מוצר ראשון ב-20% | מוצר שני ב-30% | מוצר שלישי ב-40%. ההנחה תתעדכן בעגלת הקניות *בכפוף לתקנון

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

תווית מבצע

קרם אנטי אייג'ינג

250.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B4 מברשת הצללות (קונטור)

189.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית דחוסה

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B12 מברשת שפתיים

99.00

Sale 30%

תווית מבצע

פריימר

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית אפויה

112.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית דחוסה – סדרה חדשה

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B5 מברשת סומק

169.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

B7 מברשת קבוקי

229.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לילה

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

סומק מינרלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

ברונזר מינרלי

124.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

פפיטידים לעור – מה חשוב לדעת?

בדרך אחרי עור צעיר וזוהר, אנו נתקלים ללא הרף במספר עצום של מרכיבים המתיימרים להיות סם הנעורים. בין אלה, פפטידים בולטים ביתרונותיהם המגובים במדע ובפופולריות הגוברת בשגרת טיפוח העור. אבל מה הם בעצם פפטידים, ולמה הם חיוניים לעור שלך? פוסט זה יעמיק בעולם המרתק של פפטידים לעור, יחקור את היתרונות שלהם, מקורותיהם, שיטות היישום, ההתאמה, ומי אולי תרצה להימנע מהם. בואו נתחיל 

מה זה בדיוק פפיטידים?

פפטידים הם תרכובות מעניינות בעולם הטיפוח, המאופיינים במבנה שלהם כשרשראות קצרות של חומצות אמינו. חומצות אמינו עצמן הן אבני היסוד של חלבונים, אשר ממלאים תפקיד מכריע בבריאות העור ושלמותו. חלבונים אלו, כגון קולגן, אלסטין וקראטין, אחראים על מרקם העור, החוזק והחוסן שלו.

ההבחנה בין פפטידים לחלבונים נעוצה בגודלם. הפפטידים קטנים משמעותית, וזה גורם מכריע בפונקציונליות שלהם בטיפוח העור. גודל קטן יותר זה מאפשר לפפטידים לחדור לשכבה העליונה של העור ביעילות רבה יותר מאשר מולקולות חלבון גדולות יותר. לאחר שחדרו לעור, הפפטידים ממלאים תפקיד ייחודי וחיוני: הם פועלים כשליחים בתוך העור, מתקשרים עם תאים כדי להפעיל פונקציות שונות החיוניות לשמירה על עור צעיר ובריא.

אחד התפקידים העיקריים של פפטידים בטיפוח העור הוא לאותת לתאי העור לייצר יותר קולגן. קולגן הוא החלבון השכיח ביותר בעור, המספק לו מבנה ומוצקות. עם זאת, ככל שאנו מתבגרים, הגוף שלנו מייצר פחות קולגן, מה שמוביל לאובדן גמישות העור ולהופעת קמטים וקמטוטים. על ידי גירוי ייצור קולגן, פפטידים עוזרים להילחם בסימני ההזדקנות הללו, ומקדמים עור מוצק ואלסטי יותר.

מעבר לייצור קולגן, פפטידים גם מאותתים לתאי העור לעסוק בפעילויות מועילות אחרות. אלה יכולים לכלול האצת תהליך הריפוי, הפחתת דלקת והגנה על העור מפני נזק. גישה רב-גונית זו מאפשרת לפפטידים לטפל במגוון של בעיות עור מעבר להזדקנות בלבד, כולל רגישות, יובש וגוון עור לא אחיד.

בנוסף  הספציפיות של אותות פפטידים יכולה לכוון לבעיות עור שונות. לדוגמה, פפטידים מסוימים נועדו לחקות את ההשפעות של בוטוקס, להרפיית שרירים זמנית כדי להפחית את המראה של קמטי הבעה. אחרים עשויים להיות מכוונים לשיפור תפקוד מחסום העור, לעזור לשמור על הלחות ולהגן מפני גורמי סביבה כמו זיהום וקרינת UV.

בהתחשב ביכולתם לחדור עמוק לעור ולהשפיע ישירות על ההתנהגות התאית, פפטידים הם מרכיב מוערך מאוד בתכשירים לטיפוח העור. הם נמצאים בדרך כלל בסרומים, קרמים ומסכות המיועדות לאנטי-אייג'ינג, תיקון עור ולחות. לכל מי שמחפש לשפר את בריאות העור ואת המראה שלו, שילוב פפטידים בשגרת הטיפוח שלו יכול להיות מחליף משחק, ומציע גישה מתקדמת מבחינה מדעית לשמירה על זוהר צעיר של העור.

