שליח חינם עד הבית בקניה מעל 199 ש"ח
ניסית את המייקאפ והגוון לא התאים? החלפת גוון ללא עלות!
אישה עם אקנה מנסה לפוצץ פצעון

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קונסילר נוזלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B10 מברשת גבות / ריסים

69.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית דחוסה – סדרה חדשה

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע

ברונזר מט מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע

פריימר

237.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B11 מברשת צלליות

119.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B2 מברשת אלכסונית לתיחום

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית מינרלית

88.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

מסקרה טבעונית

112.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לילה

237.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B4 מברשת הצללות (קונטור)

189.00

Sale 30%

תווית מבצע

קרם אנטי אייג'ינג

250.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

אקנה – המדריך המלא: גורמים וטיפול

עבור נשים (וגם גברים רבים) אקנה זה ממש לא מנת חלקם של מתבגרים. זו בעיה כרונית, מאבק מתמשך – שדורש הרבה מניעה, טיפול ולפעמים התעסקות עם משחות ואפילו כדורים עם סיכונים מסוימים לבריאות. ומעל הכול – יש קושי רגשי רב שמגיע עם האקנה, בעיקר חוסר ביטחון עצמי, ואני ממש מבינה כי אני גם הייתי שם. כאמור, כדורים ותרופות שונות עשויות לעזור, אבל המחיר יכול להיות לא פשוט עם תופעות לוואי לא פשוטות. גם הרפואה המודרנית מודה שיש קשר בין אקנה לנפש – ושאולי הגוף מבקש איזה סוג של איזון. 

אם אתם מחפשים טיפולים טבעיים, או דברים אחרים לנסות מלבד תרופות – כתבתי מדריך. אני אציין – שסבלתי מאקנה הורמנלי  לא פשוט, וחלק גדול  מהדברים שמצוינים במדריך הזה עזרו לי מאוד במסע הריפוי – ואני מקווה שיעזרו גם לכם. אז בואו נתחיל. 

.

מה זה בדיוק אקנה? 

אקנה היא מחלת עור שכיחה הפוגעת בבני ובנות נוער אבל רגע, רגע, כן היא יכולה להופיע וזו אפילו תופעה לא נדירה במבוגרים. זה מתבטא כדלקת בעור עקב סתימת זקיקי שיער בשמן ובתאי עור מתים. הביטוי העיקרי של אקנה זה הופעת פצעונים, שיכולים להתפתח על הפנים, הגב, החזה, הכתפיים והצוואר.

אז…איך זה קורה? 

העור מכיל בלוטות חלב המייצרות חלב, חומר שומני המסייע לשמור על לחות העור ובריא. עם זאת, ייצור מוגזם של סבום עלול להוביל לחסימת נקבוביות, שהופכות לשטחי גידול לחיידקים, במיוחד מה שנקרא בשפה המקצועית –  Propionibacterium acnes. גידול חיידקים זה יכול לגרום לעור להפוך לאדום ולהתנפח, מה שמוביל להיווצרות של פצעונים, ראשים שחורים וראשים לבנים.

מה הגורמים לאקנה?

גורמים התורמים לאקנה כוללים שינויים הורמונליים, שיכולים להגביר את ייצור השמן, כמו גם נטיות גנטיות. גם תזונה ומתח משפיעים על התפרצויות אקנה, אם כי תפקידם המדויק עדיין נחקר. הטיפולים משתנים בהתאם לחומרת האקנה ויכולים לנוע מקרמים מקומיים ותרופות דרך הפה ועד לטיפולים מתקדמים יותר כמו פילינג כימי וטיפול באור – נגיע להכול בהמשך. הנה כמה מהגורמים הנפוצים לאקנה: 

תנודות הורמונליות: הורמונים, במיוחד אנדרוגנים כמו טסטוסטרון, ממלאים תפקיד מכריע בהתפתחות אקנה. הורמונים אלו עולים במהלך ההתבגרות אצל בנים ובנות כאחד, מה שמוביל להגדלת בלוטות החלב ולהגברת ייצור החלב. תהליך זה יכול לגרום לעור להיות שומני יותר, שהוא גורם שכיח לאקנה. בנוסף, שינויים הורמונליים הקשורים להריון, מחזורי הווסת ושימוש באמצעי מניעה הורמונליים יכולים גם הם להשפיע על רמות החלב ולעורר התלקחות אקנה.

