגעת בנייר שיוף. אבל זה הופך להיות עוד יותר מטרד, כשמדובר בתופעה קבועה, או במילים אחרות: כשיש לך סוג עור יבש. אז יש ימים בהם מרגיש שיש לו יותר קריזות, יש ימים שטוב לו (לרוב זה יהיה בעונה החמה), אבל החדשות הטובות הן: שזה לא סוף העולם, ויש לך המון מה לעשות בעניין, אז בואי נתחיל. 

מהן הסיבות לעור יבש?

יש המון סיבות לעור יבש – חלקן גנטיות, חלקן נרכשות. עור יבש יכול להיות תופעה זמנית ויכול להיות גם תופעה יחסית קבועה. אבל האשמה העיקרית להופעת עור יבש זה בעיקר חוסר לחות, שיכול להיות חיצוני או פנימי, ולפעמים גם שניהם ביחד. מחסור בשומנים בריאים בעור זה הגורם העיקרי ליובש בפנים. מלבד כל מה שכתבתי כאן, הנה עוד כמה סיבות לעור יבש:

#1 עור מתבגר/מזדקן  

אי אפשר לברוח מהזמן, וכתוצאה מכך – לא תמיד ניתן לברוח מעור יבש. עור בוגר נוטה לסבול יותר מיובש. היכולת של העור שלך לשמור על לחות פוחתת עם השנים אם תרצי או לא, העור מאבד את הגמישות והופך להיות יותר דק וכתוצאה מכך גם יבש.

 

#2 מזג אוויר קר

כמעט כולם סובלים מיובש בחורף, חלקנו יותר, חלקנו פחות – אבל באופן כללי, מזג אוויר קר הוא הכי לא נעים לעור שלנו. טמפרטורות נמוכות גורמות לאוויר היבש ממש "לשאוב" את הלחות, מה שהופך אותו לאדמומי, מגרד ויבש יותר.

 

#3 חימום

אוהבת לשבת על תנורי חימום בחורף? אז חדשות רעות, הם אולי גורמים לך להרגיש בנוח לרגע, אבל בטווח הארוך חשיפה לתנורים אלה מייבשת את העור, שפתיים ואף יכולים לגרום לך לכאבי אף וגרון. אז אם את מבחינה ביובש לאחר שאת שוהה באזורים מחוממים, ייתכן שזו הסיבה.

 

#4 אמבטיות ומקלחות רותחות

מצטערת להרוס שמחות (כי מי לא אוהבת מקלחת חמה אחרי יום ארוך?) אבל בדומה לתנורים, גם מקלחות ארוכות עם מים חמים עלולות להוביל לאובדן לחות בעור.

 

#5 חשיפה מוגזמת לשמש

כשהעור שלך נחשף לקרני שמש על בסיס יומיומי ללא קרם הגנה – הוא עשוי לאבד הלחות הטבעית שלו. בטווח הארוך, זה ישנה לך את מרקם העור והוא יהפוך להיות יבש, מתקלף ועם קמטים שיקדימו את זמנם.

 

אישה מבוגרת עם עור יבש

איך תדעי אם יש לך עור יבש?

תסמינים של עור יבש עשויים להשתנות מאישה לאישה, אבל ברוב המקרים את תרגישי שהעור שלך:

  • מעקצץ עד שורף
  • מקולף
  • אדמומי
  • מיובש
  • מתוח
  • מקומט באזורים מסוימים
  • סדוק

אם את עדיין לא סגורה אם יש לך עור יבש או מעורב, היכנסי למדריך שלנו איך לדעת מה סוג העור שלי. 

עור יבש

אז האם אפשר לטפל בעור פנים יבש?

אז למרבה המזל – כן, כמו שכתבתי בתחילת המדריך יש המון מה לעשות. כמישהי שסובלת בעצמה מעור יבש במיוחד בחורף, עשיתי מחקר מקיף עם כל מה שעובד ועם מה שפחות וריכזתי לך את הכול כאן.

קרם לחות טוב

קרם לחות טוב שמיועד לעור יבש הוא סופר חשוב – בראש ובראשונה, זה יספק לעור שלך את הלחות וההזנה שהוא כל כך זקוק לה. שימי לב שאת לא קונה סתם קרם מבלי לוודא שהוא מתאים לעור יבש, מהסיבה הפשוטה שקרם לא מתאים עלול להחמיר את המצב. אז אם את רוצה עור בריא, רך וגמיש יותר, אני באופן אישי מאוד אוהבת את קרם הלחות של גאיה קוסמטיקס, הוא מעניק לעור תחושה רכה והלחות נשמרת ממש לאורך זמן.

תעשי פילינג קבוע

לפעמים, כל מה שעור יבש זקוק לו זה פילינג טוב, לכן אני תמיד ממליצה גם ללקוחות שלי לשלב פילינג אחת לשבוע בשגרת הטיפוח. הוא יעזור לך תאי עור מתים, לנקות לכלכוך, להזין את העור שלך בחומרים מזינים ולהחיות עור עייף – כל זה, מבלי לפגוע בשכבת ההגנה הטבעית של העור שלך.

הימנעי ממקלחת עם מים חמים

אני יודעת, מבאס – אבל אם את רוצה עור בריא ולח, את חייבת להתחיל להיגמל ממים רותחים ולעבור למקלחות פושרות. מים חמים זו אחת הסיבות הנפוצות ביותר לעור יבש אצל נשים, במיוחד בחורף. זה גורם לעור שלך להיות אדמומי, לסבול מכוויות ולפגוע בשכבת ההגנה הטבעית שלו. אם ממש קשה לך, את יכולה להתחיל את המקלחת עם מים חמים וב-10-5 דקות האחרונות לעבור למים פושרים.