מה היתרונות של הפפיטדים?

היתרונות של פפטידים לעור הם עצומים ומרשימים כאחד, ונותנים מענה למגוון רחב של צרכי העור. הטענה העיקרית שלהם בכל מדעי טיפוח העור היא היכולת שלהם לעורר ייצור קולגן. ככל שהעור מזדקן, רמות הקולגן הטבעיות שלו יורדות, מה שמוביל לאובדן המוצקות ולהופעת קמטים. על ידי איתות לתאי העור להגביר את ייצור הקולגן, לפפטידים תפקיד מכריע בהיפוך סימני ההזדקנות הללו, וכתוצאה מכך עור שנראה ומרגיש מוצק ואלסטי יותר.

אבל היתרונות של שילוב פפטידים במשטר הטיפוח שלך חורגים הרבה מעבר ליכולות האנטי-אייג'ינג שלהם. פפטידים הם גם בעלי ברית חזקים בתיקון עור פגום. גורמי לחץ סביבתיים כגון קרינת UV, זיהום ותנאי מזג אוויר קיצוניים עלולים לפגוע במחסום הטבעי של העור, ולהוביל לבעיות כמו יובש, רגישות והזדקנות מואצת. פפטידים מסייעים על ידי איתות לתאי עור להתחדש ולתקן, לקדם עור בריא וגמיש יותר.

דלקת היא יריב נוסף של עור בריא, שמוביל לעתים קרובות לאדמומיות, אי נוחות והחמרת מצבים כמו אקנה ורוזציאה. לפפטידים יש תכונות אנטי דלקתיות שיכולות להרגיע עור מגורה, להפחית אדמומיות ולהרגיע דלקת. זה הופך אותם לבחירה מצוינת עבור אלה עם עור רגיש או מצבי עור דלקתיים, מה שמספק מסלול לעור מאוזן יותר, פחות תגובתי.

שיפור תפקוד המחסום של העור הוא יתרון משמעותי נוסף שמציעים פפטידים. מחסום עור חזק ושלם חיוני לשמירת הלחות, הגנה מפני גורמי סביבה ושמירה על חיידקים מזיקים. פפטידים מחזקים מחסום זה, משפרים את רמות הלחות של העור ואת הבריאות הכללית. זה לא רק עוזר בשמירה על המראה הצעיר של העור אלא גם מגביר את ההגנה שלו מפני לחצים חיצוניים.

יתר על כן, התכונות האנטי-מיקרוביאליות של פפטידים מסוימים מציעות ברכה לעור נוטה לאקנה. לעתים קרובות אקנה מחמירה על ידי חיידקים, ועל ידי מאבק בחיידקים מזיקים אלה, פפטידים יכולים לסייע בהפחתת פצעונים ולקדם עור נקי יותר. פעולה אנטי-מיקרוביאלית זו, בשילוב עם ההשפעות האנטי-דלקתיות שלהם, הופכת את הפפטידים למרכיב רב עוצמה במאבק באקנה.

לבסוף, הרבגוניות של פפטידים פירושה שניתן לעצב אותם כדי להתמקד בבעיות עור ספציפיות. מהגברת לחות ומוצקות ועד הפחתת היפרפיגמנטציה ושיפור חידוש העור, השימוש המותאם בפפטידים במוצרי טיפוח מאפשר פתרונות טיפוח מותאמים אישית העונים על הצרכים האישיים.

מה התפקיד של פפטידים

בעולם הטיפוח? 

 לפפטידים תפקיד מכריע בטיפוח העור ובקוסמטיקה, והם פועלים כמרכיבים בסיסיים המתמקדים בבעיות עור שונות, החל מסימני הזדקנות ועד לצרכי הידרציה. כאמור מדובר בשרשראות קצרות של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של חלבונים בעור, כמו קולגן, אלסטין וקראטין. חלבונים אלו חיוניים למיצוק העור, לגמישותו ולבריאותו הכללית. הנה קצת על התפקיד של הפפטידים בעולם הטיפוח:
 
1. גירוי ייצור קולגן
אחד היתרונות המפורסמים ביותר של פפטידים בטיפוח העור הוא יכולתם לעורר ייצור קולגן. קולגן הוא חלבון חיוני המעניק לעור את המבנה והמוצקות שלו. ככל שאנו מתבגרים, ייצור הקולגן פוחת באופן טבעי, מה שמוביל לקמטים ולעור נפול. פפטידים מאותתים לעור להגביר את ייצור הקולגן, ובכך להפחית את הופעת הקמטים והקמטוטים ולשפר את מוצקות העור.
 
