שליח חינם עד הבית בקניה מעל 199 ש"ח
ניסית את המייקאפ והגוון לא התאים? החלפת גוון ללא עלות!
אישה מטפלת בעיגולים שחורים מתחת לעיניים

קטגוריה

תאריך

Sale 30%

תווית מבצע

פריימר

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע

ברונזר מט מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B11 מברשת צלליות

119.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B12 מברשת שפתיים

99.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

מייקאפ מינרלי

174.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

מסקרה טבעונית

112.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

ברונזר מינרלי

124.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

B2 מברשת אלכסונית לתיחום

99.00

Sale 30%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

קרם לחות

237.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 50%

צללית אפויה

112.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 30%

סומק מינרלי

124.00

Sale 30%

-0%

תווית מבצע
BLACK FRIDAY 40%

צללית מינרלית

88.00

הרשמה ניוזלטר

הצטרפי עכשיו וקבלי 10% הנחה ברכישה הראשונה

עיגולים שחורים מתחת לעיניים – מה זה אומר ואיך תוכלי להעלים אותם?

פעם (כשהייתי קצת יותר תמימה) הייתי בטוחה שעיגולים שחורים מתחת לעיניים זאת תופעה ששמורה רק לקשישים. ביני לבין עצמי התנחמתי במחשבה שעד שאגיע לגילאים המופלגים הללו, אני אהיה מוקפת בילדים ונכדים ולא יהיה אכפת לי מעיגול שחור מתחת לעין. כשגיליתי (על עצמי! חשוב לציין) שהתופעה הזאת לא פוסחת על אף אחת או אחד, הרגשתי שהחזה שלי התכווץ ומיד לאחר מכן המוח שלי שיגר לי מלא מחשבות ורגשות שסחררו אותי – איך זה קרה שהזנחתי את עצמי עד כדי כך שהופיעו לי עיגולים שחורים מתחת לעיניים! חשבתי שאני חיה טוב, מה זה אומר עלי והאם אפשר להעלים אותם? 

למרות שזה באמת היה מדכא, החלטתי להניח את השיפוטיות והדאגות בצד ולהתמקד במה שהגוף שלי מנסה להגיד לי. מה חסר לו ומה הוא מקבל קצת יותר מדי. 

עיגולים שחורים מתחת לעיניים לא מופיעים ככה סתם, הם תוצאה של כל מיני גורמים, חלקם קשורים להרגלים לא טובים שסיגלתי לעצמי עם השנים – זה לא חייב להיות דברים דרמטיים – כמו העובדה שאני פשוט לא ישנה מספיק שעות בלילה, אוכלת קצת יותר מדי ג'אנק פוד ואולי אני צריכה להוריד את הקצב, להאט את עצמי כי עם המהירות מגיע גם הרבה מאוד מתח. חלק מהגורמים הם טבעיים וגנטיים, כמו האם להורים שלי הייתה נטייה לעיגולים שחורים והעובדה שהשנים חולפות ואני פשוט מתבגרת. 

בכל מקרה, הבנתי את הרמז, הגיע הזמן לעשות כמה שינויים קטנים, שגם יעלימו (ובתקווה שמהר!!) את הסימנים האלו וגם ימנעו מהם להופיע שוב, לפחות עד שיהיו לי נכדים 😊

הצעד הראשון שעשיתי היה, להבין מה גרם לעיגולים השחורים להופיע לי מתחת לעיניים 

עיגולים שחורים מתחת לעיניים

כמי שמגיעה מעולמות הקוסמטיקה (אני מאפרת בכירה בגאיה קוסמטיקס), עברתי מסע שלכם כדי ללמוד ולהכיר את התנאים האידיאליים ביותר לעור הפנים שלנו. הבנתי שאין לי חשוד אחד שאני יכולה להטיל עליו את כל האחריות והאשמה – מדובר במערך הוליסטי של השפעות שבו דבר גורר דבר לתוך כדור שלג והגיע הזמן לעצור אותו.

מה גורם לעיגולים שחורים מתחת לעיניים?

1# הגיל שלנו

נתחיל מהעובדה שאנחנו לא ממש יכולות לשנות, אבל כן יכולות לתמוך בה – תהליך ההזדקנות הטבעית שלנו. למרות שלפעמים אני קצת מתכחשת לעובדה הזאת (כולנו נשאר ילדות לנצח) היא עדיין מתרחשת – בין אם אני רוצה בזה ובין אם לא. 

ככל שאנחנו מתבגרות, העור שלנו הופך לדק יותר. כמות השומן והקולגן שאחראים על גמישות ומיצוק העור שלנו לאט לאט יורדת. כשזה קורה, כלי הדם שמתחת לעור הופכים לגלויים יותר, וזה מה שגורם לאזור שמתחת לעיניים שלנו להיות כהה יותר למראה.