✅ עודף ייצור חלב: חלב חיוני לשמירה על העור משומן ובריא, אך ייצור יתר עלול להוביל לבעיות. כאשר נוצר יותר מדי חלב, הוא עלול להתערבב עם תאי עור מתים ולחסום זקיקי שיער, וליצור סביבה שבה אקנה יכולה לשגשג. השמנוניות העודפת הזו הופכת את העור לרגיש יותר להתפרצויות.

זקיקי שיער סתומים: אקנה מתפתחת כאשר נקבוביות – הפתחים של זקיקי שיער על העור – נסתמות בשמן ובתאי עור מתים. חסימה זו עלולה לגרום לקומדונים, המופיעים כראשים שחורים (קומדונים פתוחים) וראשים לבנים (קומדונים סגורים). אלה יכולים להתפתח לצורות חמורות יותר של אקנה כאשר הם נגועים או דלקתיים.

חיידקים: החיידק הידוע בשם Propionibacterium acnes (P. acnes) נמצא באופן טבעי על העור, אך עלול לגרום לבעיות כאשר הוא מתרבה בתוך זקיקים סתומים. זה יכול להחמיר את המערכת החיסונית ולהוביל לדלקת, וכתוצאה מכך פצעונים אדומים, נפוחים ולפעמים כואבים או גושים עמוקים יותר כמו גושים וציסטות.

דלקת: לתגובות דלקתיות תפקיד מפתח באקנה. המערכת החיסונית של הגוף מגיבה לנקבוביות חסומות על ידי שליחת תאי דם לבנים לתקוף את החיידקים, מה שמוביל לדלקת. זה יכול לגרום לעור להפוך לאדום ולהתנפח, סימפטום שכיח של אקנה.

גנטיקה: גנטיקה יכולה להשפיע באופן משמעותי על הסבירות לפתח אקנה. אם לאדם יש היסטוריה משפחתית של אקנה, ייתכן שהוא נוטה יותר לחוות זאת בעצמו. גורמים גנטיים יכולים להשפיע על האופן שבו העור מגיב להורמונים, כמה חלב מייצרות בלוטות החלב, וכיצד הגוף מגיב לחיידקים מסוימים.

תזונה: הקשר בין תזונה לאקנה הוא עדיין נושא למחקר מדעי, אך קיים חשד שמזונות מסוימים מחמירים את האקנה. תזונה עשירה במזונות עם אינדקס גליקמי (למשל, חטיפים מתוקים ולחם לבן) ומוצרי חלב עלולים לקדם דלקת ותנודות הורמונים, שעלולות להוביל לייצור מוגבר של סבום ואקנה.

מתח: בעוד שמתח אינו גורם ישירות לאקנה, הוא יכול להחמיר אותו. מתח גורם לשחרור קורטיזול והורמונים אחרים שיכולים להגביר את ייצור השמן בעור. יתר על כן, מתח יכול להשפיע על מערכת החיסון, מה שהופך את התגובות הדלקתיות לאקנה לחמורות יותר.

תרופות: תרופות מסוימות עלולות להחמיר את האקנה כתופעת לוואי. ידוע כי תרופות כגון קורטיקוסטרואידים, סטרואידים אנבוליים וליתיום משפיעות על רמות ההורמונים או ממריצות ייצור שמן, מה שעלול להוביל או להחמיר אקנה.

גורמים סביבתיים: תנאים סביבתיים כמו לחות גבוהה וזיהום יכולים גם הם לתרום לאקנה. לחות מגבירה את הזיעה בעור, שיכולה להתערבב עם שמן מה שעשוי לחסום את הנקבוביות ביתר קלות. 

