שליח חינם עד הבית בקניה מעל 199 ש"ח
ניסית את המייקאפ והגוון לא התאים? החלפת גוון ללא עלות!

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לילה

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית מינרלית

88.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

סומק מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לחות

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

מסקרה טבעונית

112.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B10 מברשת גבות / ריסים

69.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B4 מברשת הצללות (קונטור)

189.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B9 מברשת אייליינר

119.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

B7 מברשת קבוקי

229.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קונסילר נוזלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B2 מברשת אלכסונית לתיחום

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

מייקאפ מינרלי

174.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

קמטים בצוואר – טיפולים טבעיים (שעובדים!)

היי יקרות, טוב שאתן כאן. היום בואו נדבר בכנות על משהו שכולנו מתמודדים איתו (בעיקר אחרי גיל 35)  קמטי הצוואר המעצבנים האלה. קמטים בצוואר – הם כמו האורחים הבלתי צפויים האלה שמופיעים ללא הזמנה. תהיתן פעם למה הם צצים? לא מדובר רק בהזדקנות; זה שילוב של שמש, קולגן שנפרד מאיתנו לשלום, קצת יציבה לקויה וכמובן…בעיות של עור יבש. אבל אל חשש, אני לא כאן בשביל לשתף בסיפור אימה על קמטים. במקום זאת, אי הולכת לדבר כאן בעיקר על כמה דרכים פשוטות להראות לצווארנו קצת אהבה ולהרחיק את הקמטים האלה. אחרי הכל, לעור שלנו יש סיפור משלו לספר, ואנחנו כאן כדי להפוך את הסיפור הזה לסיפור נהדר וזוהר.

הכירי את האשמים:

אז בואי נפתור את התעלומה מאחורי קמטי הצוואר המציקים האלה. מי אחראי עליהם? ראשית, יש לנו את השמש – חרב פיפיות בתחום הטיפוח. חשיפה לשמש, במיוחד ללא הגנה מתאימה, היא כמו לתת הזמנה פתוחה לקמטים האלה. אני כמובן לא מצפה ממך להימנע לגמרי     מהשמש (כי מי יכולה לעמוד בפני יום שמשי בחוף?), אלא על עשיית שלום עם קרם הגנה ואימוץ כובעים רחבי שוליים כבני ברית החשובים שלך.

הבא ברשימה שלנו הוא תהליך ההזדקנות הבלתי נמנע – ההפחתה האיטית של ייצור הקולגן וכתוצאה מכך הגמישות של העור. דמייני את זה כאבולוציה טבעית, כמו נשירת עלים בסתיו. ככל שהשנים חולפות, העור שלנו עובר שינויים, והקמטים הופכים לחלק מהנרטיב היפה הזה. מדובר פשוט בהליך טבעי.

עכשיו, בואו נדבר על יציבה. תאמיני או לא, זה חשוב איך את שומרת על היציבה שלך. התכופפות מתמדת או התכווצות יכולה לתרום לקמטים האלה על הצוואר. זוהי תזכורת ידידותית לעמוד זקוף, לא רק למען היציבה והגב שלך אלא גם לעור על הצוואר (ולהיות פחות בטלפון שגורם לנו להנמיך את הראש ולהופעת הקמטים האלה). 

לבסוף, יש לנו התייבשות – האויב המושבע של עור גמיש. כשהגוף שלך צמא, גם העור שלך צמא. עור מיובש נוטה יותר לקמטים, כך שהשמירה על לחות טובה היא כמו לתת לעור שלך משקה מרענן. זוהי דרך פשוטה אך יעילה לשמור על מראה צעיר וזוהר יותר.

אם כבר כאן, כדאי לך לשמור גם את המדריכים הבאים: 

אישה עם צוואר חלק מקמטים

אז איך מטפלים בקמטים בצוואר?

