שליח חינם עד הבית בקניה מעל 199 ש"ח
ניסית את המייקאפ והגוון לא התאים? החלפת גוון ללא עלות!
תמונה של אישה עם עור שומני שמה סרום על העור

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית דחוסה – סדרה חדשה

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

ברונזר מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B9 מברשת אייליינר

119.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B12 מברשת שפתיים

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B10 מברשת גבות / ריסים

69.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B2 מברשת אלכסונית לתיחום

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B4 מברשת הצללות (קונטור)

189.00

Sale 30%

תווית מבצע

קרם אנטי אייג'ינג

250.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B5 מברשת סומק

169.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

מסקרה טבעונית

112.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לילה

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית מינרלית

88.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

עור שומני – כל מה שאת צריכה לדעת

חושבת  שיש לך עור שומני? אל תדאגי. כמו רוב הדברים, אולי תופתעי לדעת אבל עם כל הדברים הרעים שיש בו, יש גם כמה יתרונות. לדוגמה – נשים עם עור שמן נוטות לפתח פחות קמטים. מצד שני – כשהעור שמן לא נמצא בשליטה – העור שלנו יכול לקבל מראה מבריק שכזה או שמנוני ולגרום גם להתפרצויות אקנה לא רצויות. יחד עם כל זאת – יש לי חדשות טובות. יש המון דרכים בהם תוכלי להתמודד עם העור השומני שלך ובמדריך הבא – אני הולכת להסביר מה זה עור שומני, ממה זה נגרם ואיך להתמודד עם זה – בדרכים טבעיות. בואי נתחיל.

מה זה עור שומני ואיך אני יודעת אם יש לי?

במצב שיש עור שמן – בלוטות החלב שלך מייצרות יותר שמן ממה שהעור שלך זקוק לו בדרך כלל. זה מוביל לנקבוביות מוגדלות ולמראה עור מבריק עם עודפי שומן על פני העור. כתוצאה מכך – העור נוטה לסבול ממראה "מבריק" ומשחורים. עם עור שמן – איזון הוא מילת המפתח. אני אגיע בהמשך לכל הדרכים שתוכלי לאזן אותו בצורה נכונה, מבלי להחמיר את המצב. 

התסמינים לעור שומני הם:

  • מראה עור מבריק או שומני
  • נקבוביות גדולות/בולטות על העור
  • פצעונים, שחורים ואקנה
  • נקבוביות חסומות.
 
אגב אם את לא יודעת מה סוג העור שלך – תוכלי לקרוא את המדריך שהכנתי על זיהוי סוג עור בקלות 
תמונה של אישה עם עור שומני שמה סרום על העור

אם יש לך עור שומני יש מצב שגם המאמרים הבאים יעיינו אותך: 

ממה נגרם עור שומני?

יש המון גורמים לעור שומני כפי שתראי בהמשך. אבל בגדול – עור שומני נגרם בגלל בלוטה אשר אחראית על ייצור החלב מתחת לנקבוביות שלנו (נקראת בלוטת החלב) כשהיא משחררת יותר מדי חלב – אז נוצר עור שומני. אני תמיד אומרת לבנות שמגיעות להתאפר אצלי  שהמפתח לטיפול נמצא קודם כל בלהבין את העור שלך ואת הטבע שלו. יש כמה סיבות שהבלוטה הזו יוצאת משליטה – חלקם גורמים כרוניים וחלקם גורמים סביבתיים שאפשר להשפיע עליהם.

גנטיקה

אני לא אוהבת להאשים תמיד את הגנים – אבל האמת שכאן זה כן המקרה. בהרבה מקרים זו אחת הסיבות העיקריות לפעילות יתר של בלוטות החלב שלך. אם יש לך עור שמן – כדאי להפנות אצבע מאשימה לאמא או לאבא.