2# הפעלת עומס על העיניים 

הגיע הזמן להיגמל ממסכים! (אם אתם מכורות כמוני) זה לא אומר שצריך לעבור ליונות דואר, תודה לאל! רק להוריד קצת את זמן הבהייה במסך. האמת, אף פעם לא חשבתי שזה כזה ביג דיל שאני משוטטת שעות ברחבי האינטרנט. אבל מצאתי שמחקרים הוכיחו שצפייה ממושכת בטלוויזיה, במחשב או בנייד, יוצרת מצב של עומס על העיניים. כדי להתמודד עם העומס הזה, העיניים שלנו פשוט מייצרות יותר כלי דם והתוצאה? העור שמקיף את העיניים שלנו עלול להתכהות. 

3# תגובות אלרגיות 

כשהגוף שלנו מנסה להתמודד עם אלרגיה המתבטאת ביובש באזור העיניים, הסייד אפקט של ההתמודדות עם האלרגיה עלול לגרום לעיגולים שחורים. מה שקורה זה שבזמן שיש לכם תגובה אלרגית, הגוף שלנו משחרר היסטמינים כדי לסלק את הפולשים. זה גורם למספר תסמינים כמו גרד מקומי, אדמומיות ונפיחות בעיניים. ההיסטמינים האלו עלולים לגרום לכלי הדם שלנו להתרחב ולהיות בולטים יותר מתחת לעור. אחת התופעות המוכרות באלרגיות זה שהן גורמות לנו לשפשף ולגרד את העור מסביב לעיניים בלי לשים לב, מה שיכול להחמיר את הסימפטומים ולהוביל אפילו לדלקת, נפיחות וכלי דם שבורים. כל אלו, ניחשתן נכון, יכולים לגרום לעיגולים שחורים מתחת לעיניים שלנו. 

אישה עם כאב ראש

4# הרגלי שינה לא טובים 

הרגלי שינה הם המפתח לשמירה על הבריאות וגורם מונע עיגולים מתחת לעיניים. זה יכול להישמע כמו עוד משפט. אבל אחרי תקופה ממושכת שהקפדתי על שנת לילה בת שמונה שעות – הבנתי שלפני זה הייתי ברמת אנרגיה של חצי בת אדם. 

עייפות מצטברת וגם גרירת שעת השינה שלנו מעבר למה שאנחנו רגילות וטוב לנו, יכולה להיות גורם רציני להיווצרות עיגולים שחורים מתחת לעיניים. זוכרות את הפעם שישנתן ארבע שעות ובבוקר הפנים שלכן נראו חיוורות וחסרות צבע? זה בדיוק השלב לפני שרקמות העור מתחת לעיניים מתחילות לקבל גוון כהה. אז גם אם אתן חיות לילה, אולי כדאי שתתחילו להרגיל את עצמכן לישון בשעות נורמליות, חוסר יציבות עלול לגרום להצטברות של נוזלים מתחת לעיניים ולנפיחויות שלבסוף יובילו לעיגולים שחורים שאנחנו רוצות להימנע מהן. אז בהתחלה התלהבתי ממש, אני האחרונה שתהיה לה בעיה לישון, אני רק מחפשת תירוץ לישון עד מאוחר. אבל גם שינה מוגזמת זה לא הדבר הכי טוב. מילות המפתח פה הן שמירה על האיזון. 

5# מחסור במים

טוב אני מודה, אני לא הכי חזקה בשתיית מים. ותמיד כשאמרו לי לשתות שלושה ליטרים של מים ביום לא הבנתי איך זה אפשרי. אחרי שגיליתי שהתייבשות היא אחת הסיבות השכיחות לעיגולים מתחת לעיניים, התחלתי לטפח מערכת יחסים קצת יותר טובה עם הנוזל השקוף. כשהגוף שלנו לא מקבל את מידת הלחות שהוא צריך, העור מסביב לעיניים מתחיל להיראות עמום והעיניים מקבלות מראה שקוע. לא צריך לפחד, זה פשוט נובע מהקרבה של העיניים לעצם הגולגולת שלנו. פשוט הרגלתי את עצמי לשתות כוס מים לפני כל מיני פעולות יומיומיות, זה הפך למעין טקס קטן שהקל והזכיר לי לשתות מים כל הזמן.

6# חשיפת יתר לשמש

חשיפה לשמש עלולה לגרום לגוף שלנו לייצר יותר מדי מלנין, זה הפיגמנט שאנחנו אוהבות, שמעניק לעור את הצבע השזוף. חשיפה מוגזמת לשמש – במיוחד עבור העיניים העדינות שלנו – יכולה לגרום לפיגמנטציה בעור שמסביב לעיניים וזה גורם לעיניים להיראות כהות יותר. זה לא אומר שצריך לוותר על שיזוף הקיץ שלנו, פשוט תתרגלו למרוח קרם הגנה על הפנים ותצטיידו בכובע רחב שוליים.   

