מוצר ראשון ב-20% | מוצר שני ב-30% | מוצר שלישי ב-40%. ההנחה תתעדכן בעגלת הקניות *בכפוף לתקנון

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קונסילר נוזלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B11 מברשת צלליות

119.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לחות

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע

ברונזר מט מינרלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית אפויה

112.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית דחוסה

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

מסקרה טבעונית

112.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית מינרלית

88.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

מייקאפ מינרלי

174.00

Sale 30%

תווית מבצע

פריימר

237.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B12 מברשת שפתיים

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

סומק מינרלי

124.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

עור מגורה – המדריך להרגעת העור

התמודדות עם עור מגורה יכולה להיות יותר מסתם אי נוחות קלה; זו חוויה מעיקה שיכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של כל אחד. בין אם זה נובע מגורמים סביבתיים, מתח או מצבים בריאותיים בסיסיים, אי הנוחות והתסמינים הנראים לעיתים קרובות יכולים להשפיע על הביטחון העצמי. במאמר זה, נתעמק במה מהווה עור מגורה, נחקור את הסימפטומים שלו, הסיבות הבסיסיות, והכי חשוב, נשתף בשיטות עדינות וטבעיות להרגעת העור. בנוסף, אנו ניגע מתי ייתכן שיהיה צורך להתייעץ עם איש מקצוע. אז בואו נתחיל!

מה התסמינים של עור מגורה

אדמומיות היא לעתים קרובות הסימן הבולט ביותר לגירוי בעור. זה יכול לנוע בין סומק ורוד בהיר לגוון אדום עמוק וכועס, המעיד על דלקת או גירוי מתחת לפני העור. אדמומיות זו יכולה להיות מקומית לאזור אחד או להתפשט על פני חלקים גדולים יותר של הגוף.

גירוד, עוד סימפטום שכיח, יכול להיות מטריד במיוחד. זה עשוי להתחיל כמטרד קל אבל יכול להסלים לצורך עז להתגרד. גירוד תכוף עלול לגרום נזק נוסף לעור, וליצור מעגל של גירוי וגרד הידוע בשם "מחזור גירוד-גירוד".

יובש והתקלפות הם תסמינים הקשורים זה לזה, הנובעים לרוב מחוסר יכולתו של העור לשמור על לחות. חוסר לחות זה יכול להוביל לתחושה מחוספסת ומתוחה בעור, מלווה בפתיתים או קשקשים גלויים שיכולים להיות מביכים ולא נוחים.

נפיחות או בצקת היא סימפטום המעיד על תגובה דלקתית משמעותית יותר, הקשורה לרוב לגירויים קשים יותר או לתגובות אלרגיות. נפיחות יכולה להוסיף לאי הנוחות ועלולה להשפיע על תפקוד האזור הפגוע, במיוחד אם היא מתרחשת על הפנים. 

תחושת צריבה מלווה לעתים קרובות עור מגורה, במיוחד כאשר הוא נחשף לטריגרים מסוימים כמו מוצרי טיפוח, חומרי ניקוי או אפילו מים. תחושה זו יכולה לנוע בין עקצוץ קל ועד כאב חמור, המעיד על כך שהמחסום של העור נפרץ ומגיב אפילו למגרים קלים.

במקרים חמורים יותר, העור עלול לפתח שלפוחיות או סדקים. שלפוחיות יכולות לאותת על רמה עמוקה יותר של נזק ועשויות להצביע על מצבים כמו דלקת עור ממגע או כוויות שמש חמורות. סדקים, במיוחד בקמטי העור או היכן שהעור העבה ביותר, עלול להיות כואב ומגביר את הסיכון לזיהום.

לבסוף, רגישות מוגברת למוצרי טיפוח או לגורמים סביבתיים היא דאגה משמעותית. מוצרים או מצבים שסבלו בעבר עלולים לגרום לגירוי לפתע, ולסמן שתפקוד המחסום של העור נפגע ואינו מסוגל להגן אפילו מפני גירויים שפירים.

מה הגורמים לעור מגורה?

גורמים סביבתיים: העור פועל כמחסום מפני פגעי מזג האוויר, אך תנאי מזג אוויר קיצוניים יכולים להכריע את ההגנה הטבעית הזו. טמפרטורות קיצוניות – הן חמות והן קרות – עלולות לשאוב את העור מלחות, ולהוביל ליובש ולגירוי. לרוח יכולה להיות השפעה דומה, להפשיט את העור משמני המגן שלו ולהשאיר אותו פגיע לגירוי. חשיפה לשמש היא גורם קריטי נוסף; מעבר לסיכון לכוויות שמש, חשיפה ממושכת לקרני UV עלולה לפגוע בעור לאורך זמן, ולהוביל ליובש, להזדקנות מוקדמת ולסיכון מוגבר לסרטן העור. בנוסף, רמות לחות נמוכות, במיוחד בחורף או בסביבות ממוזגות, עלולות לייבש את העור.