גיל

תמיד כשבאות אלי נשים עם עור שומני להתאפר ואומרות לי כמה הן שונאות אותו, אני מזכירה להן שהעור שלכן פחות נוטה לקמטים וזה יתרון ענק. באופן כללי, ככל שאנחנו מתבגרות העור שלנו מתחיל לאבד חלבוני עור כמו קולגן וכתוצאה מכך הוא מייצר פחות חלב, העור פחות גמיש – ואז אנחנו מתחילות להבחין בקמטים. זה לא בהכרח אומר שהעור שלך יישאר שומני כל חייך, יכול להיות שהעור שלך נוטה להיות שומני בשנות ה-20 אבל גיל 30 או 40 תתחילי לשים לב שהוא מתחיל להתייבש.

 

אקלים

תנאי מזג אוויר שונים משפיעים על כל אדם בצורה שונה, איזון ה-pH של העור יכול להשתנות בקלות תחת שינוי אקלימי. ארצנו הקטנה ידועה עם מזג האוויר החם שלה – מה שעשוי לגרום להזעה ולייצור מוגבר של שמן וכתוצאה מכך להתפרצויות אקנה. במילים אחרות, אל תדאגי – יכול להיות שזה פשוט אשמת הקיץ.

 

שימוש במוצרי טיפוח שלא מתאימים לך

עור שמן לא יכול להשתמש במוצרי טיפוח לעור רגיל או עור יבש. זה ממש חשוב לדעת – את חייבת לבחור את מוצרי הטיפוח והאיפור שלך בחוכמה! עור שמן זקוק לדברים מאוד מסוימים, ואת צריכה לדעת גם ממה להתרחק (אני אגיע לכל זה בהמשך). וכן, אם יש לך עור שמן מוצרי טיפוח לעור מעורב לא יהיו לך טובים.  

את מגזימה עם שגרת הטיפוח שלך

טיפוח העור הוא דבר מבורך, ומצד שני כמו כל דבר בחיים, גם כאן חשוב לשים לב לא להגזים, במיוחד אם יש לך עור שומני. לדוגמה – הקפדה על ניקוי פנים ופילינג לעור שמן הוא  נפלא ויכול לעזור לך להפחית את המראה המבריק ולאזן את העור. אבל אם את תגזימי ותשטפי יותר מדי את הפנים שלך (כמו שהרבה נשים עור שמן עושות) – את עלולה להסיר יותר מדי שמן מהעור שלך וכתוצאה מכך להכניס את בלוטות החלב שלך ללחץ מה שיגרום להן לייצר יותר שמן ואת בעצם נכנסת כאן ללופ שלא נגמר. אז מספיק לשטוף את עור הפנים של פעמיים ביום  – ופילינג, בהתאם לסוג שיש לך עד פעם או פעמיים בשבוע (תמיד תתייעצי עם הקוסמטיקאית שלך).

תמונה של אישה עם עור שומני מחייכת

תרופות

אם נוטלת תרופות – אז יש תרופות שיכולות לגרום לך לייצר שומן עודף בעור. לדוגמה, גלולות נגד היריון עלולות להשפיע על הורמונים וכתוצאה מכך על האיזון בעור שלך.

תזונה לקויה

כן, עוד סיבה לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת היא כל נושא העור  שלך. סוכר, אוכל מטוגן, פחמימות, מוצרי חלב, אלכוהול – כל המוצרים האלו שחלקם קשה לעמוד בפניהם עלולים להשפיע על העור שלך וגם להיות הסיבה לכך שהוא שמן.

חוסר איזון הורמונלי

מחזור, גיל ההתבגרות, בלוטת התריס, גיל המעבר, מחזור לא סדיר, היריון – כל אלה יכולים לגרום להורמונים שלך להיות בחוסר איזון וכתוצאה מכך להוביל לכך שהעור שלך יהיה שומני. החדשות הטובות שברוב המקרים ניתן לטפל בזה. אם את חושדת שיש לך חוסר איזון הורמונלי – ממליצה להתייעץ עם הרופא שלך. 

אז מה אפשר לעשות עם עור שומני?

אז אם את מוצאת את עצמך בין השורות האלו ואת נאבקת כל הזמן עם עור שומני – יכול להיות שהגיע הזמן לבמון את שגרת הטיפוח היומית שלך. 