7# גנטיקה משפחתית 

להיסטוריה המשפחתית שלי יש חלק בהופעת העיגולים השחורים מתחת לעיניים. לפעמים זה יכול להיות תכונה תורשתית משלבים מוקדמים בילדות שעם הזמן העיגולים הכהים יכולים להתבהר או להתכהות.

לפעמים נטייה למצבים רפואיים כמו מחלת בלוטת התריס, או אנמיה העלולה לגרום לעיגולים שחורים מתחת לעיניים. במקרים כאלו מומלץ להתייעץ עם רופא כדי לקבל את הטיפול הטוב ביותר.

8# שימוש באיפור תעשייתי 

כמו שאמרתי, הגוף שלנו יודע לדבר, אולי זה לא בשפת המילים – אבל כשמופיעים עיגולים שחורים הוא אומר לך שמשהו לא בסדר. אם כמוני, גם את אוהבת להתאפר על בסיס קבוע , כדאי שתדעי שאיפור תעשייתי המבוסס על כימיקלים לא תמיד הולך יד ביד עם עור פנים בריא. לרוב, האיפור חוסם לנו את הנקבוביות בחומרים לא הכי ידידותיים בלשון המעטה, זה בהחלט יכול לגרום לעיגולים שחורים מתחת לעיניים. 

זה ממש לא אומר שאת צריכה להפסיק להתאפר, את יכולה לעבור לאיפור בריא ומינרלי (יש דבר כזה!) בגאיה קוסמטיקס תמצאי שלל מוצרי איפור המבוססים על מינרלים מהטבע ולא כוללים חומרים מזיקים, כמו קונסילר לעיניים. 

 

עיגולים שחורים מתחת לעיניים

אחרי שהבנתי למה זה קורה – הגיע הזמן להיפרד מהעיגולים השחורים!

יש אור בקצה המנהרה! אחרי תהליך של ניסוי וטעיה אני יכולה לומר בביטחון, אפשר להעלים את הסימנים השחורים מתחת לעיניים. כמו שאמרתי, זה לא קורה ברגע וזה דרש ממני להיות מסורה לעצמי ולהתמיד גם כשלא ראיתי מייד תוצאות. הנה כמה מהשיטות שניסיתי והצליחו ובגדול:

  • הפחתתי את כמות הנתרן שהכנסתי לגוף שלי. מלח גורם לגוף שלנו לאגור מים וזה גורם לנפיחויות וסימנים כהים מתחת לעיניים.
  • הגדלתי את צריכת המים שלי, בקיץ אני משתדלת לשתות בין שמונה לעשר כוסות מים ביום. בכללי הקפידו להרוות את הגוף שלכן בנוזלים, יש לזה אפקט מדהים. המים יכולים להגיע גם מאכילת ירקות ופירות, שגם מלאים בויטמינים ומינרלים והם גם טעימים!
  • התחלתי להשקיע בשינה שלי – זה לא אומר שקמתי כל יום מתי שבא לי, קבעתי לעצמי שעות שינה בריאות (לא ללכת לישון אחרי השעה 11 בלילה לדוגמה) שכללו מעגל שינה של שבע שמונה שעות. זה עזר לי להישאר רעננה ואחרי כמה לילות של שינה טובה יכולתי להתחיל לראות את ההבדל.
  • יצרתי לעצמי שגרת טיפוח בבוקר ובערב, זה הזמן שבו אני מפנקת את עצמי. בבוקר אני מורחת קרם פנים עשיר בנוגדי חמצון ומינרלים – הוא נספג בקלות ומספק לעור שלי את הגמישות והלחות שהוא צריך- ובלילה אני מורחת קרם עשיר בנוגדי חמצון המסייע לעור להישאר צעיר, שמן חוחובה שומר על העור שלי רך ושמן אגוזים שמונע מהעור לפתח אדמומיות.
  • בסוף כל יום, אני מקפידה להסיר את האפור עם חלב פנים עשיר בשמנים איכותיים – כמו שקדים, אבוקדו – וחומצות המסייעות לניסוי עמוק אך עדין של העור. ניקוי איכותי שומר על העור ומגן עליו מפני פיגמנטציה וכתמים ושומרים עליו מאוזן ונעים. תעשו לכן כלל אצבע – אין מצב שאת הולכת לישון בלי לנקות את הפנים.
  • הקטנתי את הזמן שבו אני חשופה לשמש ישירה, בקיץ אני תמיד הולכת עם כובעים רחבי שוליים ומורחת קרם הגנה לפני שאני יוצאת מהבית ומתחזקת אותו כל כמה שעות, במיוחד בקיץ! 
  • הכנסתי לשגרת היום שלי פעילות גופנית שאני אוהבת, החזרה לכושר הייתה הדרגתית. מספיק שתקדישו כל יום מעט זמן של תנועה, זה יזרים לכן את הדם בכל הגוף ויחזיר לכן את החיים לעיניים.