חומרים מגרים כימיים: מגוון רחב של כימיקלים המצויים במוצרים יומיומיים עלולים לגרות את העור. מוצרי טיפוח, אפילו כאלה המשווקים כעדינים או לעור רגיש, יכולים להכיל חומרים מגרים כמו אלכוהול, ניחוחות או חומרים משמרים מסוימים. חומרי ניקוי וחומרי ניקוי מכילים לעתים קרובות כימיקלים קשים שיכולים להסיר מהעור את השמנים הטבעיים שלו, מה שמוביל ליובש וגירוי. אפילו בדים, במיוחד סינתטיים, עלולים לגרום לגירוי במגע ישיר או בגלל חומרי הניקוי ומרככי הכביסה המשמשים לטיפול בהם.

גורמים נוספים: מצב העור יכול להיות מושפע באופן משמעותי מגורמים ביולוגיים ופנימיים. מצבי עור בסיסיים כמו אקזמה (אטופיק דרמטיטיס), פסוריאזיס ורוזציאה מאופיינים בהתלקחויות של גירוי בעור. מצבים אלו יכולים להיות מופעלים או להחמיר על ידי גורמים סביבתיים, מתח וגורמים מגרים אחרים. אלרגיות לחומרים ספציפיים, המכונה דרמטיטיס מגע, עלולה לגרום לעור להגיב במגע עם האלרגן, מה שמוביל לאדמומיות, גירוד ולעיתים שלפוחיות.

תזונה והדרציה: מה שאנו צורכים יכול להתשקף בעור שלנו. תזונה חסרת רכיבים תזונתיים חיוניים, חומצות שומן ונוגדי חמצון עלולה לפגוע ביכולת העור לתקן את עצמו ולשמור על לחות, מה שמוביל ליובש וגירוי. הידרציה מספקת היא גם קריטית; צריכת מים לא מספקת עלולה להשאיר את העור נראה עמום ונוטה יותר לגירוי.

איך להרגיע את עור מגורה?

טיפול בעור מגורה בגישה טבעית ועדינה עוסק יותר מסתם מריחת מוצרים; זוהי אסטרטגיה הוליסטית הכוללת אורח חיים, תזונה ובחירה קפדנית של מרכיבי טיפוח העור. בואו נרחיב על שיטות אלו כדי לספק מדריך מקיף להרגעת העור באופן טבעי.

לחות באופן קבוע

לחות זה דבר בסיסי בטיפול בעור מגורה. זה עוזר לחדש את הלחות שאבדה ומחזק את תפקוד המחסום של העור. חפשו קרמי לחות עם מרכיבים טבעיים ומרגיעים:

אלוורה ידועה בתכונות המרגיעות והמרפאות שלה. זה מספק אפקט קירור שיכול להפחית אדמומיות ודלקת.

חמאת שיאה עשירה בחומצות שומן וויטמינים, מה שהופך אותה לקרם לחות מצוין שיכול לעזור גם בשיקום מחסום העור.

שמן קוקוס מכיל חומצה לאורית, הידועה בתכונות האנטי-מיקרוביאליות שלה, מה שהופך אותו לא רק לקרם לחות אלא גם למגן מפני חיידקים.

ניקוי עדין

הניקוי אמור להסיר זיהומים מבלי לפגוע בשמנים הטבעיים של העור. השתמש במים פושרים ובחומרי ניקוי עדינים ללא סבון כדי לשמור על עורך נקי ומאוזן. הימנע מפילינג מכני או קרצוף חזק מדי, מכיוון שהם עלולים להחמיר את הגירוי. במקום זאת, בחרי בתנועות טפיחות עדינות בעת ייבוש העור כדי למנוע החמרה נוספת.

הגנה 

הגנה על הסביבה חיונית לעור רגיש או מגורה. בגדי מגן וכובעים יכולים להגן על העור מפני קרני UV מזיקות ומתנאי מזג אוויר קשים. בעת בחירת קרם הגנה, חפש מוצרים טבעיים מבוססי מינרלים עם תחמוצת אבץ או טיטניום דו חמצני. מרכיבים אלו מהווים מחסום פיזי על פני העור, המשקפים את קרני השמש מבלי לגרום לגירוי שמסנני קרינה כימיים עלולים לעורר.

דיאטה אנטי דלקתית

מה שאת אוכלת יכול להשפיע באופן משמעותי על בריאות העור שלך. תזונה אנטי דלקתית יכולה לתמוך בריפוי העור מבפנים החוצה. לִכלוֹל:

חומצות שומן אומגה 3, המצויות בדגים כמו סלמון, זרעי צ'יה ואגוזי מלך, כדי להפחית את הדלקת.

