מוצר ראשון ב-20% | מוצר שני ב-30% | מוצר שלישי ב-40%. ההנחה תתעדכן בעגלת הקניות *בכפוף לתקנון

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

תווית מבצע

פריימר

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

מסקרה טבעונית

112.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

ברונזר מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע

קרם אנטי אייג'ינג

250.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B11 מברשת צלליות

119.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית מינרלית

88.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B9 מברשת אייליינר

119.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית דחוסה – סדרה חדשה

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

מייקאפ מינרלי

174.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

סומק מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B10 מברשת גבות / ריסים

69.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B2 מברשת אלכסונית לתיחום

99.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

איך חרדה משפיעה על עור הפנים שלך?

היי יקרות, היום, אני הולכת לצלול עמוק לתוך נושא שמעורר הדים עמוקים אצל רבים מאיתנו במיוחד בימים אלה, נוגע גם בליבנו וגם בעורנו – הקשר המורכב בין חרדה לעור הפנים שלנו.

חרדה היא לא רק תחושה חולפת; עבור רבות ורבים מאיתנו, היא בת לוויה קבועה, מספרת לנו על דאגות ומציירת תרחישים שמכניסים את גופנו ללחץ. סערת רגשות זו אינה מוגבלת למוח שלנו; זה מתבטא פיזית, במיוחד באיבר הכי גלוי שלנו – העור שלנו. אבל למה הקשר הזה כל כך חזק? זה מסתכם בתגובת הלחץ של הגוף, שאינו יודע את ההבדל בין ריצה למקלט בגלל אזעקה לבין איחור לפגישה. שני המצבים מעוררים את הורמוני סטרס, כולל קורטיזול, אשר בתורם זורעים הרס על העור שלנו.

הבנת הקשר הזה חשוב, אבל חשוב באותה מידה לגשת לנושא הזה באמפתיה וללא שיפוטיות. כל אחת ואחד מאיתנו חווה חרדה בצורה שונה, ומכאן, ההשפעות שלה על העור שונות מאוד. חלקנו עשויים להילחם באקנה, בעוד שאחרות עשויות להבחין שהעור שלהן הופך יבש, רגיש או דלקתי בצורה יוצאת דופן.

אבל כאן אנחנו עוברים מהבנה לפעולה. מלאות באמפתיה ועמוסות במידע- נוכל להתחיל להתיר את השפעות החרדה על העור שלנו. זה לא קשור להאשמת עצמנו בתחושת לחץ או בבעיות העור הבאות; מדובר בזיהוי יחסי הגומלין בין נפש וגוף ונקיטת צעדים כדי למתן את ההשפעה.

אז קדימה, בואו נתחיל – איך חרדה משפיעה על עור הפנים שלנו?

את לא לבד ❤

במיוחד עכשיו בתקופה ההזויה הזו, כל כך הרבה א.נשים סובלים מחרדה ולחץ. זה מובן לכולם, מדברים על זה (אולי לא מספיק) אבל חשוב להבין ולהכיר בכך שכולם סובלים מהמצב הזה בדרך כזו או אחרת. קיבלנו מלא פניות ושאלות לאחרונה על חצ'קונים (בהקשר למייקאפ המינרלי שלנו) ועל עור יבש, והתייעצנו עם כמה רופאים וסיפרו לנו שהתורים שלהם מלאים מאנשים שסובלים משלל תופעות שמקורן בגלל בנפש – בין אם זה כאבי ראש ומיגרנות, מצבי עור, כאבי בטן, איחורים במחזור ועוד.

איך חרדה משפיעה על העור פתק

מה הגורמים חרדה?

חרדה היא תגובה טבעית ללחץ ויכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל גנטיקה, כימיה במוח, אישיות ואירועי חיים. להלן פירוט של סיבות נפוצות ומה קורה בגוף שלנו בזמן חרדה:

  •       גנטיקה: חרדה יכולה לרוץ במשפחות. אם לבן משפחה קרוב יש חרדה או מצב בריאותי נפשי אחר, ייתכן שגם אתם נוטים יותר לחוות זאת.
  •       כימיה של המוח: נוירוטרנסמיטורים, כימיקלים במוח המשדרים אותות, יכולים להיות מחוסר איזון אצל אנשים עם חרדה. חוסר איזון זה יכול להשפיע על מצב הרוח והרגשות שלך.
  •       אישיות: סוגי אישיות מסוימים נוטים יותר להפרעות חרדה מאחרים. לדוגמה, אנשים שהם פרפקציוניסטים, מבולבלים בקלות, ביישניםאו חסרי הערכה עצמית עשויים להיות רגישים יותר לחרדה.
  •       אירועי חיים: אירועים טראומטיים כגון מלחמה כמו עכשיו, התעללות, מוות של אדם אהוב, גירושין, החלפת מקום עבודה או בית ספר ושינויים גדולים בחיים יכולים לעורר חרדה. מתח מתמשך, כמו בעיות כלכליות, סכסוך משפחתי או מחלה כרונית, יכול גם להוביל לחרדה.

 

מה קורה בגוף שלנו בזמן חרדה?

כאשר אנו תופסים איום או נמצאים בלחץ, הגוף נכנס להילחמי או ברחי. הנה מה שקורה:

שחרור אדרנלין וקורטיזול: המוח מאותת לבלוטות יותרת הכליה לשחרר אדרנלין וקורטיזול, הורמוני הלחץ. הורמונים אלו מכינים את הגוף להתעמת עם האיום הנתפס או לברוח ממנו.

שינויים פיזיים: הורמונים אלו גורמים לשינויים פיזיים בגוף, כגון קצב לב מוגבר, הגברת חושים, נשימה מהירה יותר וזרימת דם מוגברת לשרירים. השינויים הללו נועדו לשפר את יכולתך להגיב לאיום.

ערנות יתר: המוח הופך להיות ערני במיוחד, סורק כל הזמן אחר סכנה. מצב ערנות זה עלול לגרום לקושי להתרכז, להרגיש על הקצה ולהיבהל בקלות.

 שינויים במערכת העיכול: תגובת הילחם או ברח משפיעה גם על מערכת העיכול, מה שעלול לגרום לתסמינים כמו בחילות, שלשולים או התכווצויות בבטן.

דיכוי מערכת החיסון: חרדה כרונית יכולה להחליש את המערכת החיסונית, ולהפוך אותך רגיש יותר לזיהומים ומחלות (כי הגוף מפנה את המשאבים להתמודדות מול האיום).

שינויים בדרכי הנשימה: חרדה יכולה לגרום לנשימה מהירה ורדודה או אפילו להיפרונטילציה, מה שמוביל לתחושות של פאניקה או חנק.

 

אישה עוד מדיטציה

מה הקשר בין חרדה לחצ'קונים (ושאר מצבי עור) ?

מכירות את המשפט הכי מעצבן בעולם "מרמור עושה קמטים"? מי שאמרה אותו לראשונה אולי לא ידעה כמה זה נכון, אבל זה לא רק מרמור – אלא כל קשת הרגשות המורכבים כמו כעס, חרדה, דאגה – הבנתן. הקשר בין הגוף ולנפש הוא עד היום מעורפל לרופאה המודרנית, אבל הוא כן ידוע. יש מצבים בריאותיים רבים שיכולים להתפרץ בגלל מצבי לחץ וחרדה, והרופאים לא יודעים כיצד להתמודד עם זה. בכל מקרה, בואו נדבר על קשר בין חרדה ועור הפנים שלכן.

אקנה

כאשר החרדה נכנסת, הגוף שלנו מגיב כאילו הוא מותקף, ומשחרר מבול של הורמוני לחץ, כולל קורטיזול. זו לא רק תגובה פנימית; יש לזה השלכות חיצוניות. רמות גבוהות של קורטיזול עלולות להוביל לעלייה בייצור השמן בבלוטות העור שלנו, ולהכין את הקרקע לאקנה ופצעונים. זה כמו כשאתת מתכוננת לאירוע גדול ומרגש, ופתאום צץ חצ'קון. זה לא מקרי; זוהי תגובת הלחץ של הגוף שלך הנראית לעין על העור שלך. 