הימנעי מחומרי ניקוי כימיים ובחרי במוצרי טיפוח נקיים  

תכשירי ניקוי וטיפוח באופן כללי, מכילים חומרים פעילים קשים, שנועדו לנקות את העור שלך מכל הלכלכוך והשומן שהצטבר. עם זאת, אם יש לך עור יבש, אני ממליצה לך להימנע מאלה, ולהקפיד לבחור במוצרי ניקוי נקיים עם חומרים כמה שיותר טבעיים כדי להעניק לעור שלך את ההזנה שהוא זקוק לה מבלי לפגוע בו.

אני מליצה לך לבדוק את מוצרי הטיפוח של גאיה קוסמטיקס שמכילים חומרים טבעיים, עדינים – ללא פרבנים וחומרים מייבשים אחרים שיזיקו לעורך.

אישה שמה קרם לחות על עור יבש

מהי שגרת הטיפוח הטובה ביותר לעור יבש?

שגרת טיפוח טובה ובריאה מורכבת תמיד מ-3 שלבים בסיסיים: ניקוי, לחות והגנה. כדי למצוא את שגרת הטיפוח הטובה ביותר לעור שלך, עקבי אחר השלבים הבאים:

שלב 1 – התחילי בניקוי העור שלך עם תרחיץ פנים עדין. כאמור, בחרי בסבונים עדינים, נקיים מפרבנים ושמכילים חומרים טבעיים כמו אלוורה.

שלב 2 – השתמשי בטונר נטול אלכוהול שלא יפגע ברמות ה-PH  בעור שלך.

שלב 3 – השתמשי בקרם לחות בעל מרקם עשיר שיעניק לך את כל ההזנה שהעור שלך זקוק לו.

שלב 4 – אחרון חביב – קרם הגנה! בחרי בקרם הגנה שמתאים לעור יבש.

אילו טיפולים טבעיים יעזרו לעור יבש?

אז כן, בהחלט יש כל מיני חומרים טבעיים שיוכלו לעזור להקל על עור יבש וסדוק, עם זאת, אני כן אחדד ואגיד שזה לא תחליף לשגרת טיפוח שכוללת קרם לחות, תרחיץ פנים עדין, סרום, פילינג וקרם הגנה. בנוסף, אני ממליצה להשתמש בכל השיטות הללו אחת לשבוע ואפילו אחת לשבועיים.

 

🌸שמנים טבעיים: שמן קוקוס ושמן שקדים

כשאנחנו מדברות על טיפול בעור יבש, אפשר ומומלץ מדי פעם לשלב שמנים בשגרה, בזהירות ובעיקר בעונת החורף. שמן קוקוס ושמן שקדים מתוקים ידועים שניהם כבעלי יתרונות רבים לעור יבש. הם מכילים חומצות שומן חיוניות לצד חומרים מזינים אחרים שיעזרו להגן על העור שלך מפני נזקים הקשורים ליובש. אני ממליצה תמיד לבחור בשמן קוקוס אורגני בכבישה קרה ובשמן שקדים אורגני. שימי לב להשתמש בשמנים אלו רק לאחר מקלחת כשהעור שלך עדיין לח.

 

🌸 דבש אורגני

הנשק הסודי שלך לטיפול בעור יבש נמצא במזווה במטבח שלך. הדבש – ידוע בתכונות המדהימות שלו לחיטוי, הזנה והלחות רבה שהוא מעניק. אני אוהבת אחת לשבועיים לעשות מסכת דבש עם מעט דבש אורגני ו2 כפות חלב, מחכה שזה יתבייש ולאחר מכן שוטפת. זה משאיר את העור נקי, זוהר ונעים יותר, מרגיע מאוד את תחושת העקצוצים שנובעת מיובש.

 

🌸 אלוורה

לאלוורה יש סגולות מרגיעות, וזה יוכל לעזור לך לשקם את העור היבש שלך. הוא משמש גם פעמים רבות לטיפול באקנה ופצעונים. תוכלי להשתמש ישירות בג'ל שמגיע מהצמח, או לבחור במוצרים טבעיים שמכילים אלוורה. אלוורה עוזרת להקל על גירוי, אדמומיות ופריחה שנגרמים מעור יבש. 

 

🌸שמן אתרי סנדלווד

אם את סובלת מעור יבש, נסי להשתמש בשמן אתרי סנדלווד – עובד מצוין, מרגיע, מאזן את העור וכדאי לדעת שההוא גם עוזר להרגיע חרדות ונדודי שינה. יש למהול את השמן בשמן בסיס אחר ולא להשתמש בו באופן ישיר על העור. כמו כן, יש לבדוק שאינך רגישה לשמן. 

 

אישה מורחת שמן על עור הפנים

כמה מילים אחרונות

בשורה תחתונה: בדיוק כמו כל סוג עור – אפשר לטפל בעור יבש כל עוד תקפידים למלא את צרכיו ולהקפיד להזין את גופך בלחות (אגב, זה כולל גם שתיית מים). אני מקווה שהמדריך הזה עזר לך, אם יש לך שאלות נוספות מוזמנת להשאיר לנו תגובה 😊

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (9)

שחורים באף – איך להוציא אותם ביעילות?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

עגלת קניות