נוגדי חמצון בפירות יער, אגוזים ותה ירוק יכולים להגן על העור על ידי נטרול רדיקלים חופשיים.

עלים ירוקים וירקות אחרים עשירים בויטמינים ומינרלים התומכים בבריאות העור ובתיקון.

בנוסף, שקלי להפחית או להעלים מזונות דלקתיים כמו סוכרים מעובדים, מוצרי חלב וגלוטן, מכיוון שהם יכולים להחמיר בעיות עור עבור אנשים מסוימים.

שתי המון מים 

הידרציה היא המפתח לשמירה על גמישות העור ותפקוד המחסום. כוון לפחות 8 כוסות מים ביום, יותר אם אתה פעיל או חי באקלים חם. תה צמחים ופירות וירקות עשירים במים יכולים גם הם לתרום לצריכת הנוזלים היומית שלך, להציע הידרציה יחד עם חומרים מזינים חיוניים.

טיפים נוספים

קומפרסים קרירים: מריחת מטלית קרירה ולחה על אזורים מגורים יכולה לספק הקלה מיידית מהגירוד ולהפחית את הדלקת.

שמנים טבעיים: בנוסף לשמן קוקוס, שקול שמנים כמו חוחובה, ארגן ושקדים עבור תכונותיהם המרגיעות והלחות.

 

אישה נוגעת בפנים שלה

איך אפשר למנוע עור מגורה? 

מניעת עור מגורה, במיוחד עבור אלה הנוטים לחוות אותו באופן קבוע, כרוכה בגישה הוליסטית המשלבת בחירה קפדנית של מוצרים עם שיטות טיפול טבעיות. המפתח לגישה זו הוא הבנה והטמעה של איפור מינרלי ושגרות טיפוח טבעיות, שיכולות להפחית משמעותית את הסיכוי לגירוי בעור.

איפור מינרלי: אלטרנטיבה עדינה

איפור מינרלי הוא לא רק טרנד; זהו שינוי מהותי באופן שבו אנו חושבים על מוצרי קוסמטיקה והשפעתם על העור שלנו. בניגוד לאיפור התעשייתי, שיכול להכיל חומרים משמרים, ריחות, פרבנים וצבעים סינתטיים – כל אלה יכולים לגרות עור רגיש – איפור מינרלי מורכב ממינרלים טבעיים. מינרלים אלה, כגון טיטניום דו חמצני, תחמוצת אבץ, נציץ ותחמוצות ברזל, נטחנים היטב ומטוהרים כדי להיות עדינים על העור. הנה למה איפור מינרלי חיוני למניעת עור מגורה:

מאפיינים לא קומדוגניים: איפור מינרלי אינו קומדוגני, כלומר אינו סותם את הנקבוביות. זה חיוני למניעת פצעונים וגירוי בעור, שכן נקבוביות סתומות עלולות להוביל לאקנה ולבעיות עור אחרות.

הגנה טבעית מהשמש: מוצרי איפור מינרליים רבים מציעים הגנה טבעית מהשמש, בעיקר בשל הכללת תחמוצת אבץ וטיטניום דו חמצני. מרכיבים אלה פועלים כחומרי הגנה פיזיים, המשקפים קרני UV מזיקות הרחק מהעור, מה שיכול למנוע גירוי ונזקים שנגרמו מהשמש.

ללא חומרים מגרים: על ידי הימנעות מכימיקלים מזיקים, ניחוחות וצבעים מלאכותיים, איפור מינרלי נוטה פחות לגרום לתגובות אלרגיות או לגרות עור רגיש. זה הופך אותו לבחירה אידיאלית עבור אלה עם אקזמה, רוזציאה ועור נוטה לאקנה.

אימוץ טיפול טבעי

שילוב טיפול טבעי בשגרת הטיפוח שלך יכול לשפר עוד יותר את המאמצים שלך למנוע עור מגורה. טיפול טבעי מתמקד בשימוש במוצרים ובשיטות עבודה עדינים, שמקורם במקורות טבעיים וללא כימיקלים קשים. הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

ניקוי עדין: בחרי בחומרי ניקוי עדינים, נטולי סולפט, המסירים לכלוך ושמן מבלי להסיר מהעור את הלחות הטבעית שלו. שטיפת יתר או שימוש בחומרי ניקוי קשים עלולים לפגוע במחסום העור, ולהוביל לגירוי ויובש.

לחות עם שמנים טבעיים: שמנים טבעיים, כגון חוחובה, ארגן ושמן קוקוס, יכולים לספק לחות יעילה ללא תוספת של ניחוחות סינתטיים או כימיקלים שעלולים לגרות את העור. שמנים אלו עוזרים גם לשחזר את המחסום הטבעי של העור.