מאמרים קשורים

 

יובש

חרדה מביאה לרוב שני חברים לא רצויים למיטה: שינה לא טובה ולחות לקויה. כאשר אנו בלחץ, השינה שלנו עלולה להיות הראשונה שמושפעת, ובמהלך השינה העור שלנו עובר למצב תיקון. החמצה של מנוחה פירושה החמצה של התאוששות עור חיונית, מה שמוביל לעור יבש וחסר ברק. באופן דומה, כאשר אנו בחרדה, אנו עלולות לא לשתות מספיק מים, ולהזניח את הצורך של העור שלנו ללחות. המחסור הזה בשינה ובמים הוא אגרוף  לבריאות העור שלנו, מה שמוביל ליובש ולמראה עמום ועייף. אם את סובלת מעור יבש בואי לקרוא את המדריך שלנו לבעלות עור יבש.

 

הגיבוי המדעי

זה לא רק אנקדוטלי; יש מדע מוצק מאחורי הקשרים האלה. מחקרים, כמו זה שהוזכר מארכיון הדרמטולוגיה, מספקים ראיות קונקרטיות הקושרות בין רמות הלחץ למצבי העור. בתקופות של לחץ גבוה, כמו מלחמה- אבל בואו נגיד אפילו במצבים קלים יותר כמו תקופת מבחנים, העור הופך רגיש יותר לבעיות. זה נובע מהתגובה הדלקתית המוגברת של הגוף ופגיעה בתפקוד של העור, שבדרך כלל מגן מפני חיידקים וחומרים מזיקים אחרים.

 

בעצם הלחץ והחרדה שאנו חשות יכולים להוביל לשינויים מוחשיים ונראים לעין בעור שלנו. חיבור זה מדגיש את החשיבות של ניהול מתח וטיפול בבריאות הנפשית שלנו, לא רק לרווחתנו הכללית אלא גם לבריאות העור שלנו.

 

איך חרדה משפיעה על עור הפנים

איך להפחית את החרדה בחיינו?

היציאה למסע להילחם בהשפעות החרדה על העור שלנו דורשת גישה מקיפה והוליסטית. זה לא הולך להסתכם במוצרי טיפוח; מדובר בטיפול בבעיה מכמה זוויות כדי באמת להביא לשינוי וריפוי. כך נוכל להתחיל לנווט במבוך המורכב הזה, להתמודד עם החרדה ולהרגיש טוב, שזה הכי חשוב, יותר חשוב ממצב העור שלך, זה רק בונוס😊

הנה כמה דברים שעוזרים לי – ושהם מגובים גם מחקרית, מזמינה אותך לנסות ולראות מה עובד הכי טוב בשבילך.

מיינדפולנס ומדיטציה 🧘🏼‍♂️: שילוב תרגילי מיינדפולנס בשגרת היומיום שלך יכולה להפחית משמעותית את רמות הלחץ. מדיטציה, אפילו רק כמה דקות ביום, יכולה לעזור לנקות את דעתך ולהפחית חרדה. זה כמו ללחוץ על כפתור ההשהיה על הכאוס של החיים, לתת למוח שלך (ובהרחבה, לעור שלך) הפסקה נחוצה.

פעילות גופנית סדירה: 🏃🏼‍פעילות גופנית היא לא רק נהדרת עבור חיטוב הטוסיק שלנו; אם את מתאמנת את בטח שמה לב שתמיד אחרי אימון טוב אנחנו מרגישים טוב יותר. זה משכך מתחים טבעי עבור המוח שלך. פעילויות כמו יוגה, ריצה, או אפילו הליכה מהירה יכולות לעזור לשחרר אנדורפינים, מרימי מצב הרוח הטבעיים של הגוף וכתוצאה מכך להפחית על מצבי חרדה.

תזונה מאוזנת 🍏: מה שאת אוכלת משפיע על ההרגשה שלך, וכתוצאה מכך, על איך העור שלך נראה. תזונה עשירה בנוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים יכולה להגביר את בריאות העור ולהילחם בהשפעות הלחץ. הידרציה היא גם מפתח; שתייה מרובה של מים עוזרת לשטוף את הרעלים ולשמור על לחות העור.

תעשי רק מה שעושה לך טוב – בתקופה שאת יודעת שאת בחרדה, עשי רק דברים שעושים לך טוב. בין אם זה ריקוד, ציור, גינון, קריאה, טיולים וכו'. נסי לגלות תחביבים חדשים והקיפי את עצמך בחברות ומשפחה שאת סומכת עליהם ושעושים לך טוב. אל תשארי עם זה לבד, שתפי מישהו עם מה שעובר עליך. זאת אולי נשמעת לך כמו קלישאה אבל זה באמת חשוב והקהילה שסביבך היא חלק עיקרי בריפוי.