איזה סוגי אקנה יש? 

אקנה מגיע בצורות שונות, החל ממתון ועד חמור, ויכול להשפיע על אזורים שונים בעור. הבנת סוגי האקנה השונים יכולה לעזור בקביעת הטיפול המתאים ביותר. להלן הסוגים העיקריים של אקנה:

אקנה קומדונית: סוג זה מאופיין בראשים לבנים וראשים שחורים שחורות. Whiteheads (קומדונים סגורים) מתרחשים כאשר הנקבוביות סתומות בשמן ובתאי עור מתים אך נותרות סגורות על פני השטח. שחורים (קומדונים פתוחים) מתרחשים כאשר הנקבוביות הסתומות פתוחות ותאי השמן ותאי העור הכלואים נחשפים לאוויר, מה שגורם להם להתכהות.

אקנה דלקתי: כאשר חיידקים גדלים בנקבוביות חסומות, התגובה החיסונית של העור עלולה להוביל לדלקת. סוג זה של אקנה כולל:

פפולות: בליטות קטנות, מורמות ואדומות הנגרמות על ידי זקיקי שיער נגועים.

פוסטולות: דומות לפפולות אך מכילות מוגלה. לעתים קרובות הם מופיעים אדומים בבסיס עם מרכז לבן או צהוב.

אקנה נודולרי: צורה חמורה זו של אקנה כוללת גושים גדולים יותר, מוצקים וכואבים מתחת לפני העור. גושים נגרמות על ידי דלקת עמוקה ויכולים לגרום להצטלקות אם לא מטפלים בהם כראוי.

אקנה סיסטיק: גם צורה חמורה של אקנה, אקנה סיסטיק נובעת מזיהום עמוק בתוך העור. ציסטות הן נגעים גדולים, מלאי מוגלה, שלעתים קרובות כואבים ויכולים לגרום להצטלקות משמעותית. סוג זה של אקנה מאתגר במיוחד לטיפול ולעיתים דורש התערבות של רופא עור.

Acne Fulminans: צורה נדירה וחמורה מאוד של אקנה הפוגעת בדרך כלל בגברים צעירים. זה יכול להיות כרוך בדלקת פתאומית וחמורה עם גושים וציסטות, המלווה בתסמינים כמו חום וכאבי מפרקים.

אקנה קונגלובטה: זוהי צורה נדירה אך חמורה של אקנה דלקתי המתפתחת בעיקר בגב, בישבן ובחזה. הוא מאופיין במספר רב של נגעים גדולים המחוברים על ידי תעלות מתחת לעור שעלולות להכיל מוגלה.

איך מטפלים באקנה? 

טיפול באקנה ביעילות תלוי בסוג ובחומרת המצב. אפשרויות הטיפול נעות בין תרופות ללא מרשם לתרופות מרשם והליכים דרמטולוגיים מתקדמים יותר. הכנו לכם סקירה מעמיקה עם כל הטיפולים שיכולים לעזור לך:

  1. טיפולים ללא מרשם 

מוצרים מתאימים לאקנה קל עד בינוני וכוללים:

רטינואידים מקומיים: קרמים או ג'לים המכילים רטינואידים (כמו אדפאלן) עוזרים למנוע סתימה של זקיקי שיער.

Benzoyl Peroxide: מפחית את חיידקי P. acnes ויעיל בטיפול באקנה קלה עד בינונית.

חומצה סליצילית: מסייעת בפירוק ראשים שחורים ולבנים ומפחיתה דלקות ונפיחות.

גופרית: לעתים קרובות בשילוב עם חומרים אחרים כמו resorcinol או חומצה סליצילית, גופרית עוזרת להסיר תאי עור מתים שסותמים את הנקבוביות.

חומצות אלפא הידרוקסי (AHA): אלה כוללות חומצה גליקולית וחומצה לקטית, המסייעות בהסרת תאי עור מתים ומפחיתה דלקת.