מרכיבים מרגיעים: חפשי מוצרי טיפוח המכילים מרכיבים טבעיים אנטי דלקתיים ומרגיעים כמו אלוורה, קמומיל ותמצית תה ירוק. אלה יכולים לעזור להרגיע עור מגורה ולהפחית אדמומיות.

תזונה והדרציה: גישה טבעית לטיפול בעור כוללת גם את מה שאת מכניסה לגוף שלך. תזונה עשירה בנוגדי חמצון, חומצות שומן אומגה 3 ושמירה על לחות טובה יכולה לתמוך בבריאות העור מבפנים החוצה, ולהפחית את הסבירות לגירוי.

בדיקה למוצרים חדשים

לפני שילוב כל מוצר חדש בשגרת הטיפוח או האיפור שלך, ביצוע בדיקת תיקון זה אחד הדברים היותר חשובים לבעלות עור רגיש.  זה כרוך במריחה של כמות קטנה של המוצר על אזור נסתר של העור שלך והמתנה של 24-48 שעות כדי לראות תגובות שליליות כלשהן. צעד פשוט זה יכול למנוע גירוי פוטנציאלי או תגובות אלרגיות על פני שטח עור גדול יותר.

הבנה והימנעות מטריגרים
זיהוי והימנעות מגורמים מגרים הם המפתח למנוע עור מגורה. חומרים מגרים נפוצים כוללים בדים מסוימים, חומרי ניקוי כביסה, סבונים, ואפילו כמה מזונות או גורמים סביבתיים כמו אבקת פרחים או פרווה של חיות מחמד. תשומת לב מתי ובאילו נסיבות העור שלך הופך מגורה יכול לעזור לך לזהות דפוסים וטריגרים פוטנציאליים שיש להימנע מהם.

שמירה על מחסום עור בריא
מחסום העור מגן מפני חומרים מגרים ופתוגנים. שמירה על בריאותו חיונית למניעת גירוי. זה כולל:

פילינג עדין לעור הפנים 

בעוד פילינג יתר יכול להוביל לגירוי, שילוב של פילינג עדין בשגרת הטיפוח שלך עוזר להסיר תאי עור מתים שעלולים לסתום את הנקבוביות ולהוביל לאקנה או פצעונים. בחרי בפילינג כמו חומצה לקטית או אנזימים המציעים חלופה עדינה יותר לקרצוף. 

הגנה על העור מפני נזקים סביבתיים
גורמים סביבתיים כגון קרני UV, זיהום וטמפרטורות קיצוניות עלולים לסכן את בריאות העור ולהוביל לגירוי.

הגנה מפני השמש: שימוש יומיומי בקרם הגנה עם מקדם הגנה גבוה יכול להגן על העור מפני נזקי UV.
נוגדי חמצון: שימוש במוצרים עם נוגדי חמצון (כמו ויטמין C או E) יכול להגן מפני זיהום וגורמי לחץ סביבתיים.
ביגוד מתאים: לבישת בגדי הגנה ואביזרים בתנאי מזג אוויר קיצוניים יכולה להגן על העור שלך מפני נזק.


 ניהול מתחים
מתח א סטרס זה ללא ספק טריגר משמעותי לבעיות עור כמו אקזמה, פסוריאזיס ואקנה. ניהול נכון של סטרס באמצעות תרגולים כגון מדיטציה, יוגה, פעילות גופנית סדירה והבטחת שינה מספקת יכול לעזור חל למזער את השפעתו על העור שלך ויותר חשוב – להרגיש טוב יותר 🙂 

 תזונה לבריאות העור
תזונה עשירה בויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון יכולה לתמוך בבריאות העור. מזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3 (כמו סלמון וזרעי פשתן), ויטמינים C ו-E ונוגדי חמצון אחרים (שנמצאים הרבה בפירות וירקות) יכולים לעזור להפחית דלקת ולקדם עור בריא.

 

מתי כדאי ללכת לרופא?

בעוד שניתן לטפל במקרים רבים של עור מגורה בבית, מצבים מסוימים מחייבים ייעוץ מקצועי. אם התסמינים שלך נמשכים למרות טיפול ביתי, או אם את חווה כאבים עזים, נפיחות או סימני זיהום (כגון מוגלה או אדמומיות משמעותית), הגיע הזמן לפנות לרופא. בנוסף, אם את חושדת שגירוי העור התרחש אחרי שימוש במוצר טיוח כלשהוא, חשוב לפנות לרופא המטפל שלך. 

כמה מילים אחרונות 

עור מגורה זה מבאס, אבל החדשות הטובות הן שזה מצבי זמני. מקווה שהטיפים בפוסט הזה יעזרו לך להפחית את הגירוי וליהנות מעור רענן ונעים. 

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

60

עור רגיש – מה חשוב שתדעי?

עגלת קניות