הצעד הראשון שלך במניעת מראה עור שמנוני הוא להתרחק מחומרי ניקוי וטונרים מבוססי אלכוהול שיכולים להסיר מהעור חומצות שומן חשובות. למרות שהעור שלך עשוי להרגיש נקי יותר עם תכשירי הניקוי הללו – למעשה, זה רק יוביל לייצור שמן מוגבר בטווח הארוך. במקום זאת, אני ממליצה לחפש אחר קרמים ושמנים – כן, שמנים – לניקוי, ואם את רוצה טונר – אז חפשי אחד שמאזן PH.

המיתוס הגדול ביותר בכל הנוגע לטיפול בעור שומני – זה ששמנים ולחות יגבירו את הבעיה. ההפך הוא הנכון! תאמינו או לא, עור שמן צריך שמן! זה יכול להיות רעיון קצת קשה לקבל, ואפילו מלחיץ ליישם בפעמים הראשונות, אבל שמן על שמןן גורם לייצוב, איזון והרגעת העור. חפשו במוצרי הטיפוח שלכן מרכיבים כמו שמן מורינגה, סרפד, ליבנה – כל אלה מצוינים לעור שמן ויוכלו  לעזור לך להפחית את המראה המבריק ולטפל בפצעונים ושחורים שהם תוצרי לוואי של עור שומני.

לאחר הניקוי והטונר – זה הזמן למרוח שכבה של קרם לחות קליל עם חומרים פעילים שמאזנים את בלוטות החלב.

עכשיו, בואו נדבר איפור. עם שגרת הטיפוח המיוחדת שלך – את לא רוצה שהקוסמטיקה שאת משתמשת בה תפגע בעבודה הקשה. כל איפור שהוא כבד מדי – ולרוב זה איפור על בסיס שמן, יסתום את הנקבוביות שלך ויחמיר את המצב. אז במקום זאת – העדיפי לבחור איפור מינרלי, אני ממליצה תמיד על האיפור של גאיה קוסמטיקס שעושה מדהים לנשים עם עור שומני. אם את רוצה לנסות עוד משהו – את יכולה לבחור באיפור על בסיס מים. 

תמונה של אישה עם עור שומני שמה סרום על העור

דרכים טבעיות לטפל בעור שומני

שמן בשמן

טיפול בעור שומני עם יותר שמן עשוי להישמע לרבות מכן הזוי לחלוטין, אבל השמנים הנכונים יכולים למעשה לעשות הבדל עצום.

כדי לשמור על איזון העור שלך, עדיף להשתמש בשמנים לא קומדוגניים (הם לא יסתומו את הנקבוביות שלך) כמו שמן ארגן, שמן זרעי פטל שחור או שמן ורדים. אולי תצטרכו לנסות כמה שמנים שונים כדי למצוא את זה שאתן הכי אוהבות.

 

 ספוג קונג'אק

עור שמן מושך לכלוך ועור מת, לכן חשוב לשמור על ניקיון הנקבוביות כדי למנוע התפרצויות אקנה. ספוג קונג'אק עשוי מסיבים משורשי ירק דמוי בטטה והם מושלמים לפילינג עדין.

הספוג עוזר לנקות את הנקבוביות מבלי לפגוע בעור! שימו לב לא להשתמש בו יותר מדי שכן יותר מדי פילינג עלול לגרום ליובש, הגורם לייצור סבום, וכל מחזור השמנוניות מתחיל שוב.

 

מסכת חימר

מסכות חימר נהדרות לעור שומני והן עוזרות להתמודד עם עור מבריק. מחקר אחד מצא שמסכת חימר עם שמן חוחובה הצליחה להפחית מאד מצבי אקנה. חפשו מסיכה שעשויה בעיקר מחימר טבעי (חימר ירוק מצוין לעור שומני)או הכינו מסכה משלכם בבית

פחם

פחם פעיל הוא טבעי לחלוטין וממש "מושל" החוצה כל השמן העודף סביב הנקבוביות. למרות כוח הניקוי העוצמתי שלו, פחם עדין מאוד על העור והרבה חברות קוסמטיקה משתמשות בו במוצרי טיפוח. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, השתמשו בפחם פעיל פעמיים בשבוע. אל תשתמשו במוצרים שמכילים פחם כל יום. זה עלול להשאיר את העור שלכן קצת יבש ולהפר את מאזן השמן.