  1. תרופות מרשם

לאקנה חמור יותר, רופא עור עשוי לרשום לך:

אנטיביוטיקה מקומית: עוזרת להפחית חיידקים ודלקות על העור.

אנטיביוטיקה דרך הפה: משמשת לטיפול באקנה בינונית עד חמורה, במיוחד כאשר היא דלקתית.

גלולות נגד היריון: גלולות מסוימות למניעת הריון יכולות לסייע בוויסות ההורמונים ולהפחית אקנה אצל נשים.

חומרים אנטי-אנדרוגניים: כגון ספירונולקטון, אלו עוזרים לשלוט בהורמונים ויכולים להיות יעילים בטיפול באקנה אצל נשים.

איזוטרטינואין: תרופה רבת עוצמה המשמשת לאקנה חמור, ציסטי או עמיד לטיפול. זה מקטין באופן משמעותי את גודל בלוטות השמן ואת ייצור החלב.

  1. טיפולים נוספים

טיפולים אלה עשויים להיות מומלצים עבור אקנה מתמשך, חמור או כדי לעזור להפחית צלקות:

פילינג כימי: עוזר להסיר את השכבה החיצונית של העור כדי לקדם צמיחת עור חדשה.

טיפול בלייזר ואור: מסייע בהפחתת חיידקי P. acnes ובכיווץ בלוטות השמן.

ניקוז : טיפול שנעשה אצל קוסמטיקאית רפואית להסרת ציסטות גדולות והפחתת הסיכון להצטלקות.

זריקות סטרואידים: משמש לטיפול בציסטות אקנה דלקתיות כדי להפחית נפיחות ולקדם ריפוי מהיר יותר. 

תמונה של לפני ואחרי מייקאפ מינרלי

שמן עץ התה כחיטוי טבעי

שמן עץ התה הוא שמן אתרי שנמצא בשימוש נרחב במוצרי טיפוח.

זה יכול להיות יעיל לאקנה מכיוון ש"שמן עץ התה יש תכונות אנטי-מיקרוביאליות, זה מוריד רמות של חיידקים גורמי אקנה על העור. על ידי הרג חיידקים הגורמים לאקנה, שמן עץ התה יכול לעזור להפחית דלקת בעור ולנקות פצעונים.

אם אתם אנשים של עובדות מבוססות – אל דאגה. גם אני. ובגלל זה דאגתי לגבות את מה שאני אומרת במחקרים שנעשו. 

בשנים האחרונות נעשו כמה מחקרים שמצאו ששימוש בג'ל עם 5% תמצית שמן עץ התה עזר להפחית את מספר פצעי וצלקות האקנה עבור אנשים שסבלו מאקנה קל עד בינוני. כמעט בכל המחקרים, המשתתפים מרחו עץ התה על פניהם פעמיים ביום במשך 4 עד 8 שבועות וראו שיפור משמעותי. 

אופן השימוש: אז נכון, שמן עץ התה עשוי לעזור לאקנה, אבל הוא גם מאוד מרוכז ועלול לגרום לגירוי בעור. לכן אין למרוח שמן עץ התה ישירות על העור – יש לדלל אותו בשמן נשאר לפני המריחה. בנוסף – תמיד ממליצה לבדוק שאתם לא רגישים אליו (לטפטף שמן מהול על גב היד לפני ולהמתין כמה דקות). יש למרוח נקודתית על פצעים. 

אישה עם אקנה מנסה לפוצץ פצעון

דבש (אורגני) כטיפול בצלקות ובפצעים

דבש שימש במשך עשרות אלפי שנים כתרופה למחלות עור בגלל סגולותיו המיוחדות לריפוי פצעים. אבל שימו לב שלא כל דבש מתאים לזה. חשוב לבחור בדבש אורגני, אמיתי – כי אלה היחידים שיספקו לכם את הסגולות הרפואיות שיש בו. למרות שיש צורך במחקרים נוספים – מומחים רבים אומרים שדבש אורגני עשוי לסייע בריפוי פצעי אקנה ולתרום למראה עור אחיד יותר. 