 

אישה עודה מדיטציה

הכנסתי ללו"ז שלי טיפולים טבעיים

מאז ומעולם האמנתי בתרופות סבתא ובכל מיני מרקחות טבעיות כדי להעלים סימנים לא רצויים כמו עיגולים שחורים מתחת לעיניים. אז אם חזרת מהעבודה נפוחה ועייפה, תפנקי את עצמך בטיפול יופי מבית אמא אדמה.

  • אפשר להניח על העיניים פרוסות מלפפון צוננות, מלפפון עשיר במים ובוויטמין C, זה לא רק נעים זה, גם עובד! הקור מכווץ את כלי הדם ומוריד נפיחות.
  • גם שקיות תה קרירות יכולות לעשות את העבודה, הן מגבירות את זרימת הדם מכיוון שהתה מכיל קפאין ונוגדי חמצון. מי אמר שקפאין זה לא דבר טוב? הכל תלוי באיך ובכמה אנחנו משתמשות בחומרים. 
  • טיפולי פנים שכוללים עיסוי טוב ועמוק סביב אזור העיניים יכול לעזור בשיפור זרימת הדם ושחרור מתחים. בואי לקרוא את המדריך שלנו על יוגה לפנים
  • טיפול S.O.S  לעיניים – לחיצות קרות יכולות להפחית נפיחויות בצורה משמעותית לכווץ כלי דם מורחבים, זה עוזר לסימנים השחורים להיעלם. עטפו כמה קוביות של קרח בבד נקי ולחצו בעדינות על העיניים. אם קרח זה קצת יותר מדי בשבילך, את יכולה להרטיב בד במים קרים ולהניח על העיניים לרבע שעה כדי להגיע לאותו אפקט מרגיע. 

 

מה אפשר לעשות עד שהעיגולים השחורים ייעלמו?

כשאני ניגשת לתהליך, לא תמיד אני מוצאת את הסבלנות לחכות עד שהתוצאות יועילו בטובן להופיע. וכשמדובר בפנים שלי, כרטיס הביקור שלי בעולם – זה הפך להרבה יותר מאתגר. אפשר להשתמש בקונסילר מתחת לעיניים ובאיפור בסיסי, זה יעזור למזג את צבע העור ויכסה את העיגולים השחורים. 

כמה מילים לסיכום

אחרי שהתנסיתי בחוויה של עיגולים שחורים מתחת לעיניים, קיבלתי קצת פרופורציות – זה לא סוף העולם כמו שזה מרגיש, זה פשוט נראה פחות טוב ממה שאנחנו רגילות. לרוב זה פתיר, אבל כדאי מאוד לנסות להימנע מלהגיע לשם. הרבה יותר קשה להעלים סימנים שחורים מתחת לעיניים מאשר למנוע מהם להופיע – כל מה שצריך זה פשוט להקדיש תשומת לב לגוף שלנו ולמה שהוא באמת צריך. 

הזיני אותו בדברים טובים, השתמשי במוצרי טיפוח עשירים במינרלים וחומרי הזנה טבעיים ואל תשכחי לתת לעצמך זמן מנוחה, את הכי יפה כשאת מרגישה טוב וכשהגוף שלך בריא!    

 

לאהוב זה להשתמש במוצרים ידידותיים לעצמך וגם לסביבה

בגאיה קוסמטיקס תמצאי את מוצרי הטיפוח שיעזרו לך להימנע מעיגולים שחורים מתחת לעיניים וגם להעלים אותם. 

המוצרים שלנו מבוססים על מינרלים ולא מכילים חומרים שעלולים להזיק לעור הפנים שלך.

אם את לא בטוחה איזה מוצרים העור שלך צריך, את מוזמנת ליצור איתנו קשר – בווצאפ, בפייסבוק או במייל – והמאפרות שלנו ישמחו להתאים את המוצרים הטובים ביותר עבור עור הפנים שלך.

 

 

מאמרים נוספים

Untitled design - 2024-03-06T153729.903

איך לטפל באדמומיות בפנים?

First Contentful Paint (9)

שחורים באף – איך להוציא אותם ביעילות?

First Contentful Paint (3)

פצעים בפנים -מה הגורמים ואיך להתמודד?

עגלת קניות