2. שיפור מחסום העור
פפטידים יכולים גם לחזק את תפקוד המחסום של העור. מחסום עור בריא מגן מפני גורמי סביבה כמו מזהמים וקרינת UV, ומונע איבוד מים מוגזם. כמה פפטידים נמצאו כמקדמים סינתזה של סרמידים, ליפידים טבעיים שהם מרכיבים חיוניים במחסום העור, ועוזרים לשמור על לחות העור וגמיש.
 
3. הידרציה
פפטידים מסוימים, המכונים "פפטידים קושרי לחות", יכולים לשפר את רמות הלחות של העור. הם פועלים על ידי משיכת ושמירה על לחות בעור, מה שעוזר להגביר את מראה העור, להפחית את הנראות של קווים עדינים ולגרום לעור להיראות זוהר ובריא יותר.
 
4. תכונות אנטי-מיקרוביאליות
לפפטידים מסוימים יש תכונות אנטי-מיקרוביאליות ויכולים לסייע בהגנה על העור מפני מיקרואורגניזמים מזיקים. זה מועיל במיוחד במוצרים המיועדים לעור נוטה לאקנה, מכיוון שהוא יכול לעזור להפחית את נוכחותם של חיידקים הגורמים לאקנה ופתוגנים אחרים.
 
5. פתרונות ממוקדים
לפפטידים שונים יש פונקציות ספציפיות, המאפשרות פתרונות ממוקדים לטיפול בעור. לדוגמה, פפטידים מסוימים מכוונים ספציפית לסימני ההזדקנות סביב העיניים על ידי הרפיית השרירים באופן דומה לזה של רעלנים מוחזרים בהזרקה, אם כי באופן פחות דרמטי.
 

איפה אפשר למצוא פפיטדים?

פפטידים, עם היתרונות העמוקים שלהם לעור, משולבים במוצרי טיפוח שונים, מה שהופך אותם לנגישים וקלים לשילוב במשטר הטיפוח שלך. הנה כמה מוצרים בהם תוכלי למצוא אותם:

סרומים

סרומים הם בחירה פופולרית לאספקת ריכוז גבוה של חומרים פעילים כמו פפטידים. בשל אופיים קל המשקל והחדיר ביותר, סרומים הם אידיאליים להבטחת הפפטידים להגיע לשכבות העמוקות של העור. בעת בחירת סרום, כדאי לבחור אחד שמפרט פפטידים ליד ראש רשימת הרכיבים. מיקום זה מצביע בדרך כלל על ריכוז גבוה יותר של פפטידים, המבטיח יתרונות עור משמעותיים יותר. סרומים מושלמים להתמקדות בבעיות עור ספציפיות כגון הזדקנות, לחות או תיקון.

קרמים

קרמי לחות המושרים בפפטידים הם דרך מצוינת נוספת להחדיר את שרשראות חומצות האמינו הללו לשגרת הטיפוח שלך. קרמים נוטים להיות בעלי עקביות עבה יותר מאשר סרומים והם נועדו ליצור מחסום על העור שנועל את הלחות יחד עם החומרים הפעילים. קרמים מועשרים בפפטידים יכולים לעזור לשפר את גמישות העור, להפחית את הופעת הקמטים ולשפר את המרקם והמוצקות הכללית של העור. הם מתאימים במיוחד לשימוש במהלך הלילה כאשר תהליכי התיקון הטבעיים של העור פעילים יותר.

מסכות

מסכות פנים מציעות טיפול ממוקד החדור בפפטידים ומרכיבי הזנה אחרים. בין אם אתם מעדיפים מסכות סדינים, מסכות על בסיס חימר או קרם, הכללת פפטידים יכולה לספק דחיפה מחייה לעור. מסכות מיועדות לשימוש תקופתי, ומציעות טיפול מרוכז הנותן מענה לבעיות ספציפיות כמו יובש, קהות או סימני הזדקנות בצורה אינטנסיבית יותר.