שתי המון מים

שתי הרבה מים כדי לסייע במניעת קמטים וכדי לשמור על עור צווארך לח ובריא. כמו שאני תמיד חוזרת ואומרת – טיפוח הגוף שלנו מתחיל מבפנים. ודאי שאת שותה מספיק מים – עליך לצרוך לפחות 2 ליטר מים ביום. כבר יצאו מחקרים רבים שמראים את הקשר בין שתיית מים למראה עור זוהר יותר.

תזונה מאוזנת לעור

תזונה בריאה ומאוזנת, עשירה בוויטמינים ומינרלים יכולה להועיל רבות לגוף, לעור וכתוצאה מכך גם לקמטים בצוואר. ממליצה לצרוך פירות וירקות שעשירים בויטמינים A, C ו-E. ויטמינים אלה מפחיתים באופן משמעותי את השפעות ההזדקנות.

העניקי לחות לעור

לחות, לחות ולחות,  אני חוזרת ואומרת – בנוסף למים חשוב להזין את העור גם מבחוץ. בעוד שנשים רבות  מיישמות טיפולים קוסמטיים על פניהם מדי יום בחריצות, עדיין רבות מהן מפספסות את כל אזור הצוואר ומזניחות אותו וכתוצאה מכך העור שם נוטה להיפגע ולהראות קמטים מהר מאזורים אחרים. לכן, בפעם הבאה שאת מורחת קרם לחות, עושה מסכה או שמה סרום – אל תשכחי גם את הצוואר שלך.

פילינג לצוואר

תאים מתים גורמים לעור שלך להיראות עייף יותר. פילינג מסלק את כל התאים המתים שמצטברים וכמובן גם את הלכלכוך שמצטבר וגורם לפצעונים. בנוסף, טיפולי עור רבים יהיו מועילים יותר לאחר שהעור החדש נחשף. לכן, בפעם הבאה שאת עושה פילינג – תדאגי גם לצוואר. רק טיפ קטן ממני: בחרי בפילינג שאינו גס או חזק מדי בגלל שהעור בצוואר עדין יותר.

אם את פה יש מצב שיעניין אותך גם לקרוא את המדריך שלי לעור חלק >> 

תקריב של קמטי צוואר אצל אישה

השתמשי בקרם הגנה גם בצוואר

קמטים יופיעו אצל כולם באיזה שהוא שלב, אבל הוא יקדים להופיע בעיקר בעור שנחשף לשמש ללא הגנה. העור שלנו בצוואר כאמור רגיש ועדין יותר – לכן אל תשכחי לדאוג למרוח גם את אזור הצוואר שלך בכל בוקר עם מקדם הגנה 40 לפחות.  למרות שקרם ההגנה לא יקטין את הקמטים  הקיימים כעת על הצוואר שלך, הוא יגן מפני נזקי עור נוספים הנגרמים על ידי השמש. בנוסף, שימוש בקרם הגנה יוכל לעזור לך למנוע התפתחות של קמטים חדשים בצוואר בעתיד.

יוגה ותרגילים לצוואר

יוגה ותרגילים לצוואר הם דרך נהדרת למנוע קמטים באזור הזה. תרגילים אלה יוכלו לעזור לך לשמור על הצוואר מתוח, לחטב את השרירים, לשפר את זרימת הדם לאזור ולעודד ייצור קולגן. כל אלה הם כלים מכריעים במאבק נגד הזדקנות העור וקמטים בצוואר. אם את מחפשת תרגילים ממליצה לך להיכנס למדריכים הבאים שלנו על תרגילי יוגה לפנים ולצוואר, עיסוי פנים וגואה שא.

רוצה לדעת איך לשמור על העור שלך צעיר ויפיפה  עם תרגילי פנים? בואי לקרוא את המדריכים הבאים:

יוגה לפנים – תרגילים מומלצים 

רולר לפנים – טיפים לשימוש נכון 

שפרי את מנח הצוואר שלך

האם ידעת שמראה הצוואר שלך יכול להיות מושפע מהיציבה שלך? לדוגמא, אנשים שמבלים כל היום בבהייה בטלפון שלהם עלולים לפתח מצב שנקרא צוואר כפוף ומעוות עם קמטין רבים. לכן, ובמיוחד לצעירות – חשוב לשמור על הטלפון גבוה  ולשמור על יציבה ישרה כדי להפחית את העומס ולהימנע מקמטים  בצוואר.