תכתבי יומן – ניהול יומן וכתיבה בכל בוקר יכולה לעשות פלאים לחרדה שלך. תתחילי מלכתוב כל מה שעולה לך בראש ולהוציא את זה החוצה. זה יכול להיות בבוקר, בערב או כל ברגע פנוי שיש לך. כתיבה היא מרפאת.

נהלי יומן הודיה – בכל בוקר תכתבי על מה את מודה. זה יכול להיות המשפחה שלך, קורת גג, אוכל על השולחן, בריאות פיזית, החופשה האחרונה, המשב רוח באמצע יום חם, המקלחת החמה וכך הלאה. תרגול הודיה יכול לעזור פלאים לחרדה ולנהל את רמות הלחץ שלך ביום יום.

 

שגרת טיפוח לחרדה

בתקופה שהייתי בחרדה, שיניתי את שגרת הטיפוח שלי. חיפשתי מוצרי טיפוח עם נוסחאות שמכילות מרכיבים מרגיעים כמו ניאצינמיד, שיכול לעזור להפחית אדמומיות ודלקת, או חומצה היאלורונית, הידועה בתכונות הלחות שלה. מרכיבים אלה יכולים להרגיע עור מגורה ולחוץ. הייתי עושה הרבה מסכות מפנקות – אני מודה כי זה פשוט כיף אבל זה גם עזר לי להזין את העור שהיה ממש יבש.

אבל בואו נזכור, טיפוח העור הוא רק חלק אחד מהפאזל. מאבק בבעיות עור הנגרמות מחרדה דורש גישה כפולה: ניהול רמות הלחץ שלך תוך טיפול חיצוני בעור שלך. מדובר ביצירת איזון – למצוא מה עובד עבור הגוף והנפש שלך, והתאמת השגרה שלך כדי לענות על צרכי העור שלך כשהם משתנים עם רמות הלחץ המשתנות שלך.

 

אישה נוגעת בפנים שלה

מתי לפנות לעזרה מקצועית?

ניווט בבריאות הנפש וטיפוח העור יכול לפעמים להרגיש כמו הפלגה ללא מצפן. כאן נכנסת לתמונה ההכוונה המקצועית. ההכרה מתי לפנות לעזרה אינה סימן לחולשה; זה אומץ ואכפתיות, ואם את יודעת שאת לא בטוב אני גאה בך, זה כל כך לא מובן מאליו.

אם את מרגישה שהחרדה שולטת בך, ומשפיעה לא רק על איכות החיים שלך אלא גם מתבטאת פיזית בגוף בין אם בעור או בסימנים אחרים כמו כאבים, פצעים, חולי תכוף, אולי הגיע הזמן להתייעץ עם איש מקצוע בתחום בריאות הנפש. זה חיוני במיוחד אם האסטרטגיות הרגילות שלך לניהול מתחים לא עוזרות ואת מרגישה תקועה. אנשי מקצוע יוכלו לעזור לך ולתת לך כלים להתמודדות עם המצב. 

 

כמה מילים אחרונות…

חשוב לזכור שהמסע שלנו לעור בריא יותר ולנפש רגועה יותר שזור זה בזה ומתמשך. מוצרי הטיפוח שאנו משתמשים בהם יכולים בהחלט לסייע בחיפוש שלנו אחר עור נקי יותר, אבל הם רק חלק אחד מהפאזל. מצב הבריאות הנפשי שלנו משחק תפקיד משמעותי בבריאות הפיזית הכללית שלנו, והכרה בקשר זה היא הצעד הראשון לקראת ריפוי נפשי וגופני כאחד.

אימוץ גישה הוליסטית, הכרה מתי לפנות לעזרה מקצועית, וטיפול בנפשנו ובגופנו באדיבות ובכבוד הם מרכיבים מרכזיים במסע זה. מקווה שהפוסט הזה עזר לך – וחשוב לנו שתדעי שאת לא לבד ❤

 

מאמרים נוספים

60

עור רגיש – מה חשוב שתדעי?

28

נקבוביות: כל מה שאת צריכה לדעת על נקבוביות פעורות

31

עור מגורה – המדריך להרגעת העור

עגלת קניות