פפטידים – מה בדיוק לחפש?

Matrixyl (Palmitoyl Pentapeptide): ידוע ביכולתו לעורר את ייצור הקולגן ולהפחית את המראה של קווים עדינים וקמטים, מה שהופך אותו למרכיב עיקרי במוצרי טיפוח אנטי אייג'ינג.

Argireline (Acetyl Hexapeptide): מכונה לעתים קרובות 'בוטוקס בבקבוק', Argireline מכוון לקמטי הבעה על ידי הרפיה זמנית של השרירים האחראים לקווים אלו, מה שמוביל לעור חלק יותר.

פפטידים נחושת: פפטידים אלו לא רק מקדמים ייצור קולגן ואלסטין אלא גם בעלי תכונות נוגדות חמצון ויכולים לשפר את תהליכי הריפוי של העור. פפטידי נחושת מועילים במיוחד לתיקון והצערת העור.

למי זה הכי מתאים?

פפטידים, עם תכונותיהם הרבגוניות והעוצמתיות, בולטים כמגדלור של תקווה לדמוגרפיה רחבה של חובבי טיפוח העור. הם לא רק עוד מרכיב על התווית; פפטידים הם אבן יסוד לכל מי ששואף לשפר את בריאות ומראה העור שלו. בין אם החשש נעוץ בתחומי ההזדקנות, מרקם העור או החיוניות הכללית, פפטידים נותנים פתרון מבטיח.

עבור עור מבוגר

ככל שהעור מזדקן, הוא עובר שינויים שונים – הוא מאבד גמישות, מוצקות ויכולת לשמור על לחות, מה שמוביל להופעת קמטים, קמטים עדינים ועור עמום. פפטידים מתאימים במיוחד לאנשים המבחינים בסימני ההזדקנות הללו. על ידי איתות לעור להגביר את ייצור הקולגן והאלסטין, פפטידים נוגדים ישירות את ההשפעות הנראות לעין של ההזדקנות, ומשחזרים מראה צעיר ותוסס יותר. הם מהווים ברכה עבור אלה בסוף שנות ה-20 לחייהם ואילך, ובשלב זה תהליך ההזדקנות הטבעי מתחיל להשפיע באופן ניכר על מרקם העור וגמישותו.

עבור מרקם וטון ממוקד
מעבר ליכולת האנטי-אייג'ינג שלהם, פפטידים מחזיקים ביתרונות עבור אלה העוסקים במרקם וגוון העור. ניתן לטפל בבעיות כמו מרקם מחוספס, נקבוביות מוגדלות וגוון עור לא אחיד עם נוסחת הפפטידים הנכונה. פפטידים יכולים לעזור להחליק את פני העור, לעדן את הנקבוביות ולהחליק את גוון העור, ולתרום לעור פנים מעודן וזוהר יותר.

לחובבות טיפוח העור המודעים לבריאות
פפטידים פונים גם לאלה המתמקדים בשמירה ושיפור בריאות העור הכללית. הודות ליכולתם לחזק את תפקוד המחסום של העור, פפטידים חיוניים להגנה על העור מפני גורמי סביבה, מניעת איבוד לחות ושמירה על האיזון הטבעי שלו. אנשים המחפשים לחזק את הגנות העור שלהם תוך קידום יכולות הריפוי וההתחדשות המולדות שלו, ימצאו בפפטידים בעלי ברית שלא יסולא בפז.

למי זה לא מתאים?

בעוד שפפטידים בטוחים בדרך כלל לרוב סוגי העור, אלו עם מצבי עור או רגישויות מסוימות צריכים להמשיך בזהירות. אם יש לך היסטוריה של תגובות למוצרי טיפוח או מרכיבים ספציפיים, עדיף לבדוק תיקון מוצר פפטיד חדש לפני יישום מלא. יתרה מכך, נשים בהריון או מניקות צריכות להתייעץ עם הרופא שלהן תמיד.

לאיזה שינויים את יכולה לצפות משימוש בפפטידים?