הפחתת גורמי לחץ

תאמיני לזה או לא – אבל מתח וסטרס ממושך תורם באופן משמעותי להזדקנות מוקדמת של העור. ממליצה להקדיש זמן כל יום כדי להירגע. הקלה ושמירה תקינה על רמות של סטרס יוכל לעזור לגוף שלך לתפקד בצורה טובה יותר ולהאט את ההזדקנות. אומנם זה לא גורם שמשפיע ישירות על קמטים בצוואר, אבל זה כן משהו שחשוב לקחת בחשבון, חוזרת ואומרת – טיפוח תמיד מתחיל מבפנים. אם את מחפשת שיטות הירגעות ממליצה להיכנס למדריך שלנו על איך לעשות מדיטציה להרגעה. 

אישה עם קמטים בצוואר מתסכלת במראה

תרופות סבתא וטיפולים טבעיים לקמטים בצוואר

עכשיו, בואו נסתכל על כמה תרופות סבתא שמעולות (מניסיון!) לקמטים בצוואר.

מיץ אננס

הריכוז הגבוה של נוגדי חמצון וויטמין C של מיץ האננס יכול לסייע במניעת התפתחות של קמטים בצוואר.

אז מה אפשר לעשות?

  • לעסות את הצוואר עם קצת מיץ אננס טבעי (חשוב מאוד שיהיה טבעי!, כן זה יקר אבל שווה את זה) 
  • השאירי אותו למשך 15 דקות ושטפי במים קרים.
  • חזרי על הליך זה במשך כ-3 חודשים כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר.

שקדים

ניתן לומר ששקדים כאחד המרכיבים החשובים ביותר לטיפול בקמטים בצוואר מכיוון שהם כוללים כמויות משמעותיות של ברזל, אבץ, סידן, חומצה פולית וחומצה אולאית.

איך לעצור קמטים בצוואר עם שקדים?

  • משרים כמה שקדים בחלב כל הלילה.
  • ערבבי את השקדים המושרים ומרחי את המשחה הזו על הצוואר.
  • שטפי במים קרים לאחר שהתייבש.
  • את יכולה גם: לעסות את הצוואר שלך עם קצת שמן שקדים כאפשרות נוספת למנוע קמטים בצוואר.

שמן זית

שמן זית עשיר בחומצות שומן טבעיות שנפלאות לעור הצוואר. בנוסף, שמן זית מכיל רכיבים חשובים המסייעים בהזנה והצערת עור הצוואר.

איך אפשר להשתמש בשמן זית כדי למנוע קמטים בצוואר? כל שעליך לעשות הוא לקחת מעט שמן זית ולחמם אותו. לאחר מכן, לעסות את הצוואר לפני השינה. רק ממליצה לבחור בשמן זית טבעי ומשובח.

טיפולים קוסמטיים לקמטים בצוואר

במקרים מסוימים, טיפולים טבעיים ופשוטים לא יוכלו לעזור ואת תצטרכי מה שנקרא לשלוף את התותחים הכבדים. במצב כזה, יש לך כמה אפשרויות – ולא, לא כולם הליכים פולשניים כמו זריקות כפי שתראי בהמשך. ההחלטה לאיזה טיפול הכי כדאי תהיה תלויה בעיקר במצב ועומק הקמטים שלך, תקציב ושיקולים נוספים שכדאי להתייעץ עם רופא. 