לדבש אמיתי יש תכונות אנטיבקטריאליות חזקות. כל סוגי הדבש הם אנטיבקטריאליים, אבל לא כולם נוצרו שווים – סוגים חזקים יותר של דבש, כמו דבש מנוקה, יכולים להיות יעילים עד פי 100 במלחמה בחיידקים מאשר סוגי דבש אחרים. דבש הוא גם אנטי דלקתי ועשוי לעזור להפחית את כאב של פצעונים. 

איך להשתמש? קחו כמות קטנה של דבש ומרחו ישירות על הפצעונים או ערבבו עם מים כדי ליצור משחה דלילה יותר שתוכלו למרוח על העור. שימו לב – אין להשתמש בדבש תעשייתי (שכן אין לו יתרונות בריאותיים). 

טונר מתה ירוק

אני חושבת שכולנו יודעים שלשתיית תה ירוק יש יתרונות בריאותיים רבים, אבל כאן הופעתי – ואולי גם אתם… מחקרים מראים שגם הנחת תה ירוק על העור עשויה להועיל. למה? כי התה הירוק מכיל כימיקלים הנקראים פוליפנולים שיכולים להרוג חיידקים ולהפחית מצבי דלקת בעור.

אם אתם לא מאמינים- מחקר מצא שהנחת קרם עם 2% עד 5% תמצית תה ירוק על העור הפחיתה את כמות השומן  שהעור מייצר וכתוצאה מכך כמות הפצעונים פחתה. 

איך משתמשים? ניתן למצוא מוצרים לעור עם תמצית תה ירוק, אבל תוכלו גם לנסות להשתמש בתה ירוק רגיל ישירות על העור. כדי לעשות זאת, הכינו קנקן תה ירוק ולאחר שהוא התקרר, השתמשו בצמר גפן כדי למרוח את התה הירוק על כל האזורים הבעייתים. 

צמחים

הוסיפו אלוורה לשגרת הטיפוח

כמעט כל אחד השתמש בצמח הפלאי הזה – בדרך כלל בשביל להרגיע את העור אחרי שנשרפנו בשמש – אבל הידעתם שאלוורה יכולה גם לסייע עם פצעי אקנה? למעשה, האלוורה מכילה חומצה סליצילית, כמו גם אבץ וגופרית, המשמשים כולם לטיפול באקנה.

צריכים הוכחות? המשיכו לקרוא.

מחקר קטן הראה שאלוורה בשילוב עם הרטינואיד טרטינואין שיפר מצבים עם אקנה קלהעד בינוני טוב יותר מאשר טרטינואין בלבד. חוקרים אומרים שנראה שההשפעות המרפאות והאנטי דלקתיות של האלוורה עזרו להפוך את הטרטינואין ליעיל יותר.

עובדת בונוס: אלוורה יכולה גם לעזור להעניק לחות ולהגביר את ייצור הקולגן בעור.

איך משתמשים?  כדי להשתמש באלוורה באופן מקומי, חתכו את צמח האלוורה ומרחו על העור. אתם יכולים להשתמש גם במוצרי טיפוח טבעיים ולוודא שהם מכילים תמציות אלוורה. שימו לב – אין למרוח אלוורה על פצעים פתוחים. 

מי ורדים

מי ורדים הם גם סוד יופי עתיק ששומש בתרבויות רבות בגלל היתרונות הרבים שלו – כולל שיפור מראה עור הפנים, וגם באקנה. אולי אתם כבר יודעים את זה, אבל לדלקת יש תפקיד מרכזי בהיווצרות אקנה. תמציות מי ורדים – הוכחו כבעלות השפעות אנטי דלקתיות על העור.

ושוב אני עוברת לדבר במחקרים – מחקר אחד מצא שלתמצית עלי ורדים יש כמה תכונות אנטיבקטריאליות וכתוצאה מכך יכול לשפר מצבי אקנה בעור. 

אופן השימוש: ניתן להשתמש במי ורדים כטונר. 