שילוב של פפטידים בשגרת טיפוח העור שלך באמצעות טיפולים או מוצרים המנוסחים עם פפטידים, יאפשר לך ליהנות מכמה שינויים חיוביים במראה העור ובבריאותו לאורך זמן. היקף השינוייםיהיה תלוי בגורמים כגון סוג הפפטידים הספציפי בשימוש, הריכוז במוצר, סוג העור שלך, סוג המוצר וכמה את עקבית בשימוש. הנה כמה מהשינויים שתוכלי לצפות להם:

1. מראה מופחת של קווים עדינים וקמטים

אחד היתרונות המבוקשים ביותר של טיפול בפפטיד הוא הפחתת הופעת הקמטים והקמטוטים. פפטידים ממריצים את ייצור הקולגן והאלסטין, חלבונים החיוניים לשמירה על מבנה העור וגמישותו. עם ייצור מוגבר של קולגן, העור שלך יכול להיות מוצק ושמנמן יותר, מה שעוזר להחליק קמטים וקמטוטים לאורך זמן.

2. מוצקות וגמישות העור משופרים

מכיוון שפפטידים מגבירים את רמות הקולגן והאלסטין, ייתכן שתבחיני בשיפור במוצקות ובגמישות העור. זה יכול להוביל למראה צעיר יותר, כשהעור מרגיש גמיש וגמיש יותר. השפעה זו מועילה במיוחד לעור מבוגר, אשר באופן טבעי מאבד מוצקות וגמישות לאורך זמן.

3. לחות מוגברת של העור

לפפטידים מסוימים יש את היכולת לשפר את הלחות העור על ידי קשירת לחות לעור או שיפור גורמי הלחות הטבעיים של העור. אם העור שלך יבש או מיובש, טיפולי פפטידים יכולים להוביל לשיפור ניכר במרקם העור, ולגרום לו להרגיש חלק יותר ולחות.

4. מחסום עור מחוזק

פפטידים יכולים לחזק את תפקוד המחסום של העור, להגן מפני נזקי הסביבה ולמנוע אובדן לחות. מחסום עור חזק יותר הוא בריא יותר, גמיש יותר ומסוגל להתגונן טוב יותר מפני חומרים מגרים ומזהמים. זה יכול לגרום לפחות פצעונים, פחות רגישות והפחתה באדמומיות ובגירוי.

5. גוון ומרקם עור אחיד

לפפטידים מסוימים יש תכונות שיכולות לסייע באיזון גוון ומרקם העור, לגרום לעור להיראות חלק יותר ולהפחית את המראה של נקבוביות וצלקות קלות. בנוסף, ניתן לשפר את הבהירות והזוהר הכללית של העור, מה שמעניק לך מראה רענן ומתחדש יותר.

תוך כמה זמן רואים שינוי?

הזמן שלוקח לטיפולי עור מבוססי פפטידים להראות השפעות נראות לעין משתנה בהתאם למספר גורמים, כולל נוסחת הפפטיד הספציפי, מצב העור שלך, ריכוז הפפטידים במוצר, והאופן שבו אתה מיישם את הטיפול באופן עקבי.

השפעות ראשוניות:
2-4 שבועות: אנשים מסוימים עשויים להתחיל להבחין בשיפורים ראשוניים בלחות העור ועלייה קלה בגמישות העור. שינויים מוקדמים אלו הם לרוב עדינים וכוללים שימור לחות טוב יותר ומרקם עור רך יותר.
שיפורים בולטים:
4-12 שבועות: בשימוש עקבי, ניתן לראות שיפורים בולטים יותר במהלך תקופה זו. זה כולל הפחתת הופעת הקמטים והקמטוטים, שיפור מוצקות העור וגוון עור אחיד יותר. העיתוי המדויק יכול להשתנות מאוד בין אנשים.
שינויים מהותיים:
3-6 חודשים: לשינויים משמעותיים, במיוחד במונחים של הפחתת קמטים עמוקים ושיפור גמישות העור, זה עשוי לקחת מספר חודשים של שימוש עקבי. בשלב זה, ההשפעות המצטברות של ייצור מוגבר של קולגן ומנגנוני תיקון העור יכולות להוביל לשיפורים דרמטיים יותר במראה העור.
שימוש לטווח ארוך:
כדי לשמור על היתרונות ולהמשיך לראות שיפורים, מומלץ שימוש לטווח ארוך. טיפוח העור הוא מצטבר, וככל שאת משתמשת בטיפולי פפטידים זמן רב יותר כחלק מהשגרה שלך, כך התוצאות יכולות להיות טובות יותר מבחינת בריאות העור ומראהו.

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

60

עור רגיש – מה חשוב שתדעי?

עגלת קניות