 

לייזר

לייזר תורם למיצוק עור לא פולשני באזור הפנים והצוואר. שיטה זו משתמשת בטכנולוגיית אינפרא אדום מתקדמת לחימום הקולגן. זהו הליך לא פולשני לגירוי קולגן חדש, מה שאומר שאין "זמן השבתה" גם מהטיפול הזה.

האור של הלייזר מטפל בתאים פגומים בעור, וממריץ תהליך ריפוי טבעי. לא רק שזה עוזר לקמטים בצוואר, זה יכול גם לטפל במגוון בעיות עור נוספותכולל פיגמנטציה, נימים בולטים, קמטים עדינים גם באזורים עדיים. התוצאה הסופית היא עור צעיר ויפה יותר עם הידוק העור באזור הצוואר. ברוב המקרים, לייזר ידרוש 4 עד 6 טיפולים חודשיים. 

IPL

טיפול IPL משתמש באורכי גל מרוכזים משתנים של אור כדי להצעיר את העור, לשפר את גוון העור ומרקם, כלי דם שבורים, רוזצאה, פיגמנטציה, כתמי שמש, כתמי גיל, קמטים עדינים, קמטים, ולעזור להפחית את המראה של חשיפה לשמש או הזדקנות על העור. IPL בטוח לשימוש על מגוון סוגי עור, ויכול לעזור לשפר את המראה הכללי של העור תוך פגישה אחת בלבד. IPL פועל על ידי ניצול אורכי גל נפרדים של אנרגיית אור וגירוי ייצור קולגן ואלסטין חדשים.

חומרי מילוי

חומרי מילוי  כמו חומצה היאלורונית, כמו מוצרי Juvederm או – Restylane, משמשים בדרך כלל להעלמת קמטים באזור הצוואר. חומצה היאלורונית היא חומר שניתן למצוא באופן טבעי בעור והיא תורמת רבות למראה גמיש וצעיר. לרוב תוצאות טיפול אלה יכולות להחזיק בין חצי שנה לשנה. 

Sculptra זה גם חומר מילוי להזרקה  פופולרי המורכב מחומר הנקרא חומצה פולי-לקטית ומשמש בדרך כלל להפחתת המראה של קמטי צוואר. לאחר ההזרקה, Sculptra מגרה את ייצור הקולגן החדש בעור. קולגן הוא גם חלבון הנמצא באופן טבעי בעור שתורם למרקם מוצק והמראה הצעיר. ככל שיש יצירת קולגן חדש,  כך השקעים והקמטים בעור מתמלאים והמרקם הופך להיות אחיד יותר. רוב המטופלות צריכות כ- 3 טיפולים עם זריקות כדי לקבל את התוצאות המושלמות, שמחזיקות עד שנתיים. 

יש כאלה שממליצים לשלב טיפולים של הזרקות Sculptra עם חומרי מילוי כמו חומצה היאלורונית כדי למקסם את התוצאות הסופיות

בסופו של דבר, טיפולים קוסמטיים אלה צריכים להיות מותאמים למצב ולצרכים שלך, וכמובן למטרות שלך, אז התייעצי עם כמה רופאים עד שתגיעי להחלטה הנכונה.

בכל מקרה, אני באופן אישי פחות תומכת בהליכים אלה ומעודדת לעסוק בעיקר במניעה – באמצעות כל הצעדים שפירטתי עליהם במדריך הזה. 

כמה מילים אחרונות

אז למדנו כאן מה הגורמים לקמטים בצוואר ועל הדרכים למנוע ולטפל בהם. בכל מקרה, חשוב להבין שאין באמת דרך לעצור הזדקנות ורק להאט אותה, ואולי החברה הרגילה אותנו להאמין שקמטים זה דבר מכוער שעלינו להתבייש בו, אבל כדאי גם לזכור שקמטים מראים את הניסיון, הדרך והמסע שלך בחיים האלה. אז – הכי שוב שאת עושה את זה ממקום שלם – כי את מושלמת ממש כמו שאת. 

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (9)

שחורים באף – איך להוציא אותם ביעילות?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

עגלת קניות