תמונה של אישה עם עור שומני מחייכת

פחם

פחם פעיל הוא טבעי לחלוטין וממש "מושל" החוצה כל השמן העודף סביב הנקבוביות. למרות כוח הניקוי העוצמתי שלו, פחם עדין מאוד על העור והרבה חברות קוסמטיקה משתמשות בו במוצרי טיפוח. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, השתמשו בפחם פעיל פעמיים בשבוע. אל תשתמשו במוצרים שמכילים פחם כל יום. זה עלול להשאיר את העור שלכן קצת יבש ולהפר את מאזן השמן.

 

דבש

דבש זו תרופת פלא שמשתמשים בה שנים רבות למטרות שונות – אבל גם לטיפול בעור שומני בדגש על עור שסובל מפצעונים ואקנה. הוא אנטיבקטריאלי באופן טבעי ועוזר לאטום את הלחות הטבעית של העור. כל שעליכן לעשות הוא לשים מעט דבש על הפנים (עדיף אורגני), השאירי אותו על הפנים כמה דקות ואז שטפי בעדינות עם מים חמימים.

 שיבולת שועל

בפעם הבאה כשאתן מכינות ארוחת בוקר, שימו מעט מהשיבולת שועל בצד לפנים שלכן. שיבולת שועל היא אנטי דלקתית באופן טבעי, ולכן היא עוזרת להרגעת העור. היא מסייעת גם לספוג עודפי שומן וגם לשמש כמעין סוג של פילינג עדיין מבלי לייבש את העור שלך.

איך מכינים?

הכיני שיבולת שועל אחר ההוראות (ללא תוספות, כמובן). תנו לשיבולת השועל להתקרר, ואז מרחו אותה על הפנים שלכן והשאירו אותה כ-20 דקות. שטפו במים חמימים.

 

 אלוורה

יש מצב שלא ידעתן את זה, אבל אלוורה לא טובה רק לכוויות שמש, אלוורה היא מרכיב מרגיע ומופלא שמתאים לכל סוגי העור, גם לעור שמן. אלוורה מסייעת בטיפול בפצעונים ואקנה ומסייעת רבות בריפוי העור. לפני השינה, עסו מעט  אלוורה לתוך העור והשאירו אותה למשך הלילה. בבוקר, יש לשטוף את עור הפנים. אפקט הקירור נפלא ומרגיע וזו תוספת מעולה לשגרת הטיפוח שלך בערב.

 

עגבניות

 

עגבניות מלאות בוויטמינים מקבוצת B, נוגדי חמצון ואנזימים נהדרים לעור. למרות שזה אולי נראה קצת מוזר לפרוס עגבנייה ולמרוח אותה על הפנים שלכן, זה יכול להיות רעיון מצוין למי שיש עור שומני. האנזימים בעגבניות מסירים בעדינות תאי עור מתים בעוד שהוויטמינים ונוגדי החמצון עוזרים להפחית דלקות. כן חשוב לי לציין – שאין הרבה מחקרים שמוכיחים שמריחת עגבניות מקומית טובה לעור שלכן, וזכרי שעגבניות מכילות חומצה ויש לנקוט בזהירות כדי למנוע גירוים. 

דברים נוספים שיכולים לעזור לעור שומני

שמירה על עור נקי

שמירה על ניקיון העור חיונית לאיזון עור שמן. כאשר העור שלך מייצר עודף שמן, הוא יכול להתערבב עם לכלוך, חיידקים ותאי עור מתים, מה שמוביל לנקבוביות סתומות. השתמשי בתכשיר ניקוי עדין שתוכנן במיוחד עבור עור שמן. הימנע מקרצוף או חומרי ניקוי קשים שיכולים להסיר מהעור שלך את השמנים הטבעיים שלו. וכמו שכתבתי קודם – חשוב גם להימנע משטיפת יתר של הפנים שלך, שכן זה יכול למעשה לגרום לעור שלך לייצר עוד יותר שמן.