תמונה של מי ורדים

בזילקום כצמח מרפא לאקנה

בזיליקום מעבר להיותו תוספת נהדרת למנות איטלקיות – הוא גם מרכיב אנטי דלקתי, נוגד חמצון עוצמתי וחברות ביוטי רבות משתמשות בו בתכשירים לטיפול באקנה. 

איך להשתמש: כדי לקבל את כל היתרונות של הבזילקום – אתם יכולים לחלוט עלי בזילקום טריים ולהשתמש בו כטונר (רק לאחר שהתקרר). אתם יכולים גם למעוך עלי בזילקום לסוג של משחה ולמרוח נקודתית עם הפצעים. שימו לב – אם אתם משתמשים בשמן אתרי בזילקום, יש לדלל אותו בשמן נשא לפני שמורחים על העור. 

חשוב להמשיך לשים קרם לחות גם עם אקנה

לצערי זה משהו שהרבה אנשים שיש להם אקנה טועים בו – כי הם מרגישים שהעור שלהם שומני ושכל גורם לחות מחמיר את המצב. אז זה לא נכון, וחשוב לשים לחות את העור מדי יום, במיוחד אם יש לכם אקנה. פשוט צריך לדעת לבחור את הקרם הנכון. 

על פי מחקר שנעשה  קרם לחות, במיוחד אלו המכילים סרמידים, משפרים את המראה של הפצצעונים  ויכולים לתרום לעור בריא יותר – מה שעשוי לסייע בהגנה מפני התפרצויות עתידיות.

איך להשתמש: חפשו קרמי לחות המסומנים "לא קומדוגניים", מה שאומר שהם לא יסתמו את הנקבוביות שלכם, וישימו מדי יום.

שתו תה נענע

אוהבים תה נענע אחרי ארוחה? אז תדעו שהוא עשוי לסייע בשיפור אקנה הורמונלי.נמצא כי תה נענע מפחית הורמונים מסוימים הקשורים להתפרצויות של אקנה. אקנה הורמונלי מופיע בדרך כלל סביב הפה וקו הלסת, ועלול להופיע במהלך המחזור החודשי.

 

תמונה של תרד בתוך קערה

טיפים נוספים לטיפול באקמה

 אמצי שגרת ניקוי עדינה

בעת ניקוי עור עם אקנה, חשוב להיות עדינה ולהימנע מקרצוף קשה. חומרי ניקוי קשים יכולים להסיר את השמנים הטבעיים של העור, מה שמוביל ליובש ולגירוי אפשרי. חפשי תרחיצים טבעיים שמיועדים לעור שמן. מרכיבים כמו חומצה סליצילית יכולים בהקטנת נקבוביות ולהפחית התפרצויות פצעונים. זכרי לנקות את הפנים שלך פעמיים ביום, בבוקר ובערב.

 

לחות לחות ועוד לחות

כן, גם אם יש לך אקנה ופצעונים – לחות היא סופר חשובה כדי לשמור על עור מאוזן ובריא. חפפח קרמי לחות נטולי שמן שלא יסתמו את הנקבוביות. מרכיבים כמו חומצה היאלורונית, גליצרין, או סרמידים עוזרים ללכוד לחות בעור מבלי להוסיף עודף שמן. בנוסף, קרמים כל בסיס מים או על בסיס ג'ל יעשו לך טוב ולא יכבידו על העור שלך. יש למרוח קרם לחות על עור מעט לח לאחר הניקוי.

תעברי לאיפור מינרלי

בבחירת מוצרי איפור מינרליים, שימי לב לרשימת הרכיבים ובחרו במוצרים נקיים. איפור מינרלי באופן כללי בריא וטוב לעור שמן, וגם למי שסובלת מאקנה. הוא עדין, קליל וטבעי. הימנעי ממוצרי איפור המכילים טלק, ביסמוט אוקסיכלוריד או ניחוחות סינתטיים, מכיוון שהם עלולים לגרום לגירוי בעור. בנוסף, חפשי איפור אבקתי בגימור מאט אם יש לך עור שמן, מכיוון שהם יכולים לעזור לספוג עודפי שומן לאורך היום. מברשות איפור טבעוניות או ספוגים העשויים מחומרים סינתטיים הם גם בחירה טובה, מכיוון שהם נוטים לצבור פחות חיידקים.

נקי מברשות איפור באופן קבוע

ניקוי קבוע של מברשות האיפור והספוגים שלך חיוני לשמירה על ההיגיינה שלהם ומניעת הצטברות חיידקים. כדי לנקות אותם, השתמשי בנוזל לניקוי מברשת עדין או בשמפו טבעי. הקציפי בעדינות את הזיפים או הספוג עם חומר ניקוי, שטפי ביסודיות ועצבי אותם בצורה החדשה לפני שמניחה אותם לייבוש. לקריאה נוספת כל על ניקוי מברשות איפור לחצי כאן.

הקפידי לעשות פילינג עדין

פילינג חשוב להסרת תאי עור מתים ולניקוי יסודי של נקבוביות, אך יש לעשות זאת בזהירות. השתמשע בפילינג עדין שמיועד במיוחד לעור הנוטה לאקנה, והגבילי את השימוש בפילינג ל-1-2 פעמים בשבוע כדי למנוע קרצוף יתר וגירוי.

הגני על העור שלך מפני השמש

חשיפה לשמש עלולה להחמיר את האקנה ולגרום להיפרפיגמנטציה פוסט דלקתית. הגהי על העור שלך על ידי שימוש בקרם הגנה עוצמתי עם SPF 30 ומעלה. חפי מסנני קרינה נטולי שמן או לא קומדוגניים כדי למנוע סתימת הנקבוביות שלך. אם את מעדיפה קרם הגנה מינרלי, בחרו באלה עם תחמוצת אבץ או טיטניום דו חמצני כמרכיבים הפעילים, מכיוון שהם מספקים הגנה חזקה יותר מבלי לגרות את העור.

הרחיקי את הידיים מהפנים

נגיעה בפנים שלך עם ידיים לא מלכולכות עלולה להעביר חיידקים לעור שלך, דבר שעלול להמחמיר את האקנה שלך. הימנעי מלגעת בפנים שלך במהלך היום ונסי לעמוד בפיתוי ולא לחטט ולפוצץ פצעונים. אם את רוצה לגעת בעור הפנים שלך – שטפי את הידיים שלך ביסודיות. 

תהי רגועה

מתח יכול לעורר חוסר איזון הורמונלי ודלקת, מה שמוביל להתלקחות אקנה. מצאי דרכים בריאות לשלוט ברמותה סרטס שלך, כמו לדוגמה תרגול מיינדפולנס, עיסוק בפעילות גופנית סדירה, שינה מספקת ועיסוק בתחביבים שמביאים לך שמחה. לאיך שאת מרגישה מבפנים יש השפעה רבה על איך שהעור שלך נראה. 

שמרי על על תזונה מאוזנת

שתיית כמות מספקת של מים עוזרת לשמור על לחות העור מבפנים ותומכת בבריאות העור הכללית. בנוסף, תזונה מאוזנת עשירה בפירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים יכולה לספק את החומרים המזינים הדרושים לעור בריא. נסי להגביל את צריכת המזון המעובד, חטיפים, מתוקים ומוצרי חלב, מכיוון שהם עשויים לתרום להתפרצויות אקנה ופצעונים. 

אישה מחייכת עם קרם לחות על העור

כמה מילים אחרונות

 זכרי העור של כל אחת הוא ייחודי ולכן חשוב להקשיב לצרכי העור ולהתאים את שגרת הטיפוח בהתאם. אם יש לך אקנה מתמשך – עדיף לפנות לרופא ולהתייעץ איתו. עם זאת, גם אם תחליטי לקחת טיפול תרופתי כל הטיפים שרשומים כאן יוכלו לעזור ולהקל על התופעות לוואי. יש לך שאלות? השאירי לי תגובה. 

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (9)

שחורים באף – איך להוציא אותם ביעילות?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

עגלת קניות