תתחילי להשתמש בטונר

טונר הוא מוצר נהדר, והוא יכול לעזור לאזן את ה-pH של העור ולשלוט בייצור השמן. חפש טונרי המכיל מרכיבים כמו שמן עץ התה או חומצה סליצילית. מרכיבים אלה יכולים לעזור להפחית דלקת ולמנוע התפרצויות. מרחי את הטונר על צמר גפן והחליקי אותו בעדינות על הפנים, תוך התמקדות באזורים הבעייתים

 אל תיגעי בפנים שלך

הידיים שלך יכולות להעביר לכלכוך וחיידקים לפנים שלך, מה שעשוי להוביל להתפרצויות אקנה ופצעונים. הימנעי ממגעת בפנים שלך במהלך היום, ונסי להימנע מהנחת הסנטר או הלחיים על הידיים כשאת יושבת ליד השולחן. אם את צריעה לגעת בפנים שלך, הקפדילשטוף ידיים תחילה.

השתמשי בנייר סופג

אם את בחוץ ושמה לב שהעור שלך מבריק, השתמשh בניירות סופג פשוט כדי לספוג את עודפי השמן. הימנעי משימוש בנייר טואלט או מפיות, שכן אלה עלולים למעשה להחמיר את ייצור השמן. לחצי בעדינות את נייר הסופג על העור שלך, תוך התמקדות באזורים השומניים.

השתמשי באיפור מינרלי

כשזה מגיע לאיפור, איפור מינרלי הוא החבר הכי טוב שלך. זה קליל, טבעי ולא יסתום את הנקבוביות שלך, בנוסף הוא מספק מראה מושלם וחסר מאמץ חפשי מוצרים המסומנים "לא קומדוגניים" כדי להבטיח שהם יתאימו לעורך. הקפידי להסיר את האיפור שלך לפני השינה, כי זה יכול לסתום את הנקבוביות שלך ולהחמיר את מצב העור שלך.

הרגלים בריאים

שמירה על אורח חיים בריא יכולה להשפיע רבות על העור שלך. שתייה מרובה של מים יכולה לעזור לשטוף את הרעלים ולשמור על לחות העור. אכילת תזונה מאוזנת ועשירה בפירות, ירקות ודגנים מלאים יכולה לספק לעור שלך את החומרים המזינים הדרושים לו כדי להישאר בריא. פעילות גופנית יכולה לעזור לווסת את ההורמונים שלך ולהפחית דלקת, מה שעשוי להוביל לעור בריא יותר. לבסוף, הקפידי לנוח הרבה ולהישאר רגועה עם רמות סטרס נמוכות שכן לחץ יכול לגרום לעור שלך לייצר יותר שמן.

 

תעשי מסכה

שימוש במסכת פנים טבעית יכול לעזור לספיגת עודפי שמן ולצמצם את הנקבוביות שלך. חפשי מסכות המכילות מרכיבים כמו חימר, פחם או שמן עץ התה. מרכיבים אלה יכולים לעזור לספוג שמן ולכלוכים, ולהשאיר את העור שלך רענן ונקי. את יכולה גם להכין מסכת פנים בבית באמצעות מרכיבים כמו דבש, יוגורט רגיל או שיבולת שועל. מרחי את המסכה על הפנים והשאירו אותה למשך 15-20 דקות ואחר כך תשטפי במים פושרים. השתמשי במסכת פנים פעם בשבוע כדי שהעור שלך ייראה במיטבו.

זכרי, כשאת מנסה מסכת פנים חדשה, חשוב לבדוק אותה תחילה על אזור קטן בעור כדי לוודא שאינך אלרגית לאף אחד מהמרכיבים. וכמו תמיד, תהיי עדינה כשאת שוטפת את המסכה, הימנעי מקרצופים חזקים. 

כמה מילים אחרונות

אורח חיים בריא ושמירה על שגרת טיפוח שמתאימה לעור שמן יוכל לעזור לך יכולים לעזור לך לאזן אותו. יש לך עוד שאלות? השאירי לי תגובה 🙂 

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (9)

שחורים באף – איך להוציא אותם ביעילות?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

